Welke soft voor beginnende "producer"???

M.Whitman

Stamgast
Lid sinds
27 april 2003
Berichten
167
Locatie
Belgium
Dag Synthfreaks,

ben op zoek voor een vriend naar....
een programma voor beginnend producer op pc
Dus geen Cubase of Logic daar hij geen sampler en/of synths heeft.
Dank bij voorbaat
 
Zonder verder echt antwoord op je vragen te geven,

met alleen Logic of Cubase kun je prima muziek maken hoor. Met de bijgeleverde VSTi's (softsynths) en een softsampler kom je al een heel eind.
Ik doe dit zelf ook regelmatig als ik geen zin heb om alle apparatuur aan te zetten.
 
Re: Welke soft voor beginnende "producer"???

Origineel geplaatst door M.Whitman
een programma voor beginnend producer op pc

Magix Music Maker
 
FT2 = FastTracker 2


kun je igg leren sequencen... en expirimenteren of je wel aanleg hebt voor muziek maken..
 
Ik zou zelf fruityloops aanraden!

Reason heeft wat betref sequencing enzo nog wat leercurve en fruityloops is wel het simpelste om mee te starten denk ik.

Al is reason ook een prima programma.
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Ik zou zelf fruityloops aanraden!

Reason heeft wat betref sequencing enzo nog wat leercurve en fruityloops is wel het simpelste om mee te starten denk ik.

Al is reason ook een prima programma.

Ik vind reason juist een stuk duidelijker. Fruity heeft veel te veel menu's imho...
 
Origineel geplaatst door paul
FT2 = FastTracker 2

kun je igg leren sequencen... en expirimenteren of je wel aanleg hebt voor muziek maken..



:halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

Op zich is een cubasis of een lite versie van cubase ofzo wel aan te raden, gewoon heel compact en overzichtelijk en kun je in ieder geval later in verder groeien. Gewoon met standaard general midi of wat soundfonts ofzo proberen wat te maken. Als je alle ins en outs kent van de lite versie is de stap om uit te breiden een stuk makkelijker te nemen, je weet namelijk dan hoe midi werkt en een sequencer en als je met soundfonts gaat klooien heb je ook al een beter idee van hoe samplers werken etc.
 
FT II = wordt je gelijk een hele hoop duidelijk omdat je werkt
op een heel logische manier met samples: kijk ook eens naar sc@letracker (op internet)
das de opvolger van ft2 en dan heb je gelijk de vstpluginn mogelijkheden van cubase.
 
Origineel geplaatst door paul
FT2 = FastTracker 2
kun je igg leren sequencen... en expirimenteren of je wel aanleg hebt voor muziek maken..
Fasttracker is al een aantal jaren dood.
De opvolger van fasttracker is madtracker.
De interface is op die van ft2 gebaseerd.
Mt2 draait echter onder windows en heeft vst, asio en midi support! O ja en Rewire...

Ik zou trouwens geen reason nemen omdat er geen midi out op zit.
Dan heb je dus gelijk een sequencer nodig.
Bovendien mis je dan ook nog eens vst want dat heeft reason ook niet.
Neem idd fruityloops of madtracker (is nog gratis ook).
Heb je meteen een sequencer en kun je altijd nog reason erbij nemen.

 
Hoewel ik ook een tracker verleden heb, raad ik je toch aan te beginnen met reason.

Dit maakt de overstap naar professionele software namelijk kleiner. Begrijp me niet verkeerd, met Reason kun je ook een professioneel resultaat bereiken. Software zoals reason bereid je beter voor op werken met andere software (zoals cubase) en brengt je op spelenderwijs ook basis begrippen over hardware bij.

Anyway, iedereen kan zijn eigen weg vinden ongeacht welke soft / hardware je kiest om mee te werken.
(Genoeg sucessvolle kunstenaars zijn van het kunstacedemie afgetrapt -> meerdere wegen leiden naar leiden e.a. ;) )

Succes!
 
Back
Top