Beatstep pro loopt achter op cubase

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
15 februari 2003
Berichten
6.605
Locatie
Weesp
Dag allen,
Ik heb een klein probleempje met het syncen van de beatstep pro met cubase: hij loopt altijd een klein beetje achter. Dit is vooral duidelijk hoorbaar bij drums. Je hoort het zowel bij live afspelen als na het opnemen.
Ik sync de beatstep via USB. M'n geluidskaart is een focusrite Scarlett met de latency op 2ms. In Cubase heb ik latency compensatie aanstaan.

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ?
 
Ik zou de compensatie uitschakelen .. zou het knap vinden dat je 2 ms kan horen. Vandaar.. 2 ms is echt kort. Waarschijnlijk voor je interface of je computer TE kort.
 
dat komt omdat al je vsts en effecten latency toevoegen aan je project, die 2ms zeggen niets, de echte latency ligt veel hoger afhankelijk van wat je in je project gebruikt. Voor zover ik me kan herinneren wordt de midi rechtstreeks zonder latency (inclusief sync) doorgegeven aan je hardware. Dus dat moet je zelf vertragen. Dat kan het simpelst door een external instrument in cubase aan te maken voor je beatport. Dan wordt die vanaf dat moment automatisch gesynced. Als je dat niet wil dan moet je de latency handmatig ingeven (bijvoorbeeld in je connection window), maar external instruments is eigenlijk de manier waarop je dit soort dingen moet doen.
 
image_127681.jpg
Zet eens constante klok aan in de settings van cubase (= speel clock door als ie op stop staat)

Bedankt voor alle tips! De tip van Rvooh lijkt te helpen. Met de clock aan tijdens stop is het een stuk strakker. Met die optie uit is het verschil 20 ms, optie aan is 2 ms. Dit is in een volledig leeg project trouwens.
 
Yes, constante clock is leuk. Naast Cubase is Renoise de enige die dit kan (en standaard ook doet)
2ms is waarschijnlijk de input latency op de bsp en je externe geluidsmodule, perfect normaal en verwaarloosbaar
 
Back
Top