Cubase SX3: Arpeggiator

quifster

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 januari 2003
Berichten
6.215
Voor de gelukkige bezitters van Cubase sx3 zeg ik maar 1 ding :) Check de nieuwe arpeggiator die erin meegeleverd is. Hij heet Arpache SX. Het is namelijk niet echt duidelijk dat ze een megagoede nieuwe tool in sx3 gestopt hebben. Deze arpeggiator kan praktisch alles.

Je kunt je eigen patterns erin zetten en deze als pattern speler gebruiken (dus pattern speelt in de noot die je aanslaat). Wat ook kan is je pattern realtime laten evalueren door de arpeggiator en er wordt dan aan de hand van de noten die je aanslaat een arpeggiator patroon gegenereerd. Deze kun je weer met allerlei instellingen beinvloeden wat je patroon direct veranderd. :{

Ik ben druk bezig geweest met het maken van een hele hoop patterns en ik vind het echt geweldig. Om een indruk te geven wat de nieuwe SX3 arpeggiator kan heb ik even een korte mp3 gemaakt met wat patterns die ik gemaakt heb.
Deze zijn live gespeeld met behulp van de arpeggiator.

de volgende patterns kun je horen:

- Guitar pattern
- Trance Arpeggiator pattern
- Trance chords
- Ambient pattern
- 303 pattern

en je vind ze in deze mp3 file:
SX3 Arpeggiators

Nu vraag ik me af, of er al meer mensen geweest zijn hier op het synthforum die de nodige patterns geprogrammeerd hebben in deze nieuwe tool.
 
Bedankt voor de tip!

Heb hem nog niet binnen (de update) maar dit klinkt veelbelovend.
Ga ik zeker uitproberen! Een goede arpeggio is bijna cruciaal zou ik zeggen.




gr. Tom
 
very cool..

maar eerst hier SX2 onder de knietjes krijge

die gitaar arp is wel heel sjiek
 
Super!
Thanks for sharing!


Zat ff te kijken of ze plaatjes van die Arp op de Steinberg site hadden maar die doet heel raar.
 
idd een zeer fijne tool. damn mooi examples ook

die ambient pattern is echt wel geslaagd
 
Vette arper...is die slide in die 303 seq. door de arpache gegenereed?
Zou wel handig zijn voor het aantsuren van analoge bakkies;) Als dat dan i.ig. opgepikt wordt door de cv converter.
Anders zowizo leuke voor bijv. een juno 106 of een syntecno tb.

Greeting,

Chris
 
Zo dan :koffie: da's andere koffie

Mooie voorbeeldjes Quifster, vooral die ambient vind ik errug netjes.

Heeft het een beetje weg van seq-303 (dus een slider per 16e noot, per controller) en dan uitgebreider? of totaal anders..
 
Origineel geplaatst door Sander02
Zo dan :koffie: da's andere koffie

Mooie voorbeeldjes Quifster, vooral die ambient vind ik errug netjes.

Heeft het een beetje weg van seq-303 (dus een slider per 16e noot, per controller) en dan uitgebreider? of totaal anders..

Totaal iets anders. Veel beter namelijk. Je kan ELKE midi part die je maakt slepen in je Arpeggiator. Daarna kun je via allerlei instellingen bepalen hoe die dat pattern moet behandelen. Via Trigger, speelt die het pattern af in de key die je aanslaat. Via Arp Style interpreteert hij de noten die je in je pattern hebt gezet en zal hij een arpeggiator patroon genereren op basis van de noten die je aanslaat. Deze patronen zijn weer te beinvloeden met allerlei randfuncties zoals first note in, last note in, lowest velocity, etc. Maar ook via up, down, center, etc. parameters.

Wat ook kan is complete drumpatterns erinslepen en deze naar je drum computer sturen. Aangezien hij meerdere noten tegelijk ondersteund is dit geen enkel probleem.

Daarnaast zijn er nog 5 modes die net even anders werken als de trigger en Arp style. Dit alles resulteert in de meest unieke arp patronen die je maar kan bedenken. Als je een pattern naar believen hebt ingesteld dan kun je deze als preset saven. Daarna is die altijd beschikbaar. Ik zit inmiddels op meer als 50 van dit soort arp patronen.

Dit zijn maar een paar voorbeeldjes van wat er mee kan,

Megatool dus :)
 
klinkt echt super

klinkt echt super

word maar eens tijd dat ik ook maar eens sx 3 ga gebruiken :)
 
Origineel geplaatst door quifster
Totaal iets anders. Veel beter namelijk. Je kan ELKE midi part die je maakt slepen in je Arpeggiator. Daarna kun je via allerlei instellingen bepalen hoe die dat pattern moet behandelen. Via Trigger, speelt die het pattern af in de key die je aanslaat. Via Arp Style interpreteert hij de noten die je in je pattern hebt gezet en zal hij een arpeggiator patroon genereren op basis van de noten die je aanslaat. Deze patronen zijn weer te beinvloeden met allerlei randfuncties zoals first note in, last note in, lowest velocity, etc. Maar ook via up, down, center, etc. parameters.

Wat ook kan is complete drumpatterns erinslepen en deze naar je drum computer sturen. Aangezien hij meerdere noten tegelijk ondersteund is dit geen enkel probleem.

Daarnaast zijn er nog 5 modes die net even anders werken als de trigger en Arp style. Dit alles resulteert in de meest unieke arp patronen die je maar kan bedenken. Als je een pattern naar believen hebt ingesteld dan kun je deze als preset saven. Daarna is die altijd beschikbaar. Ik zit inmiddels op meer als 50 van dit soort arp patronen.

Dit zijn maar een paar voorbeeldjes van wat er mee kan,

Megatool dus :)

Dat doet mij denken aan die Interactive Phrase Synth die vroeger in Cubase zat...

Is er eigelijk ergens een demo van Cubase SX 3.0?
 
Origineel geplaatst door kefkekeyser
Dat doet mij denken aan die Interactive Phrase Synth die vroeger in Cubase zat...

Is er eigelijk ergens een demo van Cubase SX 3.0?

Dit klopt helemaal!!!

De programmeur van de arp (bij steinberg) heeft mij verteld dat de nieuwe sx3 arp gebaseerd is op een vereenvoudigde versie van de ips.
 
die IPS was wel grappig.. zeker in combinaties met MIDI files die je overal weg kan plukken....
 
Is er eigelijk ergens een demo van Cubase SX 3.0?

Volgens mij is de laatste demo die van cubase SX 1.02 nieuwe kan ik niet vinden bij de Steinberg jongens!

Ik snap niet dat ze er niet voor zorgen dat ze meer demo's hebben bijvoorbeeld van Cubase SE, als ik nou precies wist wat daar wel en niet mee kon dan had ik em waarschijnlijk wel gekocht nu(of juist niet)...

Ik vind de guitar arp trouwens wel oke, de rest is niet echt spectaculair of mis ik iets?

Druid
 
Re : Cubase SX3: Arpeggiator

Re : Cubase SX3: Arpeggiator

Zoo hee ;)

Dat klinkt als 'ik heb er weer een gaaf speeltje bij'
tussen de instrumenten door zal ik maar zeggen.
Van die eerste (guitar), kun je volgens mij een
mooie Anouk remix maken (Sacrifice?)...
Die andere klinken ook erg naar inspiratie.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Met deze arp kan je echt wel meer uit je synth halen!!.. in dat opzicht heb je idd een nieuw speeltje erbij uit dezelfde synth :D ik kan me nog een keer herrinneren dat ik midi-mogelijkheden zoals dit afdeed als onbelangrijk.. toen kreeg ik een 'veeg uit de pan' van Fuse :D helemaal terecht

Maar toch zoek ik zo'n tool al een tijdje maar 'stand-alone' < dit zou dan bijv ook kunnen draaien op een laptop die natuurlijk minder vermogend is dan m'n pc-tje. Mijn laptop zou SX3 waarschijnlijk niet aankunnen, al is het alleen al omdat XP er niet op staat. (denk aan de €€€ ! pffoeh)

En seq-303 is natuurlijk leuk, maar als je een stuk of 8 van die krengen op je desktop had staan werd je er kriebel van :)

Dus, wie-o-wie weet er nog een vergelijkbare stand-alone arpeggiator zonder SX eraan vast?
 
Origineel geplaatst door Sander02

Maar toch zoek ik zo'n tool al een tijdje maar 'stand-alone' < dit zou dan bijv ook kunnen draaien op een laptop die natuurlijk minder vermogend is dan m'n pc-tje. Mijn laptop zou SX3 waarschijnlijk niet aankunnen, al is het alleen al omdat XP er niet op staat. (denk aan de €€€ ! pffoeh)

deze tool is er en heet energy XT.

en hij is maar 39 euro.

alle informatie is hier te vinden: http://www.xt-hq.com/
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top