Renoise 3 MIDI Clock probleem

Acid-e

Stamgast
Lid sinds
17 juni 2013
Berichten
322
Hoi,

Ik ben de laatste tijd aan het proberen een liveset samen te stellen met zowel hardware als software. Ik heb altijd software gemeden omdat de combinatie met hardware voor mij in het verleden enkel voor problemen heeft gezorgd. Nu heb ik me toch laten overhalen om software te gebruiken, want het overzicht en de sequencing mogelijkheden leken me toch het proberen waart.

Ik heb een Motu 828 mk3 hybrid gekocht en was van plan met ableton mijn synths aan te sturen, dan te samplen in ableton. Aangezien ik geen vst's gebruik en enkel mijn laptop gebruik voor het sturen van midi noten en het afspelen van wat samples denk ik niet dat ik mijn laptop overbelast, maar toch blijft de midi clock 'swingen' naar boven en beneden. Soms is het te doen, soms is het licht hoorbaar, soms loopt alles 2 uur perfect synch en soms loopt niets samen. Daarom heb ik eergisteren Renoise aangeschaft, want had gehoord dat daar de MIDI clock veel 'vaster' is.

Het is inderdaad een stuk beter, maar nog steeds niet perfect. De MIDI clock gaat toch nog geregeld eentje onder of eentje boven mijn ingestelde BPM. En nu en dan loopt alles weer mis, meestal als ik noten aan het programmeren ben terwijl de sequence nog loopt.

Wat doe ik verkeerd of is dit gewoon een probleem waar ik ga moeten leren meeleven? Mijn set-up gaat als volgt, met Renoise stuur ik via mijn Motu 828 mk3 hybrid een clock naar mijn elektron rytm, daarna ga ik naar mijn lexicon mx300 en dan ga ik naar mijn Virus B die midi noten ontvangt van Renoise. Mijn laptop heeft een intel core i7 processor, 16 gb ram en is 64 bit en heb ook een 64 bit versie van Renoise geïnstalleerd.

Alvast bedankt!

Groeten,
Robbert
 
Misschien zit het in je ketting, probeer ze eens apart?
Ik stuur alle hardware apart aan via mijn DAW. Normaal gezien zou het niet mogen uitmaken en zou de clock van de meeste hardware strakker moeten lopen dan die van je DAW.
 
Is er niet een of ander buffer dat te groot staat op je geluidskaart? Ik ken hem verder niet, maar je setup zou gewoon strak moeten lopen. Ervan uit gaande dat je rytm geen klokproblemen heeft en de midi noten netjes doorstuurt.

BTW je kan Renoise ook slaven aan een midi in klok, dus de hele boel starten en klokken met je rytm.
 
Back
Top