FL Studio Tips & Tricks

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.648
Locatie
Zwolle
Af en toe kom ik online een leuke FL Studio Tip tegen en daar maak ik dan een filmpje van voor YouTube. Het zijn er nog niet veel, maar ze zijn wel heel goed :P Heb je zelf een leuke (liefst unieke of onbekende) tip? Deel hem dan even, dan maak ik daar ook een filmpje van.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLbblIp4dqeKyijoV8MUSXUAiVhvG7CGyS

P.S. Ik probeer de video's onder de 2 minuten te houden, dus echt korte en goede tips. En ik ben ermee begonnen toen ik een cursus Engels deed, haha. Dat wordt hopelijk steeds wat beter.
 
Laatst gewijzigd:
Hey, leuk man, heb er twee bekeken en ze waren zeer interessant. Vele dingen die ik nog niet wist. Kort en bondig ook.. Denk dat je regelmatig op pauze moet klikken en het zelf uitproberen in FL.

Maar die tijd heb ik nu niet.. ik ga ze allemaal bookmarken, en met FL bij de hand alles proberen.

Thnx for sharing ! :)

Gloomy.
 
Dank je Gloomer. Als het aanslaat begin ik misschien ook wel een blog hiervoor. Ik vind screenshots en pijltjes vaak fijner dan video, met name lange clips. Maar een videootje maken kost veel minder tijd.

P.S. Er zijn nog heel veel kleine tips en trucs voor FL die het werken met de DAW makkelijker maken. Op Reddit delen ze ook vaak goede tips. En uiteraard het Image Line Forum.
 
Als je lekker zit te pingelen op je midikeyboard en je speelt per ongeluk een heerlijk melodietje waarvan je denkt "Had ik dat maar opgenomen" dan ga je naar een leeg pattern,selecteer boven bij tools "Dump score log to selected pattern" en alles wat je hebt gepingeld staat in het pattern.
 
Wist ik nog niet.. thnx Corné ! Ha, lang niet meer gezien yo, ben blij dat je ff komt piepen.. ik zie dat je geen nieuwe tracks meer hebt geupload.. ben je aan een pauze toe?

Alles goeds kerel !

Gloomy.
 
Super om dit soort tips & tricks voorbij te zien komen!
Zelf probeer ik altijd in de 'flow' te blijven, hier gebruik ik veel toetsen combinaties voor in FL Studio. Deze staan gewoon op de internetpagina van Image Line.

Wie had verwacht dat er belangrijke dingen in de handleiding staan :P
 
Back
Top