sequencer/midi file player voor live...

lo-fi

...Het maakt geluid...
Lid sinds
21 juli 2001
Berichten
1.926
Locatie
A'dam
Wie weet er een goeie? Ik moet binnenkort live, en wat ik wil doen is m'n cubase-arrangements in delen als midifiles bewaren. Zodat je de opbouw van je tracks zelf in de hand hebt; nog 2x dit pattern, en dan gooi ik die breakdown erin... je kent het wel. Meer dan 16 tracks heb ik niet nodig, en het zou mooi zijn als er mute knoppen op zouden zitten.

Volgens mij doet Orbital zoiets nog steeds met 'n vracht MMT-8's. Die kan alles wat ik net noemde, behalve dat ie 'n beperkte notencapaciteit heeft, en dat het overzetten van cubase naar mmt8 kutwerk is. En dan moet je er eerst tweedehands een zien te vinden.

Ik ken ook iemand die het met 'n RM1x doet, maar die zijn vrij duur en dan betaal je ook voor allemaal andere dingen die je niet nodig hebt...

En met de midifile player in m'n S5000 kun je weer niet van pattern wisselen, en dat is nou juist waar het om gaat.
 
MPC2000xl
 
Waarom niet Live met cubase ! wel veel werk om het allemaal op het podium te zetten !

en mischien crashen tijdens een optreden tja , verder
denk ik dat er weinig goekope sequencers zijn waar je je hele cubase arrangements in kunt zetten.
sterker nog ik zou er geen weten .
 
Cubase on stage is niet goed neem dat maar van mij aan. Een pc is slepen. Dus ga voor een laptop uitleen ofzo. Ik heb wel eens een 909 step sequenser gezien die zoiets kan maar ik weet alleen niet of ie midi files in kan lezen. (maar ik dacht t wel.)

Een tweede hands rm1x hebbie voor 700 gulden .(met een beetje geluk)

Anders is een qy van yamaha een oplossing (denk ik maar weet neit zeker) eerst info aan andere vragen.

Tja een goedkope oplossing weet ik eigenlijk niet.
 
Ik zou gewoon ene 19 inchkast voor je pc kopen om hem zo makkelijk in een rack met de rest van shit mee te kunnen slepen. Ik heb er laatst ook een bemachtigd met een liveset in de gedachte. Scheelt een hoop geld en gezeik. Neem ook gewoon een dat of minidisc backupje van je set mee voor het geval je compu crashed, die zet je gewoon ff tijdelijk als je je compu opnieuw op moet starten
 
En de MC-50 ???

Je zou ook nog je cubase arrangementen als midi kunnen opnemen in een mc-303. Goedkoop, maar wel rete omslachtig...
 
MC303 Wereldbak

MC303 Wereldbak

De MC-303 is echt een wereldbak om live mee te sequencen. Okay.. niet meer dan 8 tracks graag.. maar 't is echt een niet te onderschatten bakje @
 
precies

precies

Inderdaad, tis alleen jammer dat er geen diskdrive op zit. Nu zou ie z'n patterns via midi moeten opnemen.

Tijdens het zappen zie ik die cheesy G-spott wel eens op TMF. Volgens mij gebruikt hij ook een MC-303 live.
 
Een beetje meid is op een sysex dump voorbereid

Een beetje meid is op een sysex dump voorbereid

Midi dumpen naar je MC-303.. of natuurlijk gewoon je nummers bouwen in de MC-303 :p
 
CUBASE naar een 303

CUBASE naar een 303

pardon hoor ik hier nu dat je een cubase arrangement in een mc303 denkt te kunnen zetten ! .

volgens mij gaat dat echt nergens over!
ik bedoel ik heb zelf 5 verschillende modules sommige arrangements hebben inderdaad maar 8 sporen of minder

hoe wil je bijv je audio sporen in een 303 krijgen !
ja je kan inderdaad sequencen met je 303 maar toch niet extern . Ofwel !

de midiimplementatie van zo'n mc 303 is zowiezo waardeloos als ik het vergelijk met bijv mijn rolandspullen.

Ik zelf vond de mc303 wel een leuke djtool.
gewoon om er een losse beat zwaar over heen te gooien en een beetje te filteren . maar verder !
 
andere

andere

ik bedoelde natuurlijk als ik die midi implementatie vergelijk met mijn Andere Roland spullen
 
In den beginnen gebruikte ik alleen 1 mc303 om te sequencen met live optredens.

Mijn setup bij Royal Fam (live @ doornroosje) was bijvoorbeeld:

mc303 (sequencer / simpele sounds), TB-303 (interne sequencer), TR-606 (interne sequencer), TR-707 (interne sequencer), Drumstation (gesequenced vanuit mc303), S2800i (gesequenced vanuit mc303), MC-202 (gesequenced vanuit mc303)

De sequencer werkt wel relaxed. Natuurlijk moet je geen moeilijk controller changes willen gaan versturen, maar de meest simpele dingen kan ie.

Ik zou persoonlijk niet weten hoe je een cubase sequence over moet zetten naar een mc303. Ik zou waarschijnlijk het handmatig in gaan kloppen. Dat is dus geen optie, neem ik aan, voor jou...
 
hee thanks gasten.

hee thanks gasten.

Grappig, ik ben begonnen met 'n MC-303 toen die net uitkwam, en ik heb 'm jaren geleden verkocht om dat ik niet van voorgebakken samples bleek te houden. Ik had er nooit bij stilgestaan dat je patterns uit cubase ook in 'n mc-303 zou kunnen opnemen. (voor de duidelijkheid, ik hoef geen hele arrangements op te nemen, alleen vrij simpele midi files)
Track voor track, pattern voor pattern is wel 'n beetje omslachtig, maar het zou wel werken. Zou je die 303 dan slaven aan cubase om te recorden?

Aan de andere kant, 'n tweedehands mc303 kost nog steeds zo'n 500 gulden. Dan kan ik het misschien beter gelijk goed doen en 'n RM1x kopen. Floppy drive, 16 sporen sequencer. Zijn er nog meer belangrijke verschillen tussen die twee bakken?
En met die draaiknoppen zou ik dus ook bv. de cutoff van m'n sampler/synths kunnen aansturen. Toch?

Ik kan me 'n live tecno set herinneren in Tivoli van 'n paar gasten (weet niet meer wie) die naast echte 303's ook zo'n mc303 hadden staan. Ik hoorde precies welke geluiden uit die mc kwamen... Waar ik mee wil zeggen dat ik zelf die mc-303 waarschijnlijk niet snel in de studio zal gebruiken, ook omdat de midi-implementatie voor studiogebruik vrij waardeloos is. Wat dat betreft is het nog steeds best 'n dure grap, aangezien ik niet weet of ik in de toekomst veel live ga doen...
Of heeft een van die twee bakken nog potentie in studio die ik zwaar onderschat? Om van die typische step-sequencer patterns te genereren, of als midi controller bijvoorbeeld? Ik werk nu uitsluitend met analoge synths en zelfgebrouwen samples.

Alternatieven worden nog steeds overwogen (maar 'n mpc is me wat te prijzig).

Oh, en wat betreft m'n Mac meenemen het podium op: Ik hoorde daar Robin Rimboud (scanner) gisteren op tv iets over zeggen: "it looks like someone is checking his e-mail on stage". ;)
 
Hardwaresequencers blijven een kostbare zaak. Met de MPC kan je veel, maar nog steeds niet alles. Daarom is misschien een dedicated (simpele) computer voor sequencing nog niet zo'n gek idee als je in de studio toch al veel met cubase aan het werken bent. Dan heb je voor een duizend piek ook een stabiele sequencer. Dan moet je je wel in kunnen houden en hem alleen als sequencer gebruiken. Dus geen office, geen email, geen internet, geen softsynths, geen geluidskaart....

Informeer bijvoorbeeld eens bij Matt Second.
Hij gebruikt impulsetracker (toch?) als main sequencer en sampler live in combinatie met roland sequencertjes en hij heeft weinig problemen. Verder kent hij nog meer techno live acts die dat doen.

Ik weet niet hoe flexibel het is en hoe betrouwbaar. Ik hoop dat Matt Second hier wat uitleg over kan geven.
 
Re: CUBASE naar een 303

Re: CUBASE naar een 303

Kubin schreef:
hoe wil je bijv je audio sporen in een 303 krijgen !
ja je kan inderdaad sequencen met je 303 maar toch niet extern . Ofwel !
Lijkt me zowiezo een beetje moeilijk, audio in een hardware (midi) sequencer opnemen.
En op de mc-303 kan je voor elke part de midi data naar buiten sturen...
 
Re: Re: CUBASE naar een 303

Re: Re: CUBASE naar een 303

OnAcid schreef:

Lijkt me zowiezo een beetje moeilijk, audio in een hardware (midi) sequencer opnemen.
En op de mc-303 kan je voor elke part de midi data naar buiten sturen...

Daar hebbie de roland VS serie voor die kan dat dus wel.
 
van interface.nl:

Mobiele studio! Apple Powerbook 5300cs met midi interface, modem en SCSI kabel; als nieuw. f 850,-
Jay P Tel: 020 423 50 50

Misschien is het wat???
 
das inderdaad niet duur

das inderdaad niet duur

:) prikkie zou ik zo zeggen ,pas wel op voor verborgen gebrekjes gebreken gebraakte , dingen die 't NIE doen ! I:(
 
Tsja niet duur, maar dan neem ik voor deze ene keer net zo lief m'n G3 mee. Die heeft dezelfde voor- en nadelen behalve dan dat het 'n enorme bak is. Die 5300 is trouwens vrij oud en kan geen VST draaien (daar heb je minimaal 512 kb level 2 cache voor nodig).

http://www.apple-history.com/quickgallery.html?where=5300.html

"hoe wil je bijv je audio sporen in een 303 krijgen ! "

Ja dat kan natuurlijk niet. Zoals ik in mijn tweede post al zei, het gaat alleen om vrij simpele midi files. Zeker niet meer dan 16 kanalen, en met 'n beetje moeite prop ik het wel in 8. Dan kan ik altijd nog dingen muten etc op de mengtafel.

Ik heb gisteren nog even 'n review van de RM1x opgezocht. Is inderdaad wel 'n prima bakkie voor wat ik nodig heb. Maar ik vraag me af of er niet 'n nog veel simpeler ding te krijgen is. Die rm1x kost dik twee keer wat ik verdien met het optreden.
 
Back
Top