Wat win of verlies ik als ik van Cubase 5 naar 10 upgrade?

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
al veel rond gekeken om het net en naar filmpjes gekeken, maar ik ben er nog niet uit. Misschien heb ik 10 helemaal niet nodig en blijf ik lekker op 5. Bij sommige andere programmas' heb ik er echt spijt van dat ik geupdated ben en vind ik de oudere versie ook beter.

Ik werk al tien jaar op cubase 5;
belangrijk voor me zijn:
stabiliteit (ok)
snel kunnen werken/workflow (ok, maar ik weet niet wat die nieuwe versie brengen)
zo laag mogelijke processorbelasting (deze is optimaler in 5 dan in 10, klopt?)
goede integratie met externe dingen (opnames/hardware); valt wel mee in cubase 5, veel meer poespas hoef ik niet

niet belangrijk voor me zijn:
grafische poespas
vst's: zowel synths als bewerking gebruik ik van third party bedrijven (en dat zijn de laatste nieuwe plugins), dus wat er in cubase zelf zit maakt me niet uit

Naar het schijnt zijn er wat workflowverbetering hier en daar, maar kan iemand me wat op weg helpen wat er écht een verschil maakt? Thanks
 
De workflow is wel verbeterd.
Stabiliteit... Hmm, daar is niet iedereen het mee eens.
Vst's - 32 bit wordt niet meer ondersteunt. Was voor mij even zoeken waar al m'n plugins waren toen ik van cb5 naar 9 ging. :frons:
 
hoi, dank voor je antwoord.
wat is er concreet veranderd van workflow? ik heb allemaal yt filmpjes bekeken over de features van cubase 6 tot en met 10, maar meningen van users lijken me relevanter.
Cubase 5 is megastabiel bij me.
32bit vst's heb ik niet nodig, dus ook dat is geen probleem, heb nooit die bridge gebruikt omdat ik die te onstabiel vond
 
Als cubase 5 je nog enorm goed bevalt zou ik daar op blijven, er is in 9 jaar tijd toch wel heel erg veel veranderd in cubase en ik verwacht dat je zeker de eerste maand wel nodig hebt om aan die erg grote overgang te wennen.

zelf vind ik cubase 10 fantastisch, ik gebruik hem best veel naast ableton 10 live.