Hoeveel schijfruimte voor logic pro

Heine

Passief toetsenist
Lid sinds
28 mei 2004
Berichten
629
Locatie
de buurt van Rotterdam
Dames, heren,

ik heb sterk de neiging om logic pro aan te schaffen en op mijn macbook pro te zetten.
Het beestje is van 2016, en is daar volgens mij geschikt genoeg voor.
zit ik met 2 vragen:
- hoeveel schijfruimte is er nodig voor een complete installatie, inclusief alle bijbehorende instrumenten
- valt dat makkelijk naar een externe disk te zetten, en zou dat problemen kunnen opleveren (in de breedste zin van het woord)
ik heb nog een externe harddisk van 2 TB liggen (usb 3.0) die ik hiervoor dan zou kunnen gebruiken.
alvast bedankt voor de reactie.
groeten,
Peter
 
Volgens mij staat het op de pagina van de App Store.

Je kunt samplecontent en Apple loops op een externe HD doen. Bij mij liep het niet vlekkeloos.
 
Jahoor, tuurlijk kan dat. ff gekeken, 1 55 gb hier bij een MacBook early 2013. Moest wel updaten naar OS Cataline 10.15.6 Loopt als een zonnetje.
Werk al jaren met zowel logic als Ableton, maar deze laatste update van logic is echt waanzinnig. IK merk dat ik nu weinig meer werk in Ableton. Enige mindere is de logic remote control via je phone of iPad. Heb ik niets mee. De push intergratie in Ableton is dan nog wel een voordeel , al kun je met een novation pad ook werken met logic , als je echt met live loops wil werken. Ik ben lig erg enthousiast over deze update.
 
Even rondgesnuffeld op de apple site, blijkt minimaal 6 GB te zijn, en, als je alles download, ruim 70 GB.
Heb me net gestort op schuifruimte vrijmaken, maar verder dan 78 GB kom ik niet.
Nu heb ik vast niet alles nodig, dus kan ik de boel wel gewoon op de interne disk kwijt.
Ik zie wel de nodige klachten over Logic Pro X in combinatie met Catalina.
Zijn er hier Logic gebruikers die hier iets over kunnen zeggen ?
 
Zelf ook sinds een half jaar weer met Logic aan de slag. Werkt goed en met de standaard plug-ins erg cpu vriendelijk. Draait prima op Catalina, heb nog geen plug-ins gehad die niet goed draaien. Een Virus TI met audio intergratie over usb gaat tot op heden niet werken. Dat is wel weer jammer.

En inderdaad je kan de samples / soundpacks / patches ook op een externe drive zetten. Als je hiervoor een ssd gebruikt dan merk je praktisch geen verschil met browsen en inladen.

Voor de prijs vind ik het echt een complete en goed werkende daw. Wel jammer van die dure hardware dongle :P
 
In mijn ervaring (bescheiden) vind ik de Logic projecten zelf belachelijk zwaar.. wanneer men audio opneemt. Ik zit gemakkelijk met projecten van honderden MB, zelfs 1+ GB. Dat doet echt pijn. Misschien is dit het gevolg van de default settings (ik weet bijna niets over wat er allemaal te configureren valt).. misschien word de audio als 192khz surround sound met 6 kanalen opgenomen.. ik weet het niet. Ik heb geen ervaring met puur MIDI recording.
 
Inmiddels al even verder, na 60 dagen de trial versie te hebben gehad gisteren officieel aangeschaft, vlak na de update na Big Sur.
Heb dus gelijk de nieuwste versie, Logic Pro.
Tot nu toe werkt alles nog als een zonnetje, ben dik tevreden.
Na wat gerommel ook mijn Novation Impulse 69 met HUI aan mijn macbook pro gehangen, dat werkt ook prima.
Zit nog wel te denken aan een klein keyboardje, voor lui aan de tafel wat aanrotzooien.
Heb nu een oude Akai Synthstation 25, maar die is erg beperkt.
Zit nu te kijken naar een Akai mpk mini mk3, zelfde maat maar met wat leuke knopjes er op.
 
Bij mij loopt het ook nog op wieltjes.Ben gewoon overgestapt van Studio One naar pro.De combinatie Os-x-Pro werkt gewoon zeer goed.Voordeel is ook dat je ook geen 1000 functies hebt voor één functie te doen zoals in andere daw's.Eenvoud siert, geen toeters en bellen.Voorlopig doe ik nog geen update naar Big Sur.Meestal wacht ik zo'n 2 maanden tot alle kinderziektes opgelost zijn die zich altijd voordoen bij een update van een nieuwe besturingssysteem.
 
Back
Top