Logic 5.51: melding "damaged song"

raabje

Korg Gadget!
Lid sinds
6 november 2004
Berichten
980
Locatie
Amsterdam
hallo Synthforum...

vraagje over Logic 5.51 (PC): Heeft iemand ervaring met de foutmelding:

damaged song: odd pseq en daarna een knop met tekst: BAD

als een track in Logic wordt afgesloten? :confused:


Ik krijg het niet weg, ik heb geen flauw idee hoe dit ontstaan is. PC is Athlon64 met Windows XP+SP2. De vorige keer toen ik deze melding kreeg heb ik uit pure wanhoop XP opnieuw geinstalleerd, deze keer een image terug gezet. Maar dat blijft geklooi.

Heeft iemand een idee-tje?? Misschien is Logic 5.51 niet SP2 proof? Of niet Athlon64 proof?? Zelfde install op mijn 32 bit Athlon (XP+SP1) draaide heel lang probleemloos.

Ik kan niks vinden op I-net over deze melding.
 
Dit gebeurde bij de mac versie 5 ook regelmatig.

Probeer is je preference files te verwijderen, dit zou t probleem moeten verhelpen.

ps. je moet daarna wel weer al je voorkeuren opnieuw instellen. (ook is t verstandig een nieuwe autoload te maken)
 
Okee, zal ik zeker proberen volgende keer, ik heb dat denk ik vorige keer ook geprobeerd, en toen werkte het niet. Maar ik weet het niet 100% zeker, ik heb lang zitten klooien toen, van alles en nog wat, ook register handmatig schoonmaken, nieuwe install van Logic etc, niks hielp.


Bedankt voor de tip, in ieder geval iemand die mijn probleem herkent!
 
t is wel dat t probleem zich kan herhalen door het openen van bepaalde bestaande logic songs (het probleem is voornamelijk dat een bestand niet door logic goed is weggeschreven waardoor deze corrupt is geraakt).

openen lukt dan wel, maar logic leest m dan niet meer goed in, waardoor je m niet meer kan wegschrijven.
(zonder al die leuke meldingen)

het enige wat dan nog helpt is om alle sporen en effecten over te zetten in en nieuwe song.... tenzij iemand iets anders weet natuurlijk :) (ik weet t alleen uit Logic Mac ervaringen)
 
OPGELOST!!! :biertje:

Het is de HP printer driver, bericht gevonden in de Logic user group van Yahoo (belachelijk veel berichten, was even spitten door het archief..). Ik had mijn netwerk printer geinstalleerd, en daarna begon het gedonder weer met Logic. Printer weggegooid, en nu is alles weer o.k.




Hi Anthony,


> I'm just setting up Logic 5.5.1 on an xp computer. When I close the
> song I get this window titled Logic Platinum:
>
> Damaged song!
> (clearrec: odd pseq)
>
> Then there's a button to hit that says BAD. When I click it logic
> closes.

I had this problem when setting up a friends PC.It turned out it was the HP
printer driver.If you have an HP printer try disbling it and see it it gets
rid of the message.
Regards
Martin
 
Back
Top