Tip-verzamelpunt Ableton Live

Ik heb (denk ik) een vrij simpele vraag; wat is een eenvoudige methode om compressie en EQ toe te passen op losse Impulse samples?

Voorbeeld; Ik wil graag compressie toepassen op een bassdrum met een lange attack, en een snare met juist een korte attack en een lange release... (iets hogere ratio, lagere threshold). Kan ik bijvoorbeeld een device chain creëren binnen Impulse zoals bij andere midi-instrumenten in Live om dit te bereiken?
 
Afhankelijk van welke live versie je hebt: Drum rack gebruiken.

Met de impulse kun je volgens mij dit alleen via een omweg doen door de individuele samples door te routen naar hun eigen audio track en daarop de individuele effecten plaatsen.
 
Afhankelijk van welke live versie je hebt: Drum rack gebruiken.

Met de impulse kun je volgens mij dit alleen via een omweg doen door de individuele samples door te routen naar hun eigen audio track en daarop de individuele effecten plaatsen.

Thnx; lag het dus niet aan mij dat ik het zo snel niet kon vinden :)
Jammer dat het (nog) niet mogelijk is, vind een van de grote voordelen van Impulse tov van Drum Rack juist dat je een duidelijk overzicht hebt van je samples + effecten... voor complexe device chains is Drum rack idd beter geschikt..
 
Die macro view in het arrangement scherm is een goeie tip; daar ga ik vaker gebruik van maken... Maar dan nog is het soms prettiger om 'gewoon' snel in Impulse wat samples te droppen dan alle mogelijkheden die je hebt bij Drum Rack...
 
Ik heb op youtube heel veen Tutorials van: AbletonInc bekeken.

Deze persoon heeft heel veelruikbare tips en trucs in kaart gebracht, en onder goede kwaliteit van zijn filmpjes.

Een aanrader!
 
Voor het geval het hier nog nergens zou staan;

7 ZEER BRUIKBARE LESSONS IN HD 720!!!
Gemaakt door jezper van Airbase.
Airbese heeft meerdere zeer professionele tracks op zijn naam staan.
Via Youtube of airbasemusic.com.
Echt een aanrader. Gaat veel verder dan de meeste (basic) tutorials.



Voor Dance / Trance ed.

Veel plezier er mee...
 
vraagje over Ableton Live waar ik niet uitkom met de manual...

Als ik continuous data opneem in de sequencer (bijv. pitchcontrol, modulation of LFO rate) neemt Ableton Live deze informatie wel op en kan ik deze ook wijzigen in het arrangement alleen ik krijg de data niet gekopieert in een soundclip... hoe doe ik dat? of is dit niet mogelijk?
 
Laatst gewijzigd:
Hey;

Dat moet kunnen hoor.
In lesson 5 (lets delay) Laat jezper dit goed zien.
Alleen gebruikt hij geen controller maar tekent hij gewoon.
In feite maakt dat niet uit. Van je VST verschijnen onder in de parameters.
Klik de juiste aan en rechts in beeld wordt deze uit het pulldownmenu gekozen. Ik vind dat persoonlijk lekkerder werken dan bij cubase.
Let wel op dat je track armed staat.
 
Ik ben net nieuw met Ableton, en ik zit met een probleempje.. Ik heb de manual al doorgespit maar ik kom niet echt op een antwoord uit.

Ik heb een nieuw project ingeladen, en als ik dit in arrangement view af wil spelen worden ineens alle clips grijs en hoor ik niets.. hoe kan dat? Hoe kan ik gewoon wat ik heb opgenomen wat nu in arrangement view staat laten horen?

Alvast bedankt.
 
klik op de rode knop (zie prentje)

zorgt ervoor dat arrangement view de overhand krijgt over session view



Ik ben net nieuw met Ableton, en ik zit met een probleempje.. Ik heb de manual al doorgespit maar ik kom niet echt op een antwoord uit.

Ik heb een nieuw project ingeladen, en als ik dit in arrangement view af wil spelen worden ineens alle clips grijs en hoor ik niets.. hoe kan dat? Hoe kan ik gewoon wat ik heb opgenomen wat nu in arrangement view staat laten horen?

Alvast bedankt.
 

Attachments

  • Picture1.jpg
    Picture1.jpg
    6,8 KB · Bekeken: 66
Ik ben helemaal fan van Ableton Live!! Ik had wat ideeen om wat met m'n stem te doen. Ik kan goed zingen, maar wilde een stapje verder gaan in creativiteit.
Uiteindelijk heeft het de vorm gekregen van: Voice Looping in Ableton.
Gisteren m'n laatste benodigdheid binnen gekregen. Vanmiddag voor het eerst gejammed (terwijl ik eigenlijk keihard moet studeren...): Geweldig!

M'n setup is als volgt:
Shure SM58
MacBook
Presonus FireBox
Behringer BCR2000 (In Mackie Emulation Mode dmv gemodde preset)
Ik maak nog gebruik van Live 6, maar het doet wat ik wil.
Geen latency, geen haperingen. Top!

8 tracks.
1 main track met al m'n effecten die ik rout naar de 7 andere tracks en 2 returns.
En met die 7 andere track loop en freak ik.

Heb m'n setup in de BCR nog niet tot in detail uitgewerkt, maar werkt nu al echt lekker!
Wil bv. nog wat controllers toewijzen aan effectparameters etc.

Maar ik ben Ableton fan! Supervet!
 
Hoi! Ik dj al een tijdje met abletin live en ben nieuwsgierig hoe jullie live werken met eq / limiters; wat zetten jullie op individuele tracks en / of master om het geluid te optimaliseren?
 
Even een vraagje over de aanschaf van ableton live...

Studenten schijnen korting te kunnen krijgen op de aanschaf. En per aanschaf kun je 2 serials gebruiken. Als er mensen zijn die eventueel gezamenlijk ableton live willen aanschaffen en eventueel ook nog student zijn om die korting mee te pikken, dan hoor ik dit graag. Op die manier kun je vrij voordelig ableton live aanschaffen, aangezien ik de lite versie toch net iets té lite vind.
Als iemand hier interesse in heeft, laat het me weten!!!
Bij voorbaat dank,

Tom
 
nou ik heb dit toevallig van twee artiesten die ik ken gehoord
en die spraken uit eigen ervaring
dus ik ga er vanuit dat dat klopt
ik zal eens een mailtje sturen naar ableton om te vragen of dit klopt
Ik redeneerde in de zin van... ik koop software dus als ik vijf computers heb dan zou ik dat op vijf moeten kunnen installeren en gebruiken (bij wijze van spreke)
maar zo werkt dat dus niet
je krijgt max 2 serials bijv voor je desktop en je laptop en anders moet je een family account aanschaffen
maar ik zal ze dus eens n berichtje doen

het student gedeelte is overigens al geregeld
zoek nu alleen nog iemand om de kosten mee te delen
dus de studentenkorting is al gefixed :)
 
van de ableton F.A.Q. :
"the Ableton server will, however, provide you with two Unlock Keys in good faith that you will use Live on only one machine at a time."

het is dus uiteraard niet de bedoeling, maar ja... ik heb niet zo maar een paar honderd euro klaar liggen
 
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar.
zit er trouwens ook een andere EQ in dan die 3bands dj EQ ?

EQ8. Doet de klus prima, de filterstanden (notch, reject, LP/HP) zijn geweldig.
 
Back
Top