DAW / Sequencer die livemutes kan opnemen

sander

_
Lid sinds
17 juli 2001
Berichten
8.398
Locatie
Alphen a/d Rijn
Hoi,

Ik ben opzoek naar een DAW of hoe het ook heet waarmee ik de werkwijze van vroeger met m'n hardware kan nabootsen. Oftewel ik maak alle ingrediënten van een nummer. Dus een verzameling tracks.
Het nummer bouw ik dan door de boel geloopt af te spelen en te muten en unmuten. Alle tracks maak ik dus wel de lengte van de langste track. Zo deed ik dat op de MPC en de boel nam ik dan als een audio track op.

Maar met software wil ik het niet als audio track opnemen maar als midi data. Op deze manier kan je toch een beetje jammen. Ik heb namelijk een hekel aan alle variaties met copy/pastes te doen en de boel continue te luisteren vanaf begin. Met live mute/unmute ben ik toch wat creatiever en het is een stuk efficiënter.

Onlangs begonnen met LMMS, dat bevalt best maar ja die heeft die mogelijkheid niet.

Er moet dus eigenlijk een aparte track zijn die automations opneemt en dus niet in die loop meegaat maar doorloopt.

Owja bij voorkeur freeware aangezien het waarschijnlijk maar tijdelijk is. Als de studio er weer is, dan doe het het waarschijnlijk weer zoals vroeger.

Ik hoor het graag.
 
Dank je, ik heb er even naar gekeken maar had geen zin om me er weer helemaal in te verdiepen. Ik heb nu ontdekt dat het super eenvoudig is in LMMS. Stel je hebt 4 loops, je maakt ze bijv 5 min lang, door ze simpel uit te trekken.
Dan voeg je 4 automation tracks toe. Sleept daar de 4 mute/unmute knoppen heen en vervolgens speel je de boel af en kan je nummer bouwen door de mute/unmutes op te nemen. Heb het echt net ontdekt.
 
Ja en ik in de toekomst ook weer met met de MPC, want muziek maken op de computer is toch niet zo leuk heb ik gemerkt. En ook niet zo efficient. Maar goed beter dan niks, kan ik voorlopig toch weer wat doen voor ik m'n aparatuur weer in gebruik kan nemen.
 
Back
Top