MPC1000 sequence glitch

steven1

Stamgast
Lid sinds
29 januari 2013
Berichten
422
Locatie
Amsterdam
Hoi allemaal,
Ik vroeg me af of iemand op het forum me kan helpen.

Het gaat om het volgende;
Ik gebruik mijn MPC1000 (met JJOS2xl) als hart van mijn setup en sequence al mijn hardware.
Als ik een 'song' op will bouwen vanuit verschillende sequences, en ik 'programme change' aanzet ontstaat er een glitch bij de overgang van bijv. Sequence 1 naar Sequence 2.
De release wordt afgekapt waardoor er geen organische overgang tussen de sequences ontstaat.

Dit probleem is overigens alleen hoorbaar bij digitale synths (micromonsta en roland d-05) waar de programme change is ingeschakeld.

dan nu twee vragen:
1. Was dit verhaal duidelijk? ;)
2. Hoe kan ik dit voorkomen?

heel veel dank alvast!
 
Ik denk niet dat het aan je mpc ligt maar aan je synth(s). De meeste synths kappen het geluid af als je switched maar de Waldorf XT bijvoorbeeld, maakt het geluid af. Ook na een switch. Ik denk dat je alleen maar kunt voorkomen door een rust in je midi info toe te passen.
 
Ik denk niet dat het aan je mpc ligt maar aan je synth(s). De meeste synths kappen het geluid af als je switched maar de Waldorf XT bijvoorbeeld, maakt het geluid af. Ook na een switch. Ik denk dat je alleen maar kunt voorkomen door een rust in je midi info toe te passen.

Als je genoeg stemmen hebt dan zou het in theorie door een synth zelf opgevangen kunnen worden. Doet ie dat niet dan adviseer ik steven om 2 midi kanalen te gebruiken. Althans als de synth multiribraal is. En genoeg voices heeft voor die 2 kanalen.

En wat de Xt doet is best bijzonder. De meeste synths doen dat niet.
 
Is idd vrij normaal, mijn nord lead 3 klinkt ook netjes door na het veranderen van een geluid... maar de meeste synths zullen het geluid afkappen na een program change. wat je zou kunnen proberen is een program change te sturen net ietsjes voor het moment dat je nieuwe geluid geladen moet worden.... en niet aan het begin van een nieuwe sequence. Ik neem aan dat je nu een PC waarde koppelt aan je sequene.... maar je kan ook een PC aan een pad koppelen in jjosxl.... waardoor je bv halverwege je sequence een pc stuurt naar een bepaalde synth....Je moet dan alsnog rekening houden dat er geen overlapping is... Hoe dan ook... als noten elkaar overlappen icm een programchange kan je verwachten dat het eerdere geluid afgekapt word.
 
Ik denk niet dat het aan je mpc ligt maar aan je synth(s). De meeste synths kappen het geluid af als je switched maar de Waldorf XT bijvoorbeeld, maakt het geluid af. Ook na een switch. Ik denk dat je alleen maar kunt voorkomen door een rust in je midi info toe te passen.
Hoi allebei! Bedankt voor de reacties! Misschien moet ik dan op de eerste sequence de programme change aan kan zetten, en de sequences daarna niet meer. Dan hoeft ie deze data per sequence te updaten. Wat wel raar is dat mijn bass station 2 en tetra hier geen probleem mee hebben.
Nogmaals dank
 
owja ... elke keer als hij een PC tegen komt laad ie je patch opnieuw... en dat zal waarschijnlijk ook glitches opleveren... ookal laad ie steeds dezelfde patch...
Ja daar was ik al bang voor.
Toch raar dat het vooral bij de digitale synths voor problemen zorgt. Maar ja, is dus wel omheen te werken maar is net iets meer werk.... Dank allemaal voor de reacties!
 
Back
Top