Een Cubase expert

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Ik ben op zoek naar een cubase expert omdat ik tegen een probleempje ben aangelopen wat persoonlijk boven mijn pet gaat.
Normaal werk ik met Logic en daar ben ik eigenlijk erg tevreden over, behalve dat hij de VSTinstruments niet volledig ondersteund. Hierdoor had ik de demo van cubase 5,0 maar gedownload om ff te kunnen bekijken of mijn instruments binnen de orginele host wel volledig functioneren.
Nu ben ik tegen het volgende probleem opgelopen, want waneer ik cubase opstart is alles in orde, ik kan de instruments oproepen, bewerken, alles opslaan, bespelen etc etc. Voor zover ik weet functioneerd alles goed. Maar het probleem is dat wanneer ik op play druk, en dan op stop en vervolgens weer op play dat de songpositionpointer tussen de -1 en de 1 blijft staan, en gewoon niet meer gaat lopen. Ook kan ik hem nog wel vooruit spoelen maar zodra ik weer op play druk schiet hij weer terug in deze stand. Niet hele programma loopt vast want ik kan mijn externe midiapparatuur en de VSTinstruments nog gewoon bespelen. Als ik Cubase dan vervolgens afsluit loopt mijn hele systeem vast zodat ik weer moet rebooten. Erg vervelend allemaal. Maar wat zou het toch kunnen zijn dat ik hem toch niet gewoon kan laten lopen

Goed advies wordt erg gewaardeerd
 
Volgens mij was er een freeware programma waarmee je standalone VST instrumenten kon opstarten. Moet je ff op dé VST instrumenten pagina kijken.

Check this out:
http://www.kvr-vst.com/host.php

Enne je hebt ook de inwired versie van VST misschien dattie minder buggevoelig is, want oh oh oh het is weer lekker een zooitje bij Steinberg. Dan is Nuendo een tikkie stabieler maar kweenie of daar ook een demo versie van is.

Misschien ff wachten op Logic 5 en upgraden dan maar ;)
 
Misschien een iets teveel voor de handliggende antwoord:
U heeft toch niet de loopfunctie aanstaan?
 
Back
Top