Logic pro x aux track midi noten waar word dat voor gebruikt ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af in logic pro x 10.4 waarom je in aux track midi noten kan aan maken ?
Wat is daar de voordelen van of handig aan ?
Ik heb namelijk geen idee waar het handig voor kan zijn of waar het gebruikt voor word ?

Wie kan mij uitleggen waar voor gebruikt word.

Bedankt.
 
ah ok ja begrijpelijk dat je met midi niet alleen muziek kan maken en ook andere dingen mee kan aan sturen.

Kan ik met die midi noten nu(niet) gebruiken om resultaat kunnen zien of ecffect of is daar hardware voor nodig ?
 
Ja, daar is wel extra hardware voor nodig. Ik heb bijvoorbeeld een Yamaha Dme32 die naast geluid ook schakel impulsen kan sturen. Je zou een Arduino ofzo kunnen kopen die midi ontvangt en een relais aanstuurt.

Maar wacht eens even...als je een effectprocessor in je 19 inchrack hebt hangen met midi dan kan je programchanges sturen maar dat is eigenlijk een standaard midifunctie.

Even fantaseren: live gebruik je een midigestuurde delay bij je solo. Die delay kan dan het licht of lasers aansturen. Of confetti. Zo gaat in ieder geval het licht superstrak mee met je solo.

Waarschijnlijk komen nu de lichtmannen en vrouwen onder ons in beweging dus dmx, laat je horen:D
 
Back
Top