Logic environment vraagje

Boost303

Mono-Amine
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.944
Locatie
DenHaag
Zou iemand mij uit kunnen leggen, hoe ik deze tip uit de Sound on Sound van deze maand toe zou kunnen passen om de HALion sampler binnen Logic als multichannelinstrument te kunnen gebruiken. In de tip wordt verteld dat je gewone midi instruments met verschillende midikanalen moet kabelen naar t audioinstrument wat HALion aanstuurd.

Waar moet ik dat nu precies doen, want een kabeltje leggen en in een instrument creeren lukt wel maar ik heb echt geen idee waaraan ik dat nu moet doen want wanneer ik een instrument maak in het gewone instrumentsenvironment zie ik geen mogelijkheid om hem aan het halion audio object te kunnen koppelen.

Alvast bedankt, en een biertje voor degene die t mij duidelijk kan uitleggen
 
Ik kan het zelf niet testen (ik heb HALion niet), maar probeer het eens als volgt:

Zet de HALion op bv. AudioInst 1 en zet in het arrange window het midikanaal van audioinst 1 op 0 (all).
Open het environment venster, ga naar de audio mixer en maak een aantal nieuwe midi instrumenten aan, allemaal op hetzelfde midi device en met verschillende midi kanalen.
Trek nu kabels van deze instruments naar het audiokanaal van audioinst 1.
Je krijgt hierbij een aantal waarschuwingen over poorten die Logic wil resetten, probeer ze zoveel mogelijk te omzeilen of te negeren.
Als je nu in het arrange window tracks aanmaakt voor de midi instruments, kun je volgens mij HALion via verschillende midi kanalen besturen.

Ik heb het zelf nog uitgeprobeerd, maar ik heb geen multitimbrale VST instrumenten.

Veel succes :)
 
Thnx voor de tip, maar ik krijg t nog niet aan de praat. De HALion ontvangt gewoon geen midi als ik t zo doe. Ik heb wel ontdekt dat wanneer ik mijn midicontroller op een ander kanaal zet dat dan wel de verschillende parts worden aangestuurd. T probleem is alleen dat ik nu geen verschillende kanalen in mijn arrangewindow voor de parts heb.

Wat heb ik fout gedaan dat ik de tip van Synic niet aan de praat krijg?
 
Weet iemand nog andere multitimbrale VST instrumenten waarmee ik dit eventueel kan testen?

Bij HALion en Reaktor 3 crasht logic bij mij :{
 
Ik doe het zo:

halion ( of iets anders ) inladen in audio inst1 (mixer)

In de arranger maak ik meerdere audioinst1 tracks aan.
vervolgens verander ik het midi kanaal in de laatst track (bij: de vijfde) in midi channel 5 en doe dit ook bij 4,3,2,1.
nu ontvangt ( ik heb dit zo gedaan met sampletank ) halion op verschillende midi channels de mididata....

Nu nog multychannel output naar de mixer....

later
 
Orgineel geplaatst door djody
Ik doe het zo:

halion ( of iets anders ) inladen in audio inst1 (mixer)

In de arranger maak ik meerdere audioinst1 tracks aan.
vervolgens verander ik het midi kanaal in de laatst track (bij: de vijfde) in midi channel 5 en doe dit ook bij 4,3,2,1.
nu ontvangt ( ik heb dit zo gedaan met sampletank ) halion op verschillende midi channels de mididata....



Zo zou ik het ook graag willen doen maar als ik bijvoorbeeld meerdere audioinstrument1 tracks aanmaak en ik verander er een van midikanaal dan veranderd de rest mee.
Hoe kan ik dit dan voorkomen ? (ik weet dat dit eigenlijk met een multi instument eraankoppelen opgelost moet worden maar dit schijnt bij mij niet te werken)
 
Sorry mijn fout...

Ik heb het nog even gechecked en het gaat zo...

- je laat halion in audio instrument 1 in de mixer.

- in de arrager maak je audioinst 1 t/m 16 aan

- vervolgens verander je van audioinst 2 het CHA naar inst 1 en het midi cha naar 2. Nu stuur je via audioinst 2 midi data via midi channel 2 naar audioinst 1 ( halion )

- Herhaal dit process voor de restende kanalen...

zo werkt het bij mij en kun je de verschillende kanalen in halion aansturen.

Het is mischien omslachtig, maar als je een default versie bewaart dan hoef je dit elke keer te doen. In january komt versie 5 van logic uit en dan moet het veel makelijker gaan, en iets later komt nog een update waarin de multiple output van vsti ook aparte kanalen in de mixer krijgen. Dus nog effe moeilijk doen en dan krijgen we het allemaal vanzelf...



Have fun Djody
 
Laatst gewijzigd:
Zo omslachtig is het niet, ik heb het geprobeerd met HALion en SampleTank en het werkt wel prettig.

Nadeel is inderdaad wel dat de VSTi maar één audio uitgang heeft.

Wanneer je het volume van een kanaal verandert, gaat de rest mee.

En ik heb nog niet uitgeprobeerd wat er gebeurt zodra je een effect op een van de kanalen zet.

Ik zal blij zijn als Logic 5 uitkomt :)
 
Adding the necessary time for further testing, mastering and production means that Logic 5 will now ship at the end of January. However, leading Emagic retailers will receive their Logic Control demo unit and a prerelease version of Logic Platinum 5 over the next 3 weeks.
Nog een paar nachtjes slapen..... 8P
 
Back
Top