Logic Pro x begin en eind instellen en daar tussen opnemen

Havelock

I Love Synthesizer Sound!
Lid sinds
2 april 2004
Berichten
1.403
Locatie
Obdam (NL)
In ableton live heeft een fuctie dat begin en einde kan in stellen en daar tussen kom de op genomen Midi sigaal.

Nu vroeg ik me af of er in logic Pro x 10.3.2 een vergelijkbaar functie is.
Ik weet zo gouw niet hoe je dat kan doen ?
Kan iemand mij op weg helpen.

Alvast bedankt Sebastian.
 
In ableton live heeft een fuctie dat begin en einde kan in stellen en daar tussen kom de op genomen Midi sigaal.

Nu vroeg ik me af of er in logic Pro x 10.3.2 een vergelijkbaar functie is.
Ik weet zo gouw niet hoe je dat kan doen ?
Kan iemand mij op weg helpen.

Alvast bedankt Sebastian.

Ik heb geen kennis van Ableton maar in de recording wereld heet dat fenomeen Punch In en Punch Out. Zal in de handleiding te vinden moeten zijn....
 
Je kunt dat met de "cycle" bar bovenin de arranger window doen. (gele strip).
Als je C drukt op je toetsenbord dan gaat Logic in de Cycle stand.

Succes!
 
Ik heb geen kennis van Ableton maar in de recording wereld heet dat fenomeen Punch In en Punch Out. Zal in de handleiding te vinden moeten zijn....

Ah ok bedankt, eens even kijken of dit is wat ik zoek denk wel ik heb wel eens van gehoord wist alleen dat het deze functie was.

Bedankt nogmaals, Sebastian
 


ik heb het gevonden 8)
 
Alleen als ik een toets ingedrukt hou zie ik maar een blokje en als ik Rec stop dan pas zie dat alles wat op genomen is niet echt handig...
 
Het moet mogelijk zijn niet alleen blokje weer te geven bij opnemen van midi als een toets aan slaat!
 
Lees anders even de basic manual van Logic? Das een help file die je bij het pakket krijgt.
Logic is heel logisch maar niet alle functies zijn zelf zo even 123 te vinden.
 
Dat doe ik ook de handleiding lezen maar vragen kan nooit kwaad!
Ik wil het graag op zoeken maar als je niet weet in welke richting dan is vrij lastig van een handleiding van meer dan 1000 bladwijzers.
Vandaar mede met dit forum extra info vragen of hulp anders is het zoeken in spelt in een hooiberg.
Nee ik ben echt niet lui ik wil best wel er wat voor doen!
ik wil er namelijk niet veel tijd in steken als er gewoon hier op het forum iemand mij op weg kan helpen dan hebben misschien andere mensen er ook nog wat aan.
 
Als je de handleiding leest kom je meestal ook meer mogelijkheden aan de weet. Zo heb je bvb. ook een modus waarin voor elke cycle een nieuwe track wordt aangemaakt. Makkelijk als je niet direct de juiste timing bereikte in de diverse opname cycli, delete nadien gewoon al de overige tracks.

Bedankt voor je reactie ik heb het idee dat je misschien niet helemaal snap wat ik bedoel.

zie op de foto rode gedeelte dat niet verder loopt kan zo niet zien of er opgenomen word als ik een toets lang ingedrukt en het geluid blijft door gaan zou ik fijn vinden als die rode blok blijft door lopen.
Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel ik heb van alles door zocht zo wel de handleiding en op youtube helaas geen antwoord kunnen vinden.
Elke keer denk ik van nu heb ik het gevonden en probeer ik het uit is het hem niet helaas.
Alleen als je het weet zou ik het fijn vinden.
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2017-08-20 om 16.12.05.jpg
    Schermafbeelding 2017-08-20 om 16.12.05.jpg
    27,4 KB · Bekeken: 128
Nu snap ik pas wat je bedoelt!
Dit fenomeen is me bekend en ik heb daar ook is op gezocht enzovoort maar nooit gevonden..
Je neemt op, drukt een toets lang in en dan zie je pas na het stoppen wat de nootlengte precies is..
Ik negeer dit nu gewoon en vertrouw erop dat Logic alles okee opneemt. Tot nu toe gaat dat goed. :)
 
Bedankt voor je reactie ik heb het idee dat je misschien niet helemaal snap wat ik bedoel.

zie op de foto rode gedeelte dat niet verder loopt kan zo niet zien of er opgenomen word als ik een toets lang ingedrukt en het geluid blijft door gaan zou ik fijn vinden als die rode blok blijft door lopen.
Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel ik heb van alles door zocht zo wel de handleiding en op youtube helaas geen antwoord kunnen vinden.
Elke keer denk ik van nu heb ik het gevonden en probeer ik het uit is het hem niet helaas.
Alleen als je het weet zou ik het fijn vinden.
Het is me niet echt duidelijk wat je bedoelt, ik werk trouwens ook met een oude versie van Logic, maar...
Een (single note synth-)geluid blijft klinken van note-on tot aan de note-off. De twee midi-signalen die opgenomen worden (exclusief aftertouch e.d.). Als de opname in cycle modus gebeurt, dient deze cyclus langer ingesteld te zijn dan de hele tijdsduur (inclusief note-off dus). Zoniet kun je rare opname problemen krijgen zoals een note-off die voor een note-on komt te staan, doordat een tweede cyclus net aanvangt.
Meer kan ik niet verklaren, mits je probleem me verder ook niet duidelijk is.
P.s. die licht-grijze balk gaande van 1 tot 5 bovenaan moet je n.m.i. langer maken (zolang als je volledige opname dien te zijn... zo is het in mijn logicversie).
 
Laatst gewijzigd:
Super tof van je dat je me wil helpen daar maak mij heel erg blij mee.
Als ik het goed lees en aan je onderschrift te zien gebruik jij logic.
Ik zal er naar kijken wat er bij presies fout ging of gaat.
Ik wil er wel even zeggen dat ik bij een andere schijf waar ook macOS op geïnstalleerd staat dat paar versies lager is op welke versie het precies gaat weet ik niet want ik ben nu helaas niet thuis.
Is ook niet belangrijk want ze geven alle 2 de versie de zelfde probleem hebben als je van een probleem kan spreken.
Ik wil aan je vragen aan je of ik jou pb mag sturen als ik helemaal er niet meer uit kom en het is niet topic waardig dat ik jou een berichtje mag sturen.
Ik vraag het eerst liever aan je voor ik jou daar mee lastig val.
Ik wil je nogmaals bedanken dat je mij geholpen heb ook al hebben we waarschijnlijk nog niet oplossing gevonden hebben.
 
... Ik wil aan je vragen aan je of ik jou pb mag sturen als ik helemaal er niet meer uit kom en het is niet topic waardig dat ik jou een berichtje mag sturen.
Ik vraag het eerst liever aan je voor ik jou daar mee lastig val.
Ik wil je nogmaals bedanken dat je mij geholpen heb ook al hebben we waarschijnlijk nog niet oplossing gevonden hebben.
Aan een PM heb ik ook niets (evenals anderen) als de vraag zelf niet eerst duidelijk in de topic gesteld is.

"...topic waardig" daar zou ik me weinig zorgen over maken (n.m..i. zou er dan niet veel meer op het SF te lezen vallen ;-)
 
Back
Top