Tip-verzamelpunt Ableton Live

krachtwerk

Ouwe rot
Lid sinds
21 april 2004
Berichten
1.073
Locatie
berlin
laatst starte iemand een thread met dezelde titel, alleen waren tips en trucs ver te zoeken
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?threadid=51060&highlight=ableton
en ja je kunt door te googlen een hoop vinden, maar wat me handig lijkt om een verzamelpunt te creeren van tips die de moeite waard zijn.
ik heb me eerst live 4 gekocht, aangezien ik niet zo rijk ben (5 volgt over enkele maanden) maar wat een heerlijk programma is dit zeg...
-midimapping is lekker makkelijk
-dat warpen realtime is geniaal
-en het overall overzicht werkt ook goed.

een kleine tip (die redelijk voor voordehandliggend is, maar je moet er wel even aan denken;)):
zet op a return een delay, en op de b return een ander effect dat je vaak gebruikt.
met de send kun je dan makkelijk per kanaal naar die delay.
als je dit nu als default opslaat, dan heb je iedere keer als je een nieuw nummer begint, dit er standaard in zitten.
 
Laatst gewijzigd:
start ableton op zonder de windows shell...dat kan en werkt veel lichter!
 
Origineel geplaatst door hansbakker
start ableton op zonder de windows shell...dat kan en werkt veel lichter!

als mac-gebruiker zal dat wel niet toepasslijk zijn he ;)
 
Origineel geplaatst door krachtwerk
als mac-gebruiker zal dat wel niet toepasslijk zijn he ;)
hahaha kan het sowieso met een mac?
 
Origineel geplaatst door hansbakker
start ableton op zonder de windows shell...dat kan en werkt veel lichter!

wat bedoel je hiermee?
shell...?
 
Draait Ableton dan in Dos of zo op een PC? Vertel eens. Een linux versie is er toch nog niet?
 
hij laadt benodigde drivers en start em voor windows op...dus vanuit dos geloof ik ja
 
Wil je dit misschien met het forum delen hoe je dit precies doet of is het geheim?

*kijkt eens naar de topictitel
 
Origineel geplaatst door hansbakker
hij laadt benodigde drivers en start em voor windows op...dus vanuit dos geloof ik ja

Het is niet vanuit dos. Het windows maar dan met een andere shell.. Niet de explorer.exe shell zoals gebruikelijk. Het is een reg entry. Weet niet welke uit mijn hoofd. Ja kan het wel vinden op de microsoft site. Wat je ook kan doen, en op hetzelfde neerkomt, is Live starten en explorer.exe sluiten via de task manager.
Echt veel heb je er niet aan want explorer.exe gebruikt niet zoveel recources.
 
Origineel geplaatst door Ytse
Het is niet vanuit dos. Het windows maar dan met een andere shell.. Niet de explorer.exe shell zoals gebruikelijk. Het is een reg entry. Weet niet welke uit mijn hoofd. Ja kan het wel vinden op de microsoft site. Wat je ook kan doen, en op hetzelfde neerkomt, is Live starten en explorer.exe sluiten via de task manager.
Echt veel heb je er niet aan want explorer.exe gebruikt niet zoveel recources.

Ah dan snap ik 'm op zich niet gek bedacht maar met alleen de explorer uit te schakelen red je het idd niet om optimaal gebruik te maken, zal toch een stuk meer moeten tweaken dan.

Kon me ook niet voorstellen dat Ableton in een dosbox zou starten.
 
wie niet rijk is moet creatief zijn

* Dus... ben je student of ken je er: "solden bij ableton"
De twee laatste vragen zijn de interessantste ;)

* Ik zelf heb een Asus moederbord: daarop zit een Realtek Alc650 audio-chipset. Ik weet niet of het kan met andere moederbord of soundcards maar door het prutsen met de surround-instellingen en een paar tracks in ableton werd mijn sound veel vetter.
Pb of mail me want is te lang om hier te posten denk ik?
 
Back
Top