Ableton mono track in stereo verandert?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.030
Locatie
Apeldoorn
Hi, ik ben sinds een tijdje bezig met Ableton en vandaag ben ik bezig met eerst een drumtrack en daarna wil ik wat inspelen met een plugin en opeens zie ik een dubbelspoor in m'n drums in track 1?
Terwijl het eerst gewoon een monotrack was.
Ik weet niet waar het fout is gegaan maar ik zie ook niet hoe ik dit weer kan veranderen.
Heb dit nog niet eerder mee gemaakt. :stupid
Bij undo staat alleen de laatste stap dus twee vragen.
Hoe gebeurt dit zodat dit me niet meer overkomt?
En hoe kan ik dit terugdraaien?
Ik voeg een screen print bij als bijlage dan kan je het zien.
 

Attachments

  • Schermopname (110).jpg
    Schermopname (110).jpg
    68 KB · Bekeken: 109
Hi, ik ben sinds een tijdje bezig met Ableton en vandaag ben ik bezig met eerst een drumtrack en daarna wil ik wat inspelen met een plugin en opeens zie ik een dubbelspoor in m'n drums in track 1?
Terwijl het eerst gewoon een monotrack was.
Ik weet niet waar het fout is gegaan maar ik zie ook niet hoe ik dit weer kan veranderen.
Heb dit nog niet eerder mee gemaakt. :stupid
Bij undo staat alleen de laatste stap dus twee vragen.
Hoe gebeurt dit zodat dit me niet meer overkomt?
En hoe kan ik dit terugdraaien?
Ik voeg een screen print bij als bijlage dan kan je het zien.

Volgens mij is mono in ableton altijd een dubbel spoor. Alleen wel 2 keer hetzelfde spoor.
 
Hier heb ik een oudere opname.
Die is toch echt een enkel spoor.
Wat ik denk is dat ik terwijl ik op een ander spoor een nieuwe opname maakte dat ik vergeten ben om op het oude spoor de record uit te zetten en ik heb daarna nog wel zitten klooien met de mixer en dat ie zo opnieuw het spoor heeft opgenomen maar toen gedubbeld heeft.
Anders zou ik het niet weten.
In de bijlage zie je een enkel spoor opname
 

Attachments

  • Schermopname (111).jpg
    Schermopname (111).jpg
    62,6 KB · Bekeken: 96
Hi, ik ben sinds een tijdje bezig met Ableton en vandaag ben ik bezig met eerst een drumtrack en daarna wil ik wat inspelen met een plugin en opeens zie ik een dubbelspoor in m'n drums in track 1?
Terwijl het eerst gewoon een monotrack was.
Ik weet niet waar het fout is gegaan maar ik zie ook niet hoe ik dit weer kan veranderen.
Heb dit nog niet eerder mee gemaakt. :stupid
Bij undo staat alleen de laatste stap dus twee vragen.
Hoe gebeurt dit zodat dit me niet meer overkomt?
En hoe kan ik dit terugdraaien?
Ik voeg een screen print bij als bijlage dan kan je het zien.

Je kan je wave files heel simpel naar MONO omzetten/converten. En daarna voor de toekomst kan je je ableton instellen dat ie bijvoorbeeld op track 1 MONO opneemt ipv stereo....kan je redelijk simpel instellen per audio track...
 
Thanks voor jullie reakties.
Normaal zou het geen probleem zijn maar op dat moment klonk tijdens het afspelen sommige stukken harder en dan weer wat zachter.
Nou ja, hoe dan ook ik heb maar een nieuwe opname gemaakt.
 
Back
Top