[Renoise] bedieningsgemak >hardcore<

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ben pas naar het programma Renoise aan het kijken en ik ben er helemaal van onder de indruk. Precies hoe ik vroeger altijd werkte met FT2, maar dan met de geluidskwaliteit van een professioneel sequencing pakket.
Cubase weet ik wel het een en ander vanaf, maar toch inspireert een tracker programma mij veel meer.
Vooral het inspelen van melodietjes gaat veel makkelijker.

Het mooiste is dat je de tracks kan exporteren naar Cubase en daar kun je alles afmixen en nog vleugjes FX toevoegen.
Dit is iets wat ik binnen 10 minuten heb gemaakt, en dan heb ik nog niet eens de Renoise handleiding gelezen:

www.xs4all.nl/~dj41/test.mp3

Let niet op het afmixen, want dit is op Hifi speakers gedaan. Mijn Event TR8's moeten nog uit Duitsland komen deze of volgende week. Ook ga ik binnenkort een Jomox Xbase (+ Misschien Sherman Filterbank) scoren voor mijn setup.
Wat je nu hoort is Softsynt + TR909 samples (dank je Bikkel!). De bassdrum komt uit de VSTi Junglist.

Dit wordt echt een brute combinatie, Renoise en Cubase. Omdat je alles als high quality wav in Cubase importeert kan het geheel heel makkelijk worden meegenomen naar een professionele studio om sjiek de friemel te worden bijgeschaaft en afgemixt. (mocht het ooit zover komen dan he?).

Ik heb alvast een blik "negersamples" op mijn HD staan, zodat ik weer even vooruit kan.

Nog meer mensen onder de indruk van dit pakket? *D Voor mij wordt muziek maken nu NOG een stukkie leuker!
 
Zonder Renoise had ik allang een andere hobbie... bloemschikken ofzo. :W
 
Renoise én Cubase ? Lijkt me een beetje overbodig.....ik hoor in je voorbeeldje niets wat je niet met Cubase zou kunnen doen......tijd om Cubase wat beter te leren kennen denk ik....



(no offence) ;)
 
Misschien zeg ik het een beetje verkeerd. Met Cubase doe ik er sowieso 2 a 3 keer zo lang over om zoiets uit te werken. Ook werkt Renoise wat intuitiever voor mij. Ik zeg ook niet dat Cubase dit niet kan. Het word alleen voor mij makkelijker. En da's beter.

;)
 
Ik heb dat ook gehad.
Ook van de overstap van st3 naar ft2.

Je moet of, jezelf een schop onder den kont geven en cubase leren (Dat deed ik :))
Of gewoon renoise only werken. Je kunt daar toch ook per track FX derin rammen?
 
Ik mis de oude fasttracker ook nog steeds.

Voordeel van Cubase is dat alles veel overzichtelijker is, maar fasttracker werkte idd makkelijker, vooral bij het inspelen ja(waar je naar-beneden-cursor-toets zo van gaat slijten..).

Heb nu wel redelijk op de maat leren inspelen dat wel...
 
Back
Top