Hoe voorkomen dat instrument wordt meegestuurd met MIDI

blanka

東京都
Lid sinds
17 april 2017
Berichten
718
Locatie
040
Ik heb een paar sporen die ik via MIDI naar 2 synts stuur. Ik gebruik de MIDIO plugin die onder OSX in de Audio Plugin map zit.
Alleen verandert het instrument op de synths steeds. Ik wil enkel de toetsaanslagen versturen. Als ik in de plugin Program op "---" zet helpt dat niet.
http://download.cnet.com/midiO/3000-2170_4-49258.html
 
Misschien niet helemaal duidelijk, maar de computer stuurt de midi, de synths moeten er muziek van maken.
 
Misschien niet helemaal duidelijk, maar de computer stuurt de midi, de synths moeten er muziek van maken.

Dan moet je in je DAW in de MIDI tracks de MSB (cc 0) en LSB (cc 32) controls en de program changes eruit halen.
Natuurlijk niet die, die helemaal vooraan staan, want dan krijgt je synth niet de info welk instrument hij spelen moet. Maar als er verderop ook changes staan, gaat hij idd van instrument/klank wisselen.
 
Je kunt ook altijd de noten copy/pasten in een nieuw balkje natuurlijk, soms is dat sneller...
 
Je kunt ook altijd de noten copy/pasten in een nieuw balkje natuurlijk, soms is dat sneller...

Klopt!
Maar dan moet je aan het begin nog wel een program change schrijven om de synth het juiste instrument te laten afspelen. Anders pakt hij het instrument dat op dat moment in de synth geladen staat.
 
Klopt!
Maar dan moet je aan het begin nog wel een program change schrijven om de synth het juiste instrument te laten afspelen. Anders pakt hij het instrument dat op dat moment in de synth geladen staat.

Tenzij dat net je bedoeling is ;)
 
Klopt!
Maar dan moet je aan het begin nog wel een program change schrijven om de synth het juiste instrument te laten afspelen. Anders pakt hij het instrument dat op dat moment in de synth geladen staat.

Daarom heb ik ook mijn hardware synths er op uitgezocht dat ik de patches in m'n DAW project kan saven en het interne geheugen niet hoef te gebruiken, lang leve de moderne tijd...
 
Back
Top