Sequencer timing: genoegen nemen met 16th note patterns die niet strak spelen?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
I liep tegen dit probleem aan met de Cubasis 2.5 app op iOS. De timing zwabberde, dit was hoorbaar maar later kon ik dit ook zien in een wave editor. Dus dat was einde Cubasis...

Een paar dagen terug een andere sequencer gekocht... maar daar ontdekte ik vandaag ook dat de timing zwabbert. Een 16th note pattern op 128 bpm wordt niet strak afgespeeld. Ik moet het nog even verder testen voordat ik de developer hierover aanspreek ..

Maar is het nou echt teveel gevraagd van een sequencer? Lijkt me niet toch. Die hoort toch gewoon strak een song af te spelen, no matter what?? Da's toch de functie van zo'n ding?
 
Squarp met PyrOS 3.0? Voor nog geen 650€ ben je gesteld... Veel goedkoper dan een iPad met Cubasis...
 
die (ableton) link voor ios wel bruikbaar,,
mss daarmee verder syncen? al komt daar een ganse laptop setup bij kijken,,
ik gebruik de erm multiclock, die geeft perfecte midi clock, maar daarmee is de setup nog ni helemaal gebakken,,
 
Blijft voor mij vaak draaien aan de instellingen voor goede feeling. Gebruik de Erm Multiclock en dan Ableton.
 
Nog even over die nieuwe sequencer die ook zwabberde.... was niet zo. Ik had in de app die de midi ontving de buffer vrij hoog staan waardoor die traag was met reageren en er af en toe wat nootjes wegvielen. Alles lijkt okay te werken nu..

die sequencer is trouwens Xequence.. Ik vind hem te gek. Minimaal strak design zonder erg handige functies. vooral notes editten is erg gaaf met een soort sliders. Ideaal..

Die Squarp is ook erg gaaf btw.. beetje erg klein lcd schermpje alleen..
 

Attachments

  • IMG_20180904_231139.jpg
    IMG_20180904_231139.jpg
    39,4 KB · Bekeken: 132
Laatst gewijzigd:
zonder erg handige functies

MET erg handige functies

Waarom kan je je tekst niet meer editten na een aantal minuten????
 
Back
Top