Studio One geupdate naar versie 4.5

Ja, ik heb 'm gisteren geupdate en nog niet me er in verdiept.
MAAR HET ALLERBELANGRIJKSTE; waar al zo'n 180 eigenaren naar gevraagd hebben op het forum is MPE ondersteuning en telkens weer doen ze er niets mee, ongelooflijk toch?
Meer dan de helft van alle gangbare daws ondersteunen het wel tegenwoordig maar niet studio one, net als Ableton trouwens.
Begin steeds meer een hekel te krijgen aan de mensen die deze twee daws ontwerpen en vernieuwen.
 
Hmm, dat is vreemd ja. Geven ze wel een verklaring? Anders is het arrogant, of komt het in elk geval zo over.

Ik ben niet heel erg technisch als het om midi en implementatie bij software gaat maar misschien moeten ze dan best wel een en ander aan de engine veranderen en dat dit nogal een ingrijpende klus is?
Anders zou ik het niet weten want nu er al een paar MPE controllers op de markt zijn denk ik dat de grote merken dit de komende één a twee jaar ook wel gaan doen.
Het is nu gewoon jammer als je bijv zo'n roli of een joué leuk vindt en dat je er niets mee kan in studio one.
Ze geven geen reaktie, op het forum kan je verzoeken indienen, hier de laatste stand van zaken; https://answers.presonus.com/11020/multidimensional-polyphonic-expression-controllers-linnstrument
 
In principe is MPE niet heel spannend qua MIDI implementatie (gaat voornamelijk over controllers) het enige dat het enigzins spannend maakt is dat men de pitch-bend per noot doet... en daarom gaat iedere noot over een eigen MIDI kanaal. Dus MPE gebruikt all 16 kanalen voor wat in je DAW slechts een enkele track is. Je DAW hoeft dit alleen maar "op te nemen" en op te slaan... het is aan het instrument om deze informatie te verwerken. De DAW is dus feitelijk slechts een doorgeef luikje. De echte MPE ondersteuning moet in het instrument zitten... dus het zou niet echt een wereldschokkende wijziging moeten zijn lijkt mij :?
 
Back
Top