ableton intro & externe plugins.

JohnDoe28

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2013
Berichten
1.063
ik heb vorige week ableton intro gekocht.
want ik wilde het altijd al een keer proberen hoe het werkt.
dus ik ben het aan het leren hoe het werkt.
echter het probleem van de intro versie is.

ik kan geen nexus dus een externe plugin inladen.
dit omdat ik geen External Instrument plugin heb in intro.
zijn er andere mogelijkheden om toch plugins in te laden?.
of kan ik external instrument ook kopen?.

groetjes eduard sarens.
 
nauw dan ga ik er nog even mee rommelen ytse alsvast bedankt.
dus het maakt niet uit of je intro hebt of standaard.
je moet gewoon met nexus kunnen werken.
ok want hij geeft een foutmelding aan.
dat ik een bepaalde plugin niet heb en daarom hem niet in kan laden.
dus nogmaals ga er nog even mee bezig. (andere plugins inladen).
fijn forum :D:)
 
https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209774265-Using-external-hardware legt uit wat External Instrument nou eigenlijk doet.

Wat er bij het inladen van een plugin gebeurt is dat je een MIDI track hebt die audio genereert. Bij hardware heb je dan 2 tracks nodig - 1 MIDI track, 1 audio track, zodat je kunt spelen en opnemen. External Instrument stroomlijnt dat proces.

Als je Nexus hebt staat die geinstalleerd in een map - dus bijv. C:\Program Files\Steinberg\Vstplugins of zo. Dat heb je bij de installatie van Nexus opgegeven. Ableton Live moet echter wel weten dat je je plugins in die map neerzet! Dat kun je instellen in de Preferences. Zie https://help.ableton.com/hc/en-us/articles/209071729-Using-VST-plug-ins-on-Windows

Sommige gratis plugins zijn alleen maar .dll files (op Windows). Als je die naar de juiste map kopieert ben je al klaar. Plugins van bedrijven hebben er vaak een installer bij.

Als je er nu achter komt dat sommige plugins in verschillende mappen staan (fabrikanten zijn het er nooit over eens waar ze in moeten) is het verreweg het makkelijkst om ze te deinstalleren en opnieuw te installeren in de juiste map. Wat ook werkt is snelkoppelingen maken, zoals beschreven in https://forum.ableton.com/viewtopic.php?f=3&t=221857

Ga vooral niet losse .dll files verplaatsen van plugins die je met een installer hebt moeten installeren - vaak gaan er dan dingen kapot omdat er ook nog in het Windows-register opgeslagen staat wat waar zit.

Bij een verse installatie van Windows maak ik gewoon een C:\VST64 (ik draai geen 32-bits meer) folder aan waar ik alles in dump. Scheelt typ- en zoekwerk.
 
ik heb veel gehad aan de tips.
maar het probleem was als volgt.
ableton houd er niet van dat je plugins gewoon vanuit een mapje in ableton probeert te slepen. :D
ik moest ableton er gewoon naar laten zoeken naar de plugins.
ja ik liet mijn hele d schrijf onderzoeken naar plugins. en dat werkt niet vanwege fl-studio haha want dat werkt niet in ableton.
maar ik heb alles zoals yoozer in een map gegooid. al mijn 64 bit plugins.
de map geselecteerd in ableton. opnieuw opgestart ff laten zoeken de eerste keer. en hup ik had mijn plugins.
en eerlijk gezegd dat werkt nog beter in ableton dan fl studio. :)
want dat laden gaat smooth in ableton.

en ableton tja dat blijft nog uitzoeken hoe dat helemaal werkt.
ja een echte fl studio gebruiker hier haha. :D
 
voor mij niet zo.
maar wel of het 64 bit is of 32 bit.
want ableton ondersteunt helaas daarom vangaurd niet ook een reden om niet over te stappen =(
 
Die jBridge is niet helemaal onomstreden wat je erover leest op het net.
Ook ik heb 'm indertijd aangeschaft maar het heeft nooit goed gewerkt bij mij.
Maar hij kost zo weinig dat je het erop kan wagen voor dat geld.

We hebben je indertijd die hele Ableton cursus op yt getipt, als je die clips stuk voor stuk bekijkt en in Ableton die dingen uitprobeert dan komt het vanzelf na wat oefenen, altijd even wennen in het begin.
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
nee maar ik heb ook maar een instap versie van ableton.
dus ik blijf toch wel met fl studio werken aangezien ik dat begrijp en vangaurd gewoon draait.
ik wilde ableton gewoon graag leren hoe het werkt.
maar zo snel als ik muziek kan maken in fl gaat het nog wel even duren.
 
snap ik, switchen vam DAW is een lastig proces, vooral met de workflow van FL of ableton. zijn vrij specifiek.
 
Back
Top