Hoe kan ik in Cubase 7.5 folders uitsluiten bij het scannen voor plugins?

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Ik ben al even bezig met het zoeken naar een antwoord, maar het lukt me niet om de juiste informatie te vinden. Ik heb vanavond (eindelijk) JBridge geïnstalleerd. Nu ziet Cubase de bridged files niet. Ik las ergens dat het zinvol zou zijn om dan de oude mappen niet te laten scannen omdat sommige DAWS niet goed kunnen omgaan met twee instances van dezelfde plugin. Hoe kan ik in 7.5 bepaalde folders uitsluiten (of insluiten) bij het scannen voor plugins?
 
Ik heb een speciale map "my bridged files" met de .64 files aangemaakt in cubase en laat deze dan scannen door cubase . Dat kan je instellen in de plugin manager (een map toevoegen welke hij moet scannen ) Tenminste zo gaat dat nu in cubase10. Cubase 7.5 is alweer een tijdje geleden voor mij. Maar Jbridge heeft bij mij altijd goed gewerkt. Op de 32 bit c programfiles sectie stonden de 32bit plug-ins en op de 64 bit c programfiles sectie stonden dan netjes in een map de .64 files, het heeft bij mij nooit enig conflict gegeven. Volgens mij staat eea ook goed beschreven op de Jbridge site.
 
Dank JSC. Ik heb gisteren inderdaad informatie gevonden over de manier waarop het in 10 is georganiseerd. In 7.5 zit echter geen plug-in manager maar alleen een knop voor plug-in information. De mogelijkheden zijn daar beperkter. En Steinberg geeft geen support meer onder 8.

Ik heb ook netjes een map aangemaakt met bridged files en de dll's zijn gewoon zichtbaar. Maar als ik update, worden ze niet meegenomen. Sterker nog, ik zie tijdens het updaten de bekende melding VSTBridge connection lost. Daarom veronderstel ik dat er iets van een conflict is (zoals inderdaad beschreven op de JBridge blog/site). Ik zit behoorlijk vast op het moment.
 
Heb je niet zoiets als "the plugin information window" daar kan je dan toch vst2x plugin paths kiezen? Zo was t volgens mij.
 
Back
Top