midi settings in Ableton

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.057
Locatie
Apeldoorn
Ik wordt er af en toe gek van met Ableton en ik hoop dat iemand het me kan uitleggen hoe je dit nou echt goed doet.
Ik verwissel nog wel 'ns van controller; de ene keer is het een Novation sl, dan weer een M Audio oxygen en dan weer een Beat Step Pro.
En ik loop er nogal 'ns tegen aan dat m'n controls dan niet werken terwijl op de youtube lijkt het altijd meteen goed en probleemloos te gaan?
Op de een of andere manier heb ik regelmatig ruzie met Ableton en de desbetreffende controller.
Het mappen van een plugin gaat altijd wel goed (midi learn) maar ik bedoel hier de transport controls
Vandaag ook weer, ik heb m'n Novation SL aangesloten en probeer de transport controls te mappen en weer geklooi want ze zijn dan gemapt maar doen niets :stupid
Terwijl ik zie wel op m'n Novation staan select a device in Live to edit it dus er is wel een connectie.
Ik kijk dan op youtube en zie dan dat je als in en out port 2 moet aktiveren en dan map ik en nog doen de transport controls het niet.
Er zijn dan in totaal 3 keer een input voor de Novation SL; éénmaal gewoon, een port 2 en een port 3.
De manier om in de war te raken lijkt me.
2 weken terug ook weer met de Oxygen zitten klooien en de transport controls deden het maar wat ik ook probeerde de looping button wilde niet werken.
Hoe zorgen jullie dat die transport controls wel werken en kan iemand me een logische manier voor de input en output uitleggen zodat de transport buttons makkelijk te mappen zijn.
 
update; al laat je 'm via Automap opstarten dan gaat ie toch niet automatisch in de juiste midi instelling.
Keek even en remote moet je toch nog handmatig instellen.
Nu werken transport controls wel gelukkig alleen nou kan ik met m'n keyboard niet m'n hardware synth bespelen?
Als iemand me in het kort kan uitleggen wat een logische manier is om de transport controls toch voor elkaar te krijgen met diverse controllers dan zou dat fijn zijn want met die templates voor M Audio werkt het toch niet helemaal goed.
En wat kan je met 3 verschillende midi poorten voor één controller in de midi settings in Ableton?
 
En wat kan je met 3 verschillende midi poorten voor één controller in de midi settings in Ableton?
Midi problemen zet je beter in de midi rubriek. Ik werk niet met Ableton, maar...

3 verschillende midi poorten hebben maar nut als je DAW ook drie poorten herkend. Met je Novation dien je maar één poort te gebruiken om die transport controls in te zetten. 1 poort per controller-toestel is meer dan genoeg (kan ook door simpelweg op ander midi-kanaal te werken).

Automap... dat is voor mensen zonder rijbewijs. Zo leer je niets over hoe midi werkt (en het is allemaal midi wat hier omgaat).

Meer kan ik niet vertellen door te weinig info.
 
Back
Top