Exporteren met Cubase sx 2.2 gaat niet goed

Disorder

Stamgast
Lid sinds
12 oktober 2004
Berichten
303
Locatie
Overijssel
Ik maak bij een nummer hevig gebruik van een aantal plugins, hierdoor is het moeilijk Cubase SX 2.2 vloeiend te laten lopen op 'zware' momenten tijdens dit nummer. Ik dacht slim te zijn door een paar tracks apart te exporteren en deze vervolgens als audiotracks te importeren, om van die plugins af te zijn. Het probleem is echter dat sommige tracks zich nogal raar gedragen en ik weet niet hoe dat komt.

Een pluging enabled of disabled zichzelf zo te horen aan de apart geƫxporteerde tracks, en soms valt een track zonder reden weg als ik het gehele nummer bij audio mixdown exporteer. Vraag ik te veel van Cubase, of doe ik iets verkeerd? Het lijkt haast alsof Cubase het nummer zelf wijzigt.
 
Zorg om te beginnen dat wanneer je cubase draait, alle andere programma's die capaciteit van je pc in beslag nemen uit staan, zoals bv. virus scanners. Dan speelt ie misschien net iets sneller af..

Bij het exporteren van audio tracks moet je een selectie maken van de sporen die je wilt exporteren. Ook moeten deze tracks in het loop gedeelte staan, dus binnen die blauwe balk. Alles wat daarbuiten valt exporteerd ie niet.

Daar zou het aan kunnen liggen. Verder gebruik ik niet veel plugins dus daar kan ik je niet mee helpen..
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Bij het exporteren van audio tracks moet je een selectie maken van de sporen die je wilt exporteren. Ook moeten deze tracks in het loop gedeelte staan, dus binnen die blauwe balk. Alles wat daarbuiten valt exporteerd ie niet.
Dat van die blauwe balk wist ik. Maar wanneer ik exporteer (audio mixdown) zie ik nergens staan welke tracks ik heb geselecteerd. Waar kan ik dat zien?
 
Cubase exporteert dan gewoon alle tracks die door de master out gaan. Om bijvoorbeeld maar 1 of 2 kanalen te exporteren moet je de rest muten (het gele kruisje).
 
Origineel geplaatst door Disorder
Dat van die blauwe balk wist ik. Maar wanneer ik exporteer (audio mixdown) zie ik nergens staan welke tracks ik heb geselecteerd. Waar kan ik dat zien?

Zelfde menutje waar je ook de bitrate enzo kan instellen...

Maar idd, je kunt ook gewoon opnemen wat je wilt, de rest muten en dat exporteren.
 
Er zijn ook plugins die zich alleen (goed) laten exporteren als je dat doet met realtime export.
 
Origineel geplaatst door Flesje
Er zijn ook plugins die zich alleen (goed) laten exporteren als je dat doet met realtime export.
Okay, nu schiet mijn kennis tekort. Wat is realtime export?
 
Origineel geplaatst door Flesje
Er zijn ook plugins die zich alleen (goed) laten exporteren als je dat doet met realtime export.

Zou het daar aan kunnen liggen dat wanneer ik een project met pro-53 vst's erin omlaag mix, die 53 erg raar en volledig uit sync en weet niet wat nog meer gaat doen?

Is weer es het proberen waard :eureka:
 
copy/paste uit de html help:

If you activate Real-Time Export, the export will happen in real time, i.e. the process will take the same time as regular playback. (....) Some VST plug-ins also require this to have time to update correctly during the mixdown - consult the plug-in manufacturers if uncertain.

Realtime export kan je selecteren in het audio mixdown venster. Of hier je probleem nu echt ligt, tsja...
Wel het proberen waard denk ik.
 
Laatst gewijzigd:
Realtime exporteren gaat niet omdat ie na 100% ineens zegt dat er een export timeout is opgetreden, vreemd. Maar volgens mij heb ik het probleem al (deels) opgelost. Het blijkt dat die 'R' symbolen niet allemaal groen waren aangevinkt, waardoor sommige kanalen blijkbaar automatisch gemute werden.
 
Back
Top