Beatstep Pro workflow?

DungBeatle

Ouwe rot
Lid sinds
5 april 2015
Berichten
929
Locatie
Grimbergen, Belgie
Hoi,

Stel, ik koop een Beatstep Pro.. kan het volgende dan?

Op één van mijn synths, die geen ingebouwde sequencer heeft, wil ik een sequence programmeren. Ik doe "iets" op de BP (een record knop indrukken, of zo iets).. dan voer ik de sequence in, op de synth dus. Daarna kan ik de sequence afspelen op mijn synth.. en op diezelfde synth kan ik de afgespeelde sequence transponeren met single key presses?

De workflow die ik wil bekomen is dus zoals deze dat je met de ingebouwde sequencers van bvb de Moog Sub 37 of Korg RADIAS hebt.

Ik veronderstel dat er nogal wat MIDI kanaal configuratie voor nodig is (wat je natuurlijk niet hebt met een ingebakken sequencer zoals op de Sub 37).

Ben heel benieuwd naar de volledige workflow..

Thx
 
Nog een vraag voor een ervaren Beatstepper (Pro): heb ik dit gedroomd, of gezien op een YT clip, of kan de Beatstep Pro ook sequences invoeren step per stap, via een extern keyboard? Tot nu heb ik de 2 andere manieren al gebruikt: Old Skool analoog (step selecteren, dan noot aangeven via draaiknop), en realtime met quantising. Ik had gehoopt dat ie ook noot per noot via toetsenbord aankon.... =(
 
betreffende step ingedrukt houden en dan de note via de pads of extern aanslaan, step los en voila
 
@mcdjan da's niet wat ik bedoelde.. ik bedoel: hit RECORD.. en dan via extern kbd de notes invoeren, één per één, zonder tempo restricties. Zoals een aantal synthesizer sequencers dat wel kunnen (in mijn geval: Sub 37 en RADIAS werken op die manier)
 
dat kan toch wel . Alleen niet met een keyboard (vermoed ik) je kan 64 steps maken. Of of een veel fout daarvan. Met andere scal

Er gaan dan 4 leds branden , elke led vertegenwoordigd 16 steps druk op een led en daar kan je de noten in voeren op een step. Door op de step te drukken en dan met de de rptery knop de juiste noot hoogte aan te geven.

Polyphone
Dat kan met de drumbeats onderste. Je kan daar de pads een toets geven in het menu op je computer . Zo kan je polyphone een seq triggeren

Anders een keystep kopen.
 
Volgens mij bedoeld hij een modus waarbij je in recording staat maar de sequencer niet gaat lopen. Elke ingevoerde noot wordt achtereenvolgens op een volgende steplocatie geplaatst tot je aan het eind ben t aangekomen van bv 4/16/32 etc. Dit is de modus die de Minibrute LE bv gebruikt als enige invoermethode.
 
@mcdjan007 Klopt.. raar dat Arturia die "stijl" van input in de Minibrute heeft, maar niet in zijn externe sequencer. Een sequencer is per definitie een oplossing dat gebruikers die niet klassiek kunnen spelen zal aantrekken, dus waarom dan een sequencer ontwerpen dat de gemakkelijkste invoer methode niet ondersteund?
 
@mcdjan007 Klopt.. raar dat Arturia die "stijl" van input in de Minibrute heeft, maar niet in zijn externe sequencer. Een sequencer is per definitie een oplossing dat gebruikers die niet klassiek kunnen spelen zal aantrekken, dus waarom dan een sequencer ontwerpen dat de gemakkelijkste invoer methode niet ondersteund?

Dat komt omdat het verschillende soorten sequencers zijn. En makkelijk is subjectief. Probeer maar een step te veranderen in een minibrute. Dan mag je volgens mij alles opnieuw invoeren. BSP kan je gewoon per noot de step aanpassen door de knop van de step te draaien. Zoals arp en moog sequencers die dat ook en vooral realtime kunnen.

Maar ik geef je gelijk dat jouw manier van proggen ook wel voordelen heeft en het zeker een toevoeging zou zijn.

Ik vermoed alleen dat er zoveel mogelijkheden zijn te bedenken met de BSP en ze daarom niet alles kunnen of willen implementeren. Volgens mij is de lijst met functies die gebruikers allemaal willen eindeloos. Tja dan blijf je bezig zeg maar.

Met een keyboard aan de midi in zou ie ook als een 303 of 202 sequencer moeten kunnen werken. Maarja programmeer dat allemaal maar. En de hardware moet het ook allemaal aankunnen.
 
Weet iemand hoe je juist macro’s in Ableton kan toewijzen aan je BSP?

Ik begrijp hoe dit werkt in Ableton.
Als ik bijvoorbeeld draaiknop 1 (set 1) van de BSP toewijs aan Macro 1 Ableton krijg ik wel een cc nummer.
Alleen gebeurd er niks als ik aan de knop draai…
Heb de instelling gewoon juist staan als in de deze tutorial wordt uitgelegd:
 
Mijn vraag is niet meer nodig,

Beatstep Pro weer retour gestuurd.
En een oude vertrouwde Korg ESX-1 gehaald.

Kan je precies het zelfde mee alleen dan nog veel meer..:)
 
Beatstep Pro

Beatstep Pro

Allen,

De Beatstep Pro is niet standalone te gebruiken toch? want het heeft toch geen geheugen en moet verbonden zijn toch met de computer.
 
Back
Top