Welke programma voor Arturia en UVi Workstation

hitman

Ouwe rot
Lid sinds
11 januari 2003
Berichten
940
Locatie
Utrecht
Hi,

Ik ben op zoek naar een programma die zowel de UVI Workstation aankan en diverse vst's van Arturia. Ik ben al druk bezig naar welke het geschiktst is, maar ik denk dat er onder jullie wel wat mensen zijn die meer ervaring hebben in welke het geschiktst is. Het belangrijkst is dat ik dingen kan opnemen en makkelijk kan schakelen tussen diverse vst's.

Met vriendelijke groet,
Niels
 
Iedereen zal met een andere komen, ik zou je Cockos Reaper aanbevelen als DAW. Je bent blijkbaar nieuw in DAW land. (digital audio workstation: https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_audio_workstation ) Reaper is gratis te gebruiken zonder beperkingen, na een maand verschijnt er een nagscreen voor 5 seconden tijdens het starten. Je kan de VST files van de plugins die je hierboven vermelde in Reaper installeren en dan meteen op een track laden en gebruiken. Opnemen en bewerken doe je dan in Reaper: https://www.reaper.fm/

Heel het programma is rond de 10 megabyte.
 
Dank voor je antwoord. Ik ben niet echt nieuw in DAW land, ik heb in het verleden geprobeerd om met Cubasis te werken en ben bekend met de begin periode van DAW, nml de Atari met Steinberg Pro-24. Maar het gaat om het feit dat ik deze twee vst programma's gelijktijdig wil kunnen gebruiken.
 
Wat bedoel je met tegelijkertijd? Wil je 2 tracks met op iedere track je VST naar keuze (dat gaat in elke DAW) en dan tegelijkertijd opnemen? (multirecord gaat ook in de meeste DAWs). Soms heeft een VST instrument zelf al meerdere uitgangen, zoals je UVI workstation.
 
Ik heb Reaper geprobeerd en ik kon beide vst merken niet in Reaper krijgen.
 
Je moet eerst een plugin map kiezen in je DAW en dan je plugins opnieuw installeren ( ervan uitgaande dat je alleen de standalone versies geïnstalleerd hebt) en tijdens de setup zal er een scherm verschijnen waar je kan linken naar die map.
 
Wat bedoel je met tegelijkertijd? Wil je 2 tracks met op iedere track je VST naar keuze (dat gaat in elke DAW) en dan tegelijkertijd opnemen? (multirecord gaat ook in de meeste DAWs). Soms heeft een VST instrument zelf al meerdere uitgangen, zoals je UVI workstation.

Ik bedoel dat ik zowel Arturia vst's alsmede UVI Workstation in een DAW wil kunnen gebruiken.
 
Ik bedoel dat ik zowel Arturia vst's alsmede UVI Workstation in een DAW wil kunnen gebruiken.

Zoals al eerder gezegd kan dat in bijna elke DAW. Volgens de specs van UVI:
Tested and Certified in:Digital Performer 8+, Pro Tools 11+, Logic 9+, Cubase 7+, Nuendo 6+, Ableton Live 8+, Studio One 2+, Garage Band 6, Maschine 1 & 2, Tracktion 4+, Vienna Ensemble 5, Reaper 4+, Sonar X3, Main Stage 3, MuLab 5.5+, FL Studio, Bitwig 1+, Reason 9.5+

En arturia:
Works in Standalone, VST 2.4, VST 3, AAX, Audio Unit, NKS* (64-bit DAWs only).
 
Back
Top