Triton installeren in Cubase op de Apple

dawasknie

Nieuwkomer
Lid sinds
18 oktober 2006
Berichten
10
Ik maak gebruik van de Korg Triton Extreme, helaas staat deze niet in de (patch?)lijst in Cubase. Nu heb ik vanaf internet wel het bestandje kunnen vinden maar om de 1 of andere vage reden kan ik deze niet in de map van Cubase plaatsen.

Onder windows zou dit zo gelukt zijn maar met de Apple mag ik niks in de map schrijven?

Iemand suggesties (behalve een cursus apple-gebruik volgen.)
 
Heb je al eens geprobeerd de foutmelding die je krijgt (cannot write to folder, of hoe 't er dan ook uitziet) in Google te tikken? Vaak zou je dan een precieze omschrijving moeten krijgen van wat je daar aan kan doen.

In het geval van Mac (wat gebaseerd is op FreeBSD) zitten er lees/schrijf/uitvoerrechten op bestanden en mappen (r-w-x); deze moet je ergens aan kunnen passen (folder permissions). Het kan zijn dat je deze patch scripts alleen via Cubase mag importeren (en in dat geval heeft Cubase toegang tot die map en jij niet); anders moet je de rechten aanpassen zodat jij ook mag schrijven, en dan zou je 't er zo in moeten zetten. In Linux heet het commando "chmod" - ik weet niet wat het voor de Mac is, hoogstwaarschijnlijk hetzelfde.

Zie hier: http://www.peachpit.com/articles/article.asp?p=383048&seqNum=3&rl=1
 
Gelukt

Gelukt

Thnx het bestandje plaatsen in de map is gelukt.

Heb het bestandje gekopieerd naar de map. Kreeg daar weer de foutmelding maar kon kiezen voor 'identificeren' ofwel m'n gebruikersnaam en wachtwoord geven om te mogen schrijven in de map.

Ben erg blij dat dit me voortaan een hoop werk bespaart met al die instrumenten instellen op m'n synth.

Groeten,
Vincent
 
Back
Top