Vraag over Ableton cc voor macro's

JJ1975NL

Stamgast
Lid sinds
4 januari 2011
Berichten
150
Ik wil iets heel simpels, en dat lukt me al tijden niet: de acht macro's van een instrument rack in Ableton aan mijn midi controller koppelen, zodat ik vervolgens met de 8 pods altijd de macro's van ieder willekeurig rack kan bedienen.

Dus: ik laad een instrument rack en mijn acht pods bedienen de acht macro's. Als ik naar een volgend kanaal ga en daar een ander instrument rack selecteer, dan wil ik weer dat mn 8 pods de acht macro's bedienen. Ik dacht dat dit mogelijk was met de blauwe hand en/of het selecteren van het (ge-armde) kanaal, maar op een of andere manier werkt het niet.

Is er iemand die wel weet hoe dat moet (ervan uitgaande dat het kan, natuurlijk 8))

Dank & groet!
 
Ik vroeg me dat ook al af alleen dan met me extern instrument maar voor zo ver zie ik nog geen oplossing helaas.
Het zo te gek zijn als midi cc aan macro's kan hangen.
 
ik heb dat nog niet gebruikt in ableton, vanwege dat de push 2 wél mee gaat, per track. en mijn novation sl 49 mkii eveneens. het kan, maar blijkbaar met een controller die ableton as control surface, of hoe heet, remote? kan instellen, waard om te kijken of je midi controller in de lijst staat. dan gaat de toewijzing automatisch.

(ik zie nu pas dit lijkt op quick controls/track controls (2 verschillende zaken) in cubase, wat wel per track werkt met éen midi controller.)
 
Wellicht dat dit werkt, download ControlChange8 van robert henke zijn site. Vervolgens met rechter klik groupen zodat je 8 macro's kan assignen aan de ControlChange8. Dat blauwe handje is naar mijn weten een standaard preset, die ergens in je ableton live folder zit. Waar weet ik niet precies, maar dat zou je even moeten googlen. In ieder geval kan je in dat bestand je fysieke hardware een default configuratie geven zodat hij standaard alle 8 macro's aan je hardware bindt. Ook kan je de start en pause knop default maken. Dan is er nog een optie die heet -EnableArmOnSelect ? die je in een text bestand genaamd options.txt moet zetten, ook in je ableton folder.
 
Bedankt voor je jullie reactie ik heb controlchange8 en ik moet zeggen dat dit voor mij de oplossing bied om cc waardes op macro te zetten erg makkelijk is!!!!
erg blij hier mee !!!!
 
Let wel dat automation in arrangement view niet goed werkt met max4live devices, wellicht dat de laatste versies van ableton live suite dit verbeterd hebben nu max geintregreerd wordt geleverd.
 
Let wel dat automation in arrangement view niet goed werkt met max4live devices, wellicht dat de laatste versies van ableton live suite dit verbeterd hebben nu max geintregreerd wordt geleverd.

Zelf was ik hier niet zo van bewust van dit probleem.
Bedankt dat is iets om rekening mee te houden in je achterhoofd!!!
 
Back
Top