Tip-verzamelpunt Ableton Live

Op Windows zie je soms in het crash window welke dll het probleem was en kan je dat herleiden naar de plugin.
Omdat je het niet zeker weet zou ik zeker contact opnemen met Ableton support. Uit ervaring werken ze goed mee met dit soort vragen.
 
Hoi gebruikt iemand Live 10 met een 4k scherm? Ik wil graag upgraden van Live 8 naar 10 onder andere omdat VSTs niet goed worden geschaald qua grootte (Windows 10): ze zijn erg klein en je kunt ze niet groter maken. Is dit in v10 opgelost?

Alvast bedankt
 
Hoi gebruikt iemand Live 10 met een 4k scherm? Ik wil graag upgraden van Live 8 naar 10 onder andere omdat VSTs niet goed worden geschaald qua grootte (Windows 10): ze zijn erg klein en je kunt ze niet groter maken. Is dit in v10 opgelost?

Alvast bedankt

Hé wat een leuke en interessante vraag. Zelf heb ik sinds kort Live 10 en maak je geen zorgen, dit probleem is inmiddels opgelost!
 
Ik heb een vraagje als ik een extern instrument audio van opneemt in ableton kan je het dan automatisch laten stoppen met opnemen ?
ik wil namelijk als er geen signaal meer binnen komt van het externe instrument via audio van je geluid interface dat die dan stop met opnemen.
Is dat mogelijk of moet ik het altijd handmatig op stop record drukken ik vroeg me af of dit kan ben erg benieuwd hier naar....

Bedankt
 
Ik heb een vraagje als ik een extern instrument audio van opneemt in ableton kan je het dan automatisch laten stoppen met opnemen ?
ik wil namelijk als er geen signaal meer binnen komt van het externe instrument via audio van je geluid interface dat die dan stop met opnemen.
Is dat mogelijk of moet ik het altijd handmatig op stop record drukken ik vroeg me af of dit kan ben erg benieuwd hier naar....

Bedankt

Ik vind je vraag te onduidelijk. Het starten/stoppen van een externe device (die dan een arp of sequencer heeft) gebeurt op basis van midi en kan je via de midi preferences instellen (de middelste knop:sync, zie de documentatie: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209774265-Using-external-hardware-with-MIDI-#configmidi).
Als je wilt dat er bv geen lege ruis wordt opgenomen als er geen noten spelen op het externe apparaat, dan kan je een gate audio effect gebruiken om een threshold in te stellen (je krijgt dan een “leeg” stuk in je wav), maar ik ken in ieder geval geen manier om er voor te zorgen dat er tussendoor (als er even geen audio speel) er dan even helemaal niks wordt opgenomen. Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet, je kan achteraf toch gewoon stukken die je niet wilt hebben weggooien?
 
kent iemand of beter werkt er iemand met chaos culture modulat? ik heb wel max for cats oscillot, die ik tegenwoordig chrasalot noem. spellingsfouten zijn niet bedoeld, maar laat ik staan...

https://isotonikstudios.com/product/modulat/

https://www.youtube.com/watch?v=9bwT7VDAxmw

ik heb max for cats nog een e-mail gestuurd, lang gelee denk ik... reageren niet, is geen slecht modular, absoluut niet, maar een aantal zaken werken niet, en crasht te vaak. goed, het was maar een impulsaankoop (en heb reaktor met alle blocks, soft modular en voltage modular, dan kom je ook een end, of verder...)

hoe leuk, ahum, is modulat?
 
Ik vind je vraag te onduidelijk. Het starten/stoppen van een externe device (die dan een arp of sequencer heeft) gebeurt op basis van midi en kan je via de midi preferences instellen (de middelste knop:sync, zie de documentatie: https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209774265-Using-external-hardware-with-MIDI-#configmidi).
Als je wilt dat er bv geen lege ruis wordt opgenomen als er geen noten spelen op het externe apparaat, dan kan je een gate audio effect gebruiken om een threshold in te stellen (je krijgt dan een “leeg” stuk in je wav), maar ik ken in ieder geval geen manier om er voor te zorgen dat er tussendoor (als er even geen audio speel) er dan even helemaal niks wordt opgenomen. Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet, je kan achteraf toch gewoon stukken die je niet wilt hebben weggooien?
Ik heb dat op gelost door eerst op een door een midi track in freeze te zetten en daarna clip gekopieerd naar een audio kanaal of je kan het flatten maar dan zet die die midi kanaal om in audio!
 
Ik heb me al verschillende keren geergerd aan Abeton omdat ze nog steeds geen MPE implementatie hadden.
Zag vandaag dat er een programmaatje is wat heel handig een MPE template met een muisklik regelt.
Ik had er geen idee van, snap niet waarom dat nooit bij de tips is gezet, kende iemand anders dit?

https://github.com/juhot/MPE_Util/releases/tag/0.8.1
https://github.com/juhot/MPE_Util




Wanneer kan je dit het beste toepassen ik zie zo niet 123 niet voor welke toepassing dit handig kan zijn.
Jij zal er vast wel een toepassing voor hebben ik ben namelijk erg benieuwd welke dat is waar dit handig voor kan zijn misschien heb ik er ook wat aan.
 
Wanneer kan je dit het beste toepassen ik zie zo niet 123 niet voor welke toepassing dit handig kan zijn.
Jij zal er vast wel een toepassing voor hebben ik ben namelijk erg benieuwd welke dat is waar dit handig voor kan zijn misschien heb ik er ook wat aan.

Als je MPE supported stuff gebruikt of dat wil gebruiken zoals Roli of Joué bijv.
Dan hoef je niet elke keer een stuk of acht verschillende midichannels aan te maken maar ben je in één klik klaar.
https://roli.com/mpe
 
Laatst gewijzigd:
Als je MPE supported stuff gebruikt of dat wil gebruiken zoals Roli of Joué bijv.
Dan hoef je niet elke keer een stuk of acht verschillende midichannels aan te maken maar ben je in één klik klaar.
https://roli.com/mpe

Dan zal het voor mij niet echt van toepassing zijn omdat geen apparaten heb die mpe ondersteunen maar ik kan me heel goed voor stellen dat het voor sommige mensen erg handig kan.
Maar waarom het niet al standaard in ableton zit is wel apart!
 
Dan zal het voor mij niet echt van toepassing zijn omdat geen apparaten heb die mpe ondersteunen maar ik kan me heel goed voor stellen dat het voor sommige mensen erg handig kan.
Maar waarom het niet al standaard in ableton zit is wel apart!

Zo'n beetje alle bekende daws hebben 't wel behalve Ableton en Studio One
Kans dat met het nieuwe midi 2.0 protocol dat het er in zit.
 
Kan iemand me vertellen waar de bestanden zitten op een mac als ik collect & save deed - ik wil 't project delen met mijn broer. Ableton 10 suite
Ik volgde de YT filmpjes, las de ableton help site en ik vind die bestanden niet. De bestanden die ik vind zijn veel te klein, of ik vind de losse tracks maar ik wil gans 't projectdelen zodat hij 't gewoon kan openen en spelen.
Ik vind ook geen .als bestanden
 
Kan iemand me vertellen waar de bestanden zitten op een mac als ik collect & save deed - ik wil 't project delen met mijn broer. Ableton 10 suite
Ik volgde de YT filmpjes, las de ableton help site en ik vind die bestanden niet. De bestanden die ik vind zijn veel te klein, of ik vind de losse tracks maar ik wil gans 't projectdelen zodat hij 't gewoon kan openen en spelen.
Ik vind ook geen .als bestanden

gewoon effe opslaan op een nieuwe plek en daarna collect en save drukken.
Alles moet er dan inzitten.
 
Een maat van mij die stoort zich aan als die export audio en "all individual tracks" doet dat dan eerst de naam van het project staat en dan de naam van de track hij had dat liever andersom gezien.
Waarom hij dat liever heeft is dat je dan sneller kan zien welke track het is als het door stuurt naar anderen.
Storen jullie hier ook aan vroeg ik me af en is hier nog reden voor waarom de project naam vooraan staat ?
Ben namelijk erg benieuwd hoe jullie dit ervaren en waarom ableton voor deze keuze hebben gekozen wie weet gaat dat nog veranderen dat je kan kiezen in een nieuwe versie van ableton.
 
Laatst gewijzigd:
Een maat van mij die stoort zich aan als die export audio en "all individual tracks" doet dat dan eerst de naam van het project staat en dan de naam van de track hij had dat liever andersom gezien.
Waarom hij dat liever heeft is dat je dan sneller kan zien welke track het is als het door stuurt naar anderen.
Storen jullie hier ook aan vroeg ik me af en is hier nog reden voor waarom de project naam vooraan staat ?
Ben namelijk erg benieuwd hoe jullie dit ervaren en waarom ableton voor deze keuze hebben gekozen wie weet gaat dat nog veranderen dat je kan kiezen in een nieuwe versie van ableton.

ik kan me voorstellen dat het je er kan storen, maar het lijkt me wel logisch, eerst projektnaam dan tracknaam... hierarchie... kan ableton ook de tracks nummeren?
kan je dat in ableton niet instellen? in cubase kan je wat meer instellen, b.v. nummering, als de tracknaam geen nummers heeft, maar wellicht heeft cubase ook zijn beperkingen. ik gebruik wel soms stems. ik vind het geen probleem, integendeel juist.
maar keuze hebben is altijd beter.
 
Ik kijk even of iemand me hier kan helpen voordat ik een aparte draad aanmaak.

In een van mijn tracks zit een midi clip met midi notes die ik - zeg 8 keer - herhaal. Vervolgens gaan die naar een softsynth.

Is het mogelijk - in Ableton Live 10 - om te zorgen dat niet alle midi notes gespeeld worden, maar dat er random midi notes worden weggelaten? Voor wat meer variatie, zeg maar?

Leg ik het zo goed uit?
 
Back
Top