Behringer SynthTool v2.2 wil na crashen niet meer opstarten

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Hmm, ik was aan het spelen met de sequences in de Behringer TD3 en wilde ze net exporteren op mijn Mac. De app geeft dan zelf de subdir Downloads/Sequences aan, maar crasht daarna direct.
Er zijn geen sequences opgeslagen, maar sterker nog, de applicatie start daarna niet meer. Dat is vervelend, omdat diezelfde applicatie gebruikt kan worden om bij andere Behringer Synths instellingen te maken.
Ik heb de app verwijderd en weer geinstalleerd, maar deze wil niet meer starten. In de procestabel zie je 'm kort ff voorbijkomen, maar dan issie weer weg. Dit gebeurde me op OSX 10.14.6 en diens directe voorganger.
Overigens geldt hetzelfde voor de v2.0 versie van de software. Heeft iemand vergelijkbare ervaringen en misschien een oplossing?
 
Timemachine en dan terug gaan voor de crash. Als je dat gebruikt althans.
 
Timemachine en dan terug gaan voor de crash. Als je dat gebruikt althans.
Geprobeerd, maar geen soulaas. Overigens is dit niet veel anders dan app removen en herinstalleren toch?
Wat ik vermoed is dat er ergens iets achterblijft, een config filetje oid. Ik heb de 'Profile', 'Sequencer', en 'FWData' directories verwijderd die na het opstarten van synthtool in de Downloads verschenen en de app opnieuw gedraaid. Geen verschil. Ik krijg niet eens het opstartscherm te zien. In de procestabel verschijnt de app heel even en is dan weer weg. Ook versie 2.0.0 vertoont hetzelfde gedrag. Een oudere versie van synthtool die ik voor de Model D had v1.1.0 start wel op, maar daar heb ik niet veel aan voor de TD-3. Iemand nog suggesties (ik heb al een mail naar Behringer gestuurd) ?
 
Nee. Juist als ie dingen aanpast buiten alleen het programma op je HD plaatsten zet ie dat weer terug.
 
Nee. Juist als ie dingen aanpast buiten alleen het programma op je HD plaatsten zet ie dat weer terug.

Ok, ik heb alleen het synthtool teruggezet, in de tussentijd zijn er namelijk meer dingen gewijzigd en ik wil het OS niet volledig terugzetten.
Hoe dan ook, het leverde niks op. Hopelijk reageert Behringer op mijn vragen.
 
kun je met een terminal overweg?
Programma's slaan vaak hun config op in de homedir.
Check daar ook met `ls la` voor verborgen files/dirs. soms beginnen die met een '.'
 
Wat je kunt proberen is even een "de-installer" downloaden zoals bijvoorbeeld appcleaner for mac waar je de app op kunt slepen. Deze zoekt alle aanverwante bestanden (zoals ook configuratie bestanden) bij elkaar en verwijdert deze ook.
Hierna even opnieuw installeren en duimen dat het dan weer werkt (indien het om een fout in een configuratiebestand gaat dan natuurlijk).
 
Ok, ik heb alleen het synthtool teruggezet, in de tussentijd zijn er namelijk meer dingen gewijzigd en ik wil het OS niet volledig terugzetten.
Hoe dan ook, het leverde niks op. Hopelijk reageert Behringer op mijn vragen.

Snap ik. Laatste reply op deze draad klinkt interessant trouwens.
 
De wonderlijke wereld van OSX. Inmiddels start het ding gewoon op, alsof er nooit wat aan de hand is geweest (geen update of zo).
 
Back
Top