Welke midi software sequencer kiezen.

Nog steeds geen antwoord van Sonic Core, in verband met de Creamware activatiecodes voor mijn kaarten.

Nu toch al een tiental dagen geleden gevraagd, volgens de procedure die ze voor schrijven en dus zou je denken dat dit een week maximum zou duren. Ik zal het maar aan Corona wijten, misschien hebben ze minder personeel nu.

Afwachten dus, ondertussen ben ik wel iets of wat geblokkeerd voor het installeren van (test)software - DAW.

Groeten.

Eugène

Hola,

Jeeee,je gaat toch niet wachten met je geld uitgeven:D

groeten van andreos.
 
Eigenaardig dat ze zelfs geen mail zenden van, we hebben Uw aanvraag ontvangen en zullen..... De gekende formule.

Ik krijg nu het gevoel van een firma die helemaal geen na service geeft, die zich niet om je bekommert en alleen maar nieuw materiaal wil verkopen. Met dergelijke ingesteldheid kan ik niet leven en ik ga ze volgende week dan ook eens een beleefd telefoontje doen om te vragen wat het probleem is. Des te meer verwondert het me, omdat het een Duits bedrijf is, waarvan je toch een andere ondersteuning verwacht.

Plan B is dat ik de kaarten aanbied voor verkoop en een andere weg insla, met betrekking tot de geluidskaart.

Mijn Creamware materiaal werkt nog, enkel de activatiecodes ontbreken en de licentie voor hun software wil ik natuurlijk wel aankopen.

En ondertussen zit ik dus in 'standby' met mijn computer, enfin, ik baal even.

M V G
 
Even getelefoneerd, oplossing kwam dadelijk. Is de mail verloren gegaan, wie zal het zeggen, ik heb een antwoord op mijn vraag.

Ik kan versie Sonic Scope versie 7 aanschaffen, waardoor het geheel weer zou werken. Met zowel Windows 7,8 of 10 en in 32 of 64 bit versie. Toch interessant om te weten. Ik ga nu ook verder bekijken welke midi software sequenser ik gaan aanschaffen en dan kunnen we aan de slag.

Ben benieuwd.

M V G
 
Zit net Samplitude Music maker te testen, met een trial versie. Bevalt me wel, maar de CPU wordt serieus belast. Een versie van Cubase wil ik ook wel eens uittesten. Eens kijken wat het verschil zal zijn.
 
Wat betreft Samplitude, goed testen of alles werkt zoals zou moeten. Ik heb zelf ook een aantal Magix producten en daar heb ik gemengde gevoelens over. Wel sympathieke supportmedewerkers, maar die kunnen niet de bugs oplossen.
 
Met Cubase heb ik het probleem dat mijn huidige PC een Windows 7 - 64 bit versie is, en de laatste Cubase versies vereisen Windows 10. Het is hier inderdaad geen eenvoudige situatie, ik wil er bovenal niet teveel geld aan uitgeven, muziek maken is niet mijn grootste hobby, wat niet wegneemt dat ik er wel meer en meer wil mee bezig zijn. Ook is de hardware in mijn muziek rak niet altijd de modernste, dus vaak zit ik daar ook al met driver problemen.
 
Is er een reden waarom je nog op Windows 7 zit?

Windows 7 is namelijk end of life, en je zal hier geen updates meer voor krijgen en de veiligheid hiervan zal ook snel achteruit gaan.
Volgens mij kan je ook nog gewoon gratis upgraden naar Windows 10. Dus voor de prijs zou je het niet moeten laten.
Tenzij je echt specifieke software (of hardware) hebt, die niet compatible is met Windows 10, zou ik sowieso gewoon upgraden naar Windows 10.
 
Daarvan ben ik me bewust, maar ik doe dit omdat mijn moederbord, een Asus P5WD2 Premium, geen drivers heeft voor Windows 10. Ik zou dan in Windows 7 blijven en deze PC niet permanent op het net aansluiten. Er zijn drivers voor het moederbord tot en met Windows 8 - 64 bit, dus naar Windows 8 upgraden / updaten is geen optie.
 
Zit net Samplitude Music maker te testen, met een trial versie. Bevalt me wel, maar de CPU wordt serieus belast. Een versie van Cubase wil ik ook wel eens uittesten. Eens kijken wat het verschil zal zijn.

@Droopie007,

Testen is altijd goed natuurlijk, maar dit is wel een andere Samplitude dan waar ik het vorige keer over had. Dat je het weet! Ik had het over Samplitude Pro X5 (er is ook een suite versie). Kijk hier: https://www.magix.com/nl/muziek/samplitude/pro-x/
 
eugene, indien je nieuwe DAW + MIDI soft wil (die op W7 werkt) , overweg zeker een keer mulab.com // ontwikkeld door kerel uit B. // alles erop & eraan, zelfs modulaire routing(s) zijn mogelijk // komt vanuit (pure) MIDI sequencer software, dus dat deel zit snor
 
Dag allen,

ondertussen tot heel wat bevindingen gekomen, ik geef ze even mee, het zal altijd wel iets waard zijn.

Eerst en vooral voldoet mijn moederbord en CPU niet, te traag en niet krachtig genoeg. Dat is inmiddels verholpen, ik heb een andere PC, met een beter moederbord met veel krachtiger CPU en meer dan voldoende RAM. Maar nog steeds op Windows 7.

Het Creamware Pulsar en Luna systeem klinkt zeer goed, ik had al een klein idee van hoe dit werkte en heb het nu voldoende kunnen testen. Ik ga echter van dit systeem geen gebruik maken, eerstdaags zet ik het op Marktplaats, misschien heeft iemand anders er dan plezier aan. De ondersteuning van Creamware verloopt ondertussen zeer goed, trouwens. Ik heb de nodige antwoorden per mail ontvangen van hun, steeds binnen maximum 1 dag, vaak sneller.

Wat berteft de midi software, ik heb voorlopig gekozen voor Presonus Studio One 4, maar zit nog steeds te wachten op antwoord van Cubase, voor de versie 7 wacht ik nog op een antwoord van hun.

Wat me gelijk brengt tot iets wat ik vaak heb ondervonden: je krijgt ofwel geen, ofwel veel dagen / weken later pas antwoord op mails die je richt aan bedrijven, met betrekking tot technische support, drivers, firmware enzovoort.

In de professionele, technische wereld waar ik vroeger in werkte was dit helemaal niet het geval, integendeel. Ik ben op dat punt wel wat anders gewend geweest. Ik kan me best inbeelden dat er heel wat mails worden verstuurd, maar om dan geen of laat anwoord te geven aan (potentiële) klanten, ik vind het wat bizar. Waarbij ik zeker niet op mijn wenken onmiddellijk en direct moet worden bediend. Bizar dus.

Zodra ik meer weet over de sequenser software kom ik er hier op terug.

Veel plezier.

Eugène
 
Wat berteft de midi software, ik heb voorlopig gekozen voor Presonus Studio One 4

Inmiddels is versie 5 uit. De Artist versie wordt bij nieuwe Presonus hardware geleverd. Je lijkt me op zoek naar een nieuwe audio interface. Wellicht het overwegen waard?
 
Inderdaad, ergens heb je genlijk, ware het niet dat ik vast zit aan Windows 7, waardoor de nieuwe versie 5 van Studio One, niet meer in aanmerking komt, gezien dit enkel geschikt is voor Windows 10. Maar alvast bedankt voor het meedenken.

M V G

Eugène.
 
Hoi,

uiteindelijk heb ik gekozen voor Studio One 4.

Had ook Cubase 7 willen uittesten, maar van Steinberg kreeg ik pas na 6 weken, een activatiecode, waarvan ik bij installatie steeds weer de boodschap kreeg dat deze code reeds actief was en dat ik bij Steinberg dus een andere moest aanvragen. Ik ken dit bedrijf niet zo goed, maar ga ervan uit dat ze liever met (semi)-professionelen werken?

Mixcraft werkte ook goed, maar de de layout van het Presonus systeem vond ik aangenamer.

Als de zon nu terug normaal straat de komende tijd, dan kunnen we aan de slag, in mijn muziekruimte was het afgelopen week veel te warm namelijk.

M V G

Eugène.

Ik kan nu
 
Die hitte is inderdaad een spelbreker. De laatste tijd ben ik ook alleen maar met shoppen bezig en komt er maar weinig terecht van muziek maken. :erm:

Veel plezier met Studio One 4. :okdan:
 
Hola.
misschien een airco:D
ik heb er 4 maar eigenlijk niet aan wel de ventilators aan het plafond.
het komt elk jaar terug he
groeten van andreos.:)
 
Back
Top