Cubase 6 Midi Input Kanalen kiezen HELP!

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Ik werk al x aantal jaren met Cubase, maar ik stuit op een echt dummyprobleem dat waarschijnlijk super easy op te lossen is, dus alle help welkom!

Ik stuur via één (1 enkele) midikabel verschillende midikanalen naar cubase.
Ik wil vervolgens in cubase kunnen kiezen welke van deze kanalen (bv enkel midikanaal 1) ik naar een synthesizer stuur.

Ik kan uiteraard bij midichannel/vst channel wel het outputkanaal kiezen (piece of cake), ik kan wel mijn midi inputs toewijzen (novation remote output, midiklavier x output, midklavier y output etc)...maar waar kan ik in godsnaam het kanaal kiezen?

Ik heb al geprobeerd met 'Local Input transformer' op het midikanaal te zetten, maar ik kan daar nergens 'midi channel' als voorwaarde of selectie vinden.

Dit lijkt me toch iets triviaals en basic, help! :D
 
Dag nLIght. Dank voor je antwoord.

De inspector is uiteraard de eerste plaats waar ik heb gekeken, ik heb ook (via rechtsklikken muis) ervoor gezorgd dat alle opties van de inspector zichtbaar zijn, maar midichannel in kan ik daar niet vinden.

Komt dat er bij jou op te staan in de inspector?
 
ik doe dat met de midi transformer plugin
channel, unequal to bv 1 en delete selecteren, in' t midden onderaan
 
dag Stephen, maar ik kan de 'channel voorwaarde' niet vinden in de midi transformer plugin; waar staat die ergens? merci!
 
is dat niet type / channel,,

eerst op de bovenste Plus clicken
 
Transformer.png
 
Arno, zowieso bedankt voor je post, maar als ik het goed zie op het prentje is wat jij toont het midikanaal naar het welke je de info stuurt en dat is niet wat ik zoek (zie eerste post); bovendien zit ik op cubase 5, geen cubase 9.
 
Dank voor je post Arno,: Cubase 5 of 6 heeft echter niets met de vraag te maken, uit je screenshotje van cubase 9 leid ik af dat de situatie trouwens nog steeds hetzelfde is in cubase 9, dus dat maakt helemaal niets uit.


Stephan gaf trouwens reeds het antwoord op de vraag (die toch accuraat omschreven was), allen bedankt voor de inbreng!

(PS Mijn versie van cubase draait heel stabiel, heeft alles dat ik dagelijks nodig heb en vraagt weinig processor power. Ik zie dan ook geen reden om te updaten naar een nieuwere versie. (maar goed, dat is voor een ander topic).)
 
Back
Top