bitwig sequencer wie kent deze daw ?

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
Ik vroeg me af of er mensen hier ziijn die van dit pakket daw gehoord hebben van bitwig studio ?
Ik was het meerden keren al tegen gekomen mijn mening tot nu toe is dat veel weg heeft
van Ableton Live dat komt waarschijnlijk dat het ex medewerkers zijn van Ableton of dat positief is dat is nog afwachten.
Was gewoon erg nieuwsgierig wat dit pakket zo bijzonder is
en wat hier reden van is.
Nieuwe dingen brengt mensen op ideeën zo lang het maar niet zoveelste pakket is wat niks toevoegt.
Ik vroeg af wat jullie hier van vinden ?

https://www.bitwig.com/en/home.html

https://djmag.nl/tech/05172017-1226/review-bitwig-studio-2
 
Ik vindt dit wel nieuw wat ik nog niet eerder heb gezien...

Hybride audio-midi kanalen
Ook een exclusieve functie van Bitwig Studio 2 is de mogelijkheid om op één kanaal gebruik te maken van zowel audio en midi. Waar andere DAW’s midi-kanalen en audiokanalen gescheiden aanbieden kan je met Bitwig Studio 2 beide combineren op één kanaal. Bitwig Studio 2 heeft dan ook geen toegewezen midi-kanalen. De software herkent de audio- of midi-input en ondersteunt deze beide. De hybride kanalen kunnen een mix van audio en midi opnemen en opslaan.
 
Hybride audio-midi kanalen
Ook een exclusieve functie van Bitwig Studio 2 is de mogelijkheid om op één kanaal gebruik te maken van zowel audio en midi. Waar andere DAW’s midi-kanalen en audiokanalen gescheiden aanbieden kan je met Bitwig Studio 2 beide combineren op één kanaal.

 
Ik heb niet veel van gehoord vandaar.
Had er ook wat info gezocht over deze daw blijkbaar is dit tijdje uit wat ik pas achteraf door jullie weet dat niet nieuw is...
 
Ik heb bitwig op me laptoppie staan.. ik vind het erg fijn werken...
hele leuke modulaties mogelijk, wat geloof ik wel het sterkste punt ten opzichte van ableton is.
tis leuk voor vrijdag avond.. tb03 en tr09 en launchpad aan me laptoppie.. en gewoon in de huiskamer
hele dikke acidhouse maken.. erg lollig...
 
Ik gebruik Bitwig inmiddels een aantal jaren veelvuldig. Ableton was goed maar bitwig doet wat mij betreft bijna alles beter. Alleen de sampler loopt nog een beetje achter, maar is verder prima mee te werken.

Wat er zo goed aan is: de modulators, editen van audio binnen clips, bounce in place, de polysynth met wavefolders en overdrive zoals dat klinkt op mn modular, audiorate modulaties, delay met open feedback path (fx of vsts IN het feedback pad plaatsen) etc etc.

Verder goede integratie met push 1 en 2, aansturen van hardware synths met midi of cv en zelfs ableton link ondersteuning
 
Back
Top