Lange delays

neuromancer

Fire, walk with me
Lid sinds
1 augustus 2007
Berichten
1.441
Locatie
Maassluis
Ik loop tegen de uitdaging aan dat ik in Cubase (9.5 maar ook eerdere versies) de behoefte heb aan een delay van meer dan anderhalve maat.
De native Steinberg delays doen niet meer dan dat maar zelfs de Eventide H3000 Band Delays wil niet meer dan dat doen.

Hoe lossen andere mensen dit op?
 
Delays met feedback kosten op die manier wel een hele hoop werk. En nou juist om dat soort onnodig gedoe te voorkomen heeft men delays ontworpen.......

Ik moet zeggen dat het maken van een kopie van de track en deze wat later te plaatsen een oplossing is die ook bij mij opgekomen is en vervolgens verworpen vanwege de behoefte aan delay + feedback.

Ook de optie van de Eventide om het track tempo in te geven waarbij ik dat tempo dan bv op 60 bpm zet terwijl de track op 120 bpm loopt gaf geen oplossing. Er lijkt gewoon een maximum delaytijd in Cubase te zitten.
 
Misschien kan je meerdere instances van dezefde delay plugin achter elkaar zetten.

Als je deze in een FX channel zet met 100% wet instelling kan je misschien met de aux send van datzelfde channel de feedback regelen.
 
Dat laatste gaat alleen lukken als je de feedback in het analoge domein doet, oftewel: output van audio interface gebruiken (2 als je een stereo delay wilt....) en die weer terugvoeren naar een input.

Vreemd genoeg lijkt mij de oplossing van MathewLeBlom nog de manier die het meest werkbaar is.
 
mss stomme vraag.. maar waar de max lengte van een delay/echo eindigt, is dat niet waar een looper begint? is een looper niet wat je zoekt?
 
De plugins die SB-Six noemt klinken wel interessant. Al heeft die Izotope wel een heel raar nadeel als software plugin zijnde " In DDLY, you are not able to save settings as presets within the plug-in."
En dan een link naar een pdf zodat je je eigen settings kan opschrijven.
Waarschijnlijk om een authentiek jaren 70 gevoel te krijgen ofzo?

En Sander02, nee een looper is niet wat ik zoek. Een looper doet geen fade out op iedere loop met eventueel lo of hicut.
Daarbij heb je als je Cubase gebruikt geen extra looper nodig.
 
@John:
Dat gaat vervelend worden ivm meelopende audiotracks waarin ook weer edits zitten.
Mijn ervaring is dat de beste manier om daar problemen mee te voorkomen is om die problemen bij voorbaat al niet te willen veroorzaken.
 
De plugins die SB-Six noemt klinken wel interessant. Al heeft die Izotope wel een heel raar nadeel als software plugin zijnde " In DDLY, you are not able to save settings as presets within the plug-in."
En dan een link naar een pdf zodat je je eigen settings kan opschrijven.
Waarschijnlijk om een authentiek jaren 70 gevoel te krijgen ofzo?

De ddly is een tijdje gratis geweest. Hij is ook niet heel erg fijn, de interface is rommelig en reageert niet lekker (heb moeite gehad om de anderhalve maat te selecteren met de muis). Verder weinig opties, alleen die granular mode is wel aardig. Maar als je dat 2x hebt gebruikt in een track heb je het waarschijnlijk ook wel weer gehad.
Tkdelay is op alle fronten beter imho. Mooie overdrive en filter, in te stellen mod snelheid/hoeveelheid, Alles l/r afzonderlijk in te stellen en leuke dingen als reverse en pitchshifter.
 
Tal dub 2 kan dat geloof ik wel
Even gezocht en zo te zien in ieder geval 2 maten / 4 seconden. En gratis download :-)
Dus die ga ik eens proberen en ondertussen overweeg ik toch ook om gewoon "delayed" copies van een track te maken zodat ik iedere single delay weer afzonderlijk kan tweaken.
 
Back
Top