sequencer/midi file player voor live...

Waar en wanneer moet je optreden?
 
Alloooofzooo

Alloooofzooo

ja dat je geen audio kanalen erin kunt zetten is natuurliujk zo logic als wat.
dat was ook precies mijn statement.
ik denk dus dat je die mc303 zowiezo beter niet kunt gebruiken om er iets externs in te stoppen. juist de midi is zo ontzettend rottig in dat ding .
vandaar dat ik zei ja je kan inderdaad sequencen met je 303 maar toch niet extern . Ofwel !

en ik bedoelde hier de vraag , Kun je extrne midi files met dit ding sequencen .
heb er zelf eentje gehad maar het lijkt mij vrijwel onmogelijk.

ik zou er niet aan willen beginnen.

hey maar die RM1x mischien valt de prijs wel mee als je hem daarna nogmaals voor andere optredens gebruikt.

*D
 
"Waar en wanneer moet je optreden?"
8 december 23:00, op Supersphere, Amsterdam
Wij doen 'n set van ongeveer 'n uur, en daarna draaien de jongens van _XEROX (vet, jeweetoch?) entree 15,-
kijk tzt op http://www.supersphere.nl

"hey maar die RM1x mischien valt de prijs wel mee als je hem daarna nogmaals voor andere optredens gebruikt."

Da's 'n goed punt natuurlijk.

die MAM SQ 16 lijkt me 'n hele vette bak om mee te improviseren etc. maar ik vraag me af of ie zo geschikt is voor wat ik live wil doen, ook omdat ik niet echt 4x4 techno maak ofzo. Aangezien het m'n eerste keer live is, wil ik 'n beetje op safe spelen, dus niet teveel improviseren. Maar hij is niet duur he, die MAM, 700 piek ofzo toch?.
Die mp3 met die duitser was wel dope trouwens.

mocht je nieuwsgierig zijn kun je luisteren naar
http://www.breakserial.com/tracks/thingswithspanners.mp3
of een van de andere tracks op de site.
http://www.breakserial.com
 
Niet kopen die is rete leuk voor twee act's daarna kom je er achter dat je er niks aan hebt. Het apparaat is gewoon zeer beperkt. Ga maar gewoon voor een Rm1x die is voor alles inzetbaar en er zitten nog sounds op ook. (niet dat we daar op zaten te wachten maar toch)
 
dus ja

dus ja

impulse tracker stuurt midi inclusief midi-clock als je de juiste geluidskaart hebt. fijne als je een tracker gewend bent en je speelt er ook je samples mee af
erg betrouwbaar
nog nooit gehoord van dat et kan crashen, werkt onder ms-dos

JohnnyBusca schreef:
Informeer bijvoorbeeld eens bij Matt Second.
Hij gebruikt impulsetracker (toch?) als main sequencer en sampler live in combinatie met roland sequencertjes en hij heeft weinig problemen. Verder kent hij nog meer techno live acts die dat doen.

Ik weet niet hoe flexibel het is en hoe betrouwbaar. Ik hoop dat Matt Second hier wat uitleg over kan geven. [/B]
 
Impulsetracker: Jamaar ik heb niks waar je MS-dos op kan draaien. En om nou speciaal voor live 'n pc te kopen...

SQ-16: wat ik al zei; het lijkt me 'n hele leuke bak om mee te klooien, loopjes te maken, snel drums te programmeren, etc. Maar als enige bak voor live doet ie net niet wat ik wil.

RM1x lijkt inderdaad de beste optie.
'n dedicated sequencer voor live is 'n gat in de markt als je 't mij vraagt.
Gewoon start, stop, next/prev pattern, en 16 mute knoppen. Midi file compatible natuurlijk. En als je realtime controllers nodig hebt koop je maar 'n los knoppenkastje d'r bij. Ik zou 'm kopen.
 
Losse knoppenkast !

Losse knoppenkast !

ja over losse knoppen kast gesroken,
wat vinden jullie van die Sherman filterbank
heeft iemand van jullie er al mee gewrkt
kan er voor een mooi prijsje aan komen maar ik heb hem nog niet kunnen luisteren.

heeft hier iemand al ervaring mee of een aanrader voor een ander leuk maar vooral smerig en gortig zwaar filter.
zo een waar je echt heel je geluid mee aan gort draait.

alvast bedankt.

greetz
 
is dit wat !

is dit wat !

Hoi ,

ja ik zie net dat je liever een rm1x hebt maar ik kwam nog langs deze advert.

is dit wat ofnie !

: MAM SQ16
Prijs: 550,-
Beschrijving: Music And More SQ16
16 track MIDI sequencer met SYNC24 uit.
Om op de oude vertrouwde Roland x0x manier te sequencen.
13 tracks met 1 nootje (dus voor drums) en 3 tracks met
definable nootje per step (dus voor melodieen).
Alles realtime, zelfs van pattern switchen terwijl je aan 't editen
bent (wat jammergenoeg niet met de TR-909 kan).
Foto: Geen foto beschikbaar
check www.marktplaats.nl

groeten


:){
 
Voor een paar honderd piek kun je ook een ouwe Atari scoren.
Goed voor midi, kan zat in en is strak.
 
hmm die tweedhands sq16 is natuurlijk wel leuk speelgoed. Maar ik had net besloten het niet te doen.... dilemma.

Atari: Kan natuurlijk ook altijd, maar ook deze ouwe trouwe bak heeft (bijna) alle nadelen van 'n computer; muis, monitor... Wat wel fijn is, is de strakke midi timing, ingebouwde midi, en het kleine formaat (ook vaak 'n miniscule monitor). En natuurlijk de retro-cool factor. Volgens mij heeft m'n vriendin d'r nog een bij d'r moeder staan... Toch effe ophalen.
 
Nog 'n ander idee:

De S5000 die ik van plan ben mee te gaan nemen heeft een ingebouwde midi file player. Nu heb ik het idee om van m'n tracks midifiles te maken van 16 (of zelfs 24, zie verder) kanalen, die constant loopen. Als je dan een breakdown of iets dergelijks wil, zet je die gewoon op een ander midi kanaal. Vervolgens neem je 'n midi controller mee, om afwisselend verschillende kanalen te muten/unmuten. Dit klinkt misschien 'n beetje saai, maar als je erover nadenkt kun je juist hele leuke dingen gaan doen. Daarbij komt dat het 'n vrij 'veilige' methode is; er kan weinig mis gaan, en het is overzichtelijk.

Aanvankelijk dacht ik aan 'n simpele, zoals de pocketfader van doepfer, of de c16 van philip rees. Maar 'n iets completere geeft nog meer mogelijkheden; Bijvoorbeeld de peavey pc1600x: dan kun je de 16 buttons voor mutes gebruiken, en dan heb je nog 16 faders over voor filter cutoff, resonance, volume of watdanook.

En toen viel mijn oog op de Doepfer Regelwerk. Gaat 'n tikje over m'n geplande budget heen, maar dan heb je wel 'n botergeile bak met 24 faders 72 drukknoppen, en de naam Doepfer erop. Het ultieme voordeel is dat je 'm in de studio ook als 8 channel analoge step sequencer kan gebruiken... Kijk, dan wordt het leuk. Want als ik ooit wat geld binnenkrijg, koop ik 'n A-100....

Ik ga 'n beetje uitzoeken wat de mogelijkheden zijn, en als ik 'n beslissing genomen heb laat ik 't weten. Suggesties blijven natuurlijk welkom.
 
Regelwerk..

Regelwerk..

Doepfer bouwt inderdaad fijne spullen. Zelf ben ik nogal huiverig voor zo'n regelwerk.. omdat je dat vrij veel zaken in één apparaat combineert.

Mutes doen wij nu zelf met de MPC.. die tevens main sequencer is. Midi controllers sturen we met een Doepfer pocket control.. en die combinatie werkt gewoon erg lekker.

Een analoge sequencer staat nog op het verlanglijstje.. maar of we daar live veel mee kunnen is weer de vraag.

Maar lachen is het zeker.. helemaal in combinatie met een A100 !!:p
 
Ja da's 'n goed punt. Ik hou ook meer van apparaten die één ding goed doen, ipv twee dingen half.

Maar hij is niet veel duurder dan 'n pc1600x, en dan heb je er 'n fijne stepsequencer bij. En meer schuiven, hoewel 16 in mijn geval al genoeg is.

Zoals gezegd ben ik me nog steeds aan 't oriënteren. Het liefst koop ik iets dat niet alleen live, maar ook in de studio te gebruiken is. En die stepsequencer van 'n regelwerk lijkt me wel zeer grappig.

'n pocket fader of C16 is leuk, 'n pc1600x of control freak is leuker, en 'n Regelwerk is nog leuker.
Een MPC èn een midi controller is dan waarschijnlijk het allerleukst, maar kost veel doekoe, en ik heb dan ook zoiets van, 'ik heb al 'n goeie sampler'.

'n pc1600(x) valt trouwens met 'n beetje handigheid ook als stepsequencer te gebruiken: www.defectiverecords.com/pc1600/pc1600.html
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb de berichtjes gelezen en snap nog steeds niet wat Kubin bedoelt met externe midi sequencen.
Bedoel je het syncen met de play knop of zo?
Of parts aan en uit zetten in een exteren sequencer?

Wat ik bijvoorbeeld soms doe is:
1 Stel in de MC-303 Sys 1 in op remote (Weet FF niet meer zeker of dit perse moet)
2 Stel in dat je pattern tijdens Rec Loopt. (dus een maat stil is op het einde, zodat je tijd hebt om de opname te stoppen, voordat hij weer vooraan begint met je pattern)
3 Selecteer het kanaal dat je wilt opnemen natuurlijk welke maten (bv in Logic) en stel bij Transport in dat hij moet wachten op je start signaal van de MC-303.
4 Even wachten tot je pattern opgenomen is, stop, soundje kiezen en klaar is Kees.

Zo kan je van een belabberd klinkende midifile van biivoorbeeld Sandstorm van Darude een leuk klinkende pattern maken.

Niet dat ik dit vaak doe, maar het werkt wel.
 
Iik bedoel dat

Iik bedoel dat

je beter GEEN exterene kanalen (midi) kunt sequencen met je 303.

ik heb zo'n ding gehad en midi implementatie vond ik echt waardeloos.

je hebt een 8 sporen sequencer op dat ding.
ik wilde dus een 8 sporen smf file in de sequencer van de 303 zetten zodat je bijv kunt muten etc etc
net zoals je dat bijv met een rm1x kunt .
nou dat kun je dus vergeten met zo'n 303
je kan er dus beter ( als je het mij vraagt) helemaal niks externs instoppen.

ik vond het enige leuke aan de mc303 dat als je in de stepsequencer een beat hebt gemaakt ( want je gebruikt natuurlijk niet die ontzettend lelijke standaard presets die er in zitten ) dat je die dan met cutoff en resonance lekker live kunt bewerken .
je bas uitzetten hi hatje er bij 4 tellen wachten nog een hi hat er bij die je met bijv met cutoff op laat komen dan die bass er weeer in . en maar klooien . das wel ok
meer kon ik er echt niet mee
ja syncen synchronizeren met start stop zodat het tempo gelijkt loopt met andere midi apparaten doet ie ook nog wel goed , maar daar houd het dan ook echt op.

wel een leuke bak hoor die mc303 maar ik dacht op dit forum te lezen dat er iemand ook geprobeerd heeft om standaar midi files van uit een ander midi apparaat in de 303 te zetten .
gewoon niet doen , of weet onze King of dirt hoe dit moet .

Craz !!!!
 
Ja die mc-303 die ben ik ook niet van plan te kopen. Zoals je zegt is ie voor live en qua midi-spec gewoon te beperkt. Verder gun ik dat ding eigenlijk gewoon geen plaats in mijn toch al veel te krappe studio. Ik heb gewoon 'n hekel aan op samples gebaseerde synths denk ik.
De RM1X is nog wel te overwegen, maar dan puur voor de sequencer. Maar ik hang ook wel in de richting van de midi-controller optie van 'n paar posts terug.

Zeg Boost, waar verkopen ze die kenton? Hier in A'dam zeggen ze dat ze 'm 'kunnen bestellen' maar dat ie dan ongeveer net zo duur is als de Peavey.
Ik wil sowieso eerst nog naar Music House om de Regelwerk even te betasten.

Bij Dijkman muziek zei iemand trouwens dat je op 'n Rm1x niet 'n volgend pattern kan selecteren, terwijl er een loopt, zodat ie eerst het lopende pattern afmaakt en dan de volgende erin klapt. Dat is bullshit, toch? Voor mij zou dat namelijk juist de reden zijn om 'n hardware sequencer te kopen; dat is namelijk het enige wat de smf player van m'n S5K niet kan.
 
Voor SMF kan je inderdaad beter geen MC-303 aanschaffen, maar een of andere hardware sequencer.

Hij heeft ook wel z'n nadelen, maar ik vind toch dat je er simpel goede muziek mee kan maken.
 
Back
Top