Gebruikservaring met de keystep..

DRe

SSM spacestation
Lid sinds
20 oktober 2004
Berichten
4.954
Locatie
Hilversum
Sinds gisteren heb ik geinvesteerd in meerdere keysteps van Arturia . Tot nu toe heb ik aandachtig zitten luisteren hoe gaaf die arp-en uit de synth komen. Er zijn natuurijk wel min punten maar dat heb je altijd. Ben benieuwd wanneer ik tegen de eerst bug aan loop en wat dat is .. Maar hoop natuurlijk dat het uit blijft. Mocht je ook een keystep hebben en combi van andere keyboards samplers of integratie van andere daw of seq, hoe ze met elkaar werken meld je ervaring.

Pluspunten

Polyseq.
Afterthough ( heb je geen last meer van de niet fuctionerende roland rommel)
arp seq klinkt bij een analoge poly wel erg vet en organische
Instant live on the fly seq.
Lage prijs.



Minpunten

Keyboard voelt niet aan als een vleugel met ivoren toetsen. ;)
swing werkt nog niet optimaal.
2 trick pony maar dat doet hij wel erg leuk als je in de run bent voor dit type seq.
 
Laatst gewijzigd:
swing doet het nu ook goed. voora al als je graag een polybass sound uit polysynths wilt halen kan je hem zo mooi met 75% een beetje in groove zetten.
 
Laatst gewijzigd:
Laatst gewijzigd:
toch klinkt het voor geen meter. ik heb last van timing verschillen en maat verschillen, zodat het vaak niet helemaal klopt. hebben andere dat ook?
 
++++ transposable chord sequencing met realtime timing change!!!!
++ Keyboard: speelt echt erg lekker vooral voor akkoorden voor een mid size key (veeeeel beter dan de roland en korg ones),

-- Kan geen sequences deleten op de hardware zelf (alleen met editor)
-- geen copy paste
 
als je de seq stopt en je drukt de rec. knop dan kan je opnieuw beginnen.

bij knipperen alleen rec. knop is override van begin.
bij play /pauze + rec. knipperen is invulling van de bestaande seq. en gedeeltelijke override.
bij branden kan je de seq (shift rec.) . verlengen.

als ik het goed heb..
 
Ik heb een Korg Minilogue en die sequencer heeft geen on-the fly Keytranspose.
Dus een Keystep aangeschaft. Prima apparaat voor dat geld. Vooral die Keytranspose doet het super. Alleen als ik die Sync-Out van de Keystep verbind met de Sync-In van de Minilogue gaat de laatste tekeer als een gek. Andersom doet de Keystep niks als ik hem door de Minilogue laat synchroniseren. Ik krijg ook FL Studio 12 niet gesynchroniseerd. Die gaat zijn eigen gang wat het tempo betreft. Ik weet zeker dat ik iets verkeerd doe maar weet iemand hoe het dan wel moet? Overigens doet de Keystep het ook schitterend met mijn vintage MS20.
 
Ben ook blij met keystep. Wat ik nog mis: Hij kan goed met verschillende oude synths praten, maar voor de omschakeling van hz/v naar v/oct heb je een computer nodig (of misschien een 2e keystep...).
 
Back
Top