Pro Tools Pro Gezocht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

GUI

eat the drums
Lid sinds
10 mei 2004
Berichten
439
ik werk met PROTOOLS LE op een mac. met een audiomedia III kaart.
Als ik een nieuwe audio track aanmaak kan ik op record van de track drukken en op een instrument spelen en ik hoor geluid. zodra ik op deze track heb opgenomen en op een nieuwe track wil beginnen werkt alles prima. als ik op record druk hoor ik mijn instrument spelen door protools. maar als ik nu MEE wil spelen met track 1, ik druk op play en bespeel mijn instrument dan hoor ik alleen track 1 maar niet mijn instrument. zodra ik op stop druk hoor ik mijn instrument weer.

is het mogelijk dat ik, en de opgenomen track 1 kan horen en mijn instrument via track twee? het moet toch zo kunnen zijn dat je mee kan spelen met een track?


deze threat staat ook in overige, had niet gezien dat er een onderdeel sequencing was (newbe)
 
1. Wat je moet doen om jezelf te horen terwijl de rest van je track afspeelt, is de track waarop je de correcte input geselecteerd hebt, 'record enable-n' maar niet opnemen. je moet dus je track klaarzetten om op te nemen maar in je transport bar kies je gewoon play en NIET record. Op die manier kan je meespelen met eerder opgenomen tracks terwijl je jezelf hoort. (In het Operations menu moet je Input mode" selecteren, NIET auto mode)

2. In het ideal geval moet je in feite wel no-latency monitoring gebruiken om mee ts spelen met eerder opgenomen tracks (en om nieuwe tracks op te nemen) om een optimale timing te garanderen. Op een M-box (wat ik zelf gebruik) doe je dat door de knop input/playback zodanig te regelen dat je een aangename balans hebt tussen wat je al opgenomen hebt en wat je live speelt. (Op de DIGI002 werkt het enigszins anders maar de mogelijkheid van no-latency monitoring is er ook zeker) Nadeel aan deze methode is wel dat je plugins op de desbetreffende track niet kan horen (bijvoorbeeld gitaar spelen door amplitube kan enkel met de eerste methode. Bij de tweede hoor je enkel het signaal dat direct in PT gaat, dus niet-bewerkt door plugins)

Nog veel succes!
Birger
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top