Gebruikers ervaring Live 10 "wavetable"

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.953
Locatie
Hilversum
Net live 10 aan geschaft, wavetable is erg uit gebreid leuk om een paar sounds "hier-en-daar" in je project te dropen. Wat vinden jullie van "wavetable" in Ableton Live 10.
 
Ik vind de wavetable synth in ableton live 10 fantastisch. Wel denk ik dat de synth op het eerste gezicht wat simpel overkomt bij de meeste gebruikers kwa functionaliteiten. (zeg maar het omnisphere effect wat er bij veel mensen speelt). Maar zodra je je erin gaat verdiepen en de modulation matrix echt ontdekt dan merk je pas hoe diep die synth kan gaan kwa sound mogelijkheden.

De wavetable library is divers en groot genoeg om op bijna elk vlak wel de sounds te kunnen bedienen. Die library is echt doordacht goed gemaakt met overal de juiste tuning in de wavetables zelf wat bij eigen wavetable design eigenlijk de grootste uitdaging is. Dat is hier allemaal perfect geregeld.

Hier een filmpje waarin ik wat sounds aan het maken ben en tegelijkertijd de wavetable sources een beetje aan het ontdekken ben. De kracht van dit soort drone / pad sounds ligt in de modulation matrix waar ik wavetable posities, pitch en filters / amp envelopes hebt gebruikt.

 
Eerste indruk is goed, maar ik snap hem nog niet helemaal.

er staan hele goede tutorials online inmiddels voor de wavetable synth op youtube, dat is een kwestie van even een half uurtje investeren en je hebt hem door
 
Wavetable idd een erg vette synth. Had gisteren een hoop lol door de wavetable scan aan de touch strip op push te hangen.
Snap nog niet helemaal hoe het werkt maar ga me erin verdiepen.
:mega:
 
Wavetable idd een erg vette synth. Had gisteren een hoop lol door de wavetable scan aan de touch strip op push te hangen.
goed idee!
thanks voor de tip :okdan:
 
Gore sounds lijkt in de verte een beetje juno60.
 
er staan hele goede tutorials online inmiddels voor de wavetable synth op youtube, dat is een kwestie van even een half uurtje investeren en je hebt hem door

Ja, ik moet sowieso die 'what's new' videos nog even door.
 
Klopt, zitten een heleboel toffe nieuwe functies in. Een aantal heb ik al gevonden, maar een aantal ook nog niet. Zit ook middenin een project nu (gelukkig ging die zonder problemen van 9 naar 10 over), als ik daar me klaar ben stort ik mee met een vers project op de nieuwe features.
 
Back
Top