Cubase sync

dextah

Ouwe rot
Lid sinds
22 juli 2002
Berichten
3.338
Locatie
The Triple Galaxy Collision
Bestaat er iets om externe apparatuur in sync te krijgen met SX3 ?
Of moet ik daarvoor echt overstappen op Logic ?
Lfo's van xterne apparaten arps etc of gewoon een electribe of 808 .. niks loopt sync .
Heeft iemand al kunnen proberen of dit in Cubase4 verholpen is ?
 
je kunt toch gewoon midi clock uitsturen uit Cubase en daar je lfo's en arp's aan syncen? Werkt perfect hier hoor. (Cubase SL2)
menuutje transport -> sync setup
 
Origineel geplaatst door King of Snake
je kunt toch gewoon midi clock uitsturen uit Cubase en daar je lfo's en arp's aan syncen? Werkt perfect hier hoor. (Cubase SL2)
menuutje transport -> sync setup


Goh echt ? :)
Ik had er idd ff bij moeten zetten dat het om syncen via midi clock ging .
Dacht dat dat wel duidelijk was .

Ik bedoel dat dat dus niet sync loopt .
Loopt gewoon niet strak mee .
Heb het met verschillende midipoorten geprobberd dus daar ligt het niet aan .
Mijn maat draait Logic en daar loopt wel alles strak mee .
Dus als ik bv de Evolver meeneem naar hem die loopt rete strak in sync en aan met SX niet .

Je kan SX niet syncen aan een midiclock ... ik kan het teminste niet vinden .
Ik dacht anders laat ik hem als slave meelopen aan appaat die midiclock uitsuurt .
 
Je kunt SX prima syncen aan een MIDI Clock, hoor! Staat uitgelegd in de manual hoe dat moet. In de Sync setup kiezen vanaf welke midi poort de sync ontvangen moet worden, en cubase op slave zetten. Zorg er wel voor dat je externe midi bron die de clock moet aansturen (de master) ook daadwerkelijk die clock uitstuurt.

Wil je het niet liever andersom doen? Dus je externe spul syncen aan de clock van Cubase?
 
Origineel geplaatst door King of Snake
je kunt toch gewoon midi clock uitsturen uit Cubase en daar je lfo's en arp's aan syncen? Werkt perfect hier hoor. (Cubase SL2)
menuutje transport -> sync setup

externe hardware integreren werkt inderdaad perfect, echter zijn probleem ligt op een ander vlak, en heeft niets met cubase te maken, hij heeft last van midi drifting, dat is natuurlijk niet zo moeilijk op te lossen (heb ik al eens uitgelegd in andere threads hier, dus search and you will find :)).
 
Mididrift klinkt wel aannemelijk .. want ik hoor idd sommige dingen echt " zwabberen"
Alleen is het wel echt een SX ding wat ik ken andere mensen die het ook hebben .
En in oudere versies van Cubase had ik het niet .
En net even met Ableton gechecked en daar loopt alles .. behalve de 808 .. retestrak mee .
Als ik met SX in bv de Evolver van patch verander die aan midiclock is gesynced, dan is alles helemaal van de rel .
Met Ableton dus niet, als ik daar van patch verander blijft alles retestrak meelopen .
Drie verschillende midipoorten hier en daar is het allemaal hetzelfde verhaal, dat kan het dus ook niet zijn .
Ik zou SX mischien met rewire aan Ableton kunnen syncen .
Misha, ik kan echt nergens vinden hoe je SX aan Midiclock kan syncen .
Ik heb alleen de getting started manual en daar staat helemaal niks in over sync .
Is het zo dat als je midiclock destinations kiest daar ook het midiclock signaal binnen komt ?
Er staat daar naast ( in sync setup) toch echt alleen maar midiclock out .
Volgens mij is hij alleen te syncen aan miditimecode en mmc .
 
Origineel geplaatst door quifster
externe hardware integreren werkt inderdaad perfect, echter zijn probleem ligt op een ander vlak, en heeft niets met cubase te maken, hij heeft last van midi drifting, dat is natuurlijk niet zo moeilijk op te lossen (heb ik al eens uitgelegd in andere threads hier, dus search and you will find :)).

Zou je me kunnen vertellen welke threads ?
Ik kom met mididrift via de zoekmachine bij deze thread terecht :)
 
Origineel geplaatst door dextah
Zou je me kunnen vertellen welke threads ?
Ik kom met mididrift via de zoekmachine bij deze thread terecht :)

zoeken op mijn naam, plus midex 8 plus clock
 
Back
Top