Ervaringen met minder bekende DAW's

Synapse audio orion 8.5, de laatste versie. Ik vind het een gebruiksvriendelijke daw, step sequencers, leuke synths. Is jammer genoeg stop gezet wegens ??? Orion is overigens nog wel te downloaden als je goed zoekt...

Kon geen degelijke filmpjes vinden, maar oordeel zelf maar op de afbeeldingen , zie onderdstaande link. Wellicht dat het iets voor je is.

https://www.google.nl/search?q=syna...5d3UAhXLmLQKHe2HByEQ_AUICygC&biw=1600&bih=791

En de laatste tijd, Reason 5 rewired als 32 bit applicatie in mijn 64 bit host Ableton. Werkt ook tof.
 
Wat betreft QTractor: ik heb recentelijk gediscusierd in het LinuxMusicians forum (link) en het blijkt dat QTractor wel degelijk meerdere sporen tegelijk op kan nemen! Ik ben dus gestopt met "zoeken". Het is QTractor voor mij. Zal voor de meeste hier geen interessante DAW zijn want hij werkt alleen op Linux (geen Win, geen Mac, geen tablet, geen Playstation). Linux is overigens via een omweg te installeren op zo'n goedkope Chromebook met een batterijduur van heb ik jou daar.
 
Ja.
Maar vooruit, ik zal toehappen .;)
Wat vind je de voor- en nadelen van Reaper?

Ik ben recent juist van Reaper afgestapt en ben naar Cubase overgestapt. Dus heb misschien wel een ander antwoord op deze vraag dan de meesten.

Ik heb Reaper lang gebruikt puur voor audio toepassingen, vooral editten en afmixen van multitracks en een tijdje voor het editten en masteren van podcasts. puur als Digital Audio Workstation ben ik er erg tevreden over. Multitrack opnamen bewerken en afmixen met plugins werkt erg goed voor me.

Nu ik weer ruimte heb om een hoop synthesizers neer te zetten en met veel hardware spul werk merk ik dat Reaper hier minder geschikt voor is. Voor een deel komt dat ook omdat ik al mijn synthesizers weer in the box mix dus ik werk zonder externe mixer. Reaper heeft nogal een clunky manier om externe kanalen te monitoren.

De midi functionaliteit in Reaper is aanwezig maar is er naar mijn mening duidelijk later bijgebouwd. Midi editten is niet geweldig. Je heb voor al je externe instrumenten en plugins aparte sporen nodig voor de midi en de audio die er uit komt waardoor je project een onoverzichtelijke brij wordt. Om midi naar een instrument te sturen moet je dat kanaal zowel op monitoring als record zetten, weer extra muiskliks etc.
 
Synapse audio orion 8.5, de laatste versie. Ik vind het een gebruiksvriendelijke daw, step sequencers, leuke synths. Is jammer genoeg stop gezet wegens ??? Orion is overigens nog wel te downloaden als je goed zoekt...

Kon geen degelijke filmpjes vinden, maar oordeel zelf maar op de afbeeldingen , zie onderdstaande link. Wellicht dat het iets voor je is.

https://www.google.nl/search?q=syna...5d3UAhXLmLQKHe2HByEQ_AUICygC&biw=1600&bih=791

En de laatste tijd, Reason 5 rewired als 32 bit applicatie in mijn 64 bit host Ableton. Werkt ook tof.
Wow! Die ziet er helder en overzichtelijk uit. Ik lees op hun forum dat versie 8.6 de laatste is geweest in 2015. Hoe kun je die nog downloaden dan? Dat het niet meer ontwikkeld wordt hoeft nog niet te zeggen dat het geen goede DAW is. Misschien was deze DAW gewoon "af". Ik heb persoonlijk niets tegen antieke software. Zolang het maar werkt. Sterker nog: hoe minder "versies" hoe makkelijker je er over tips uit kunt wisselen: je hebt toch allemaal dezelfde versie. Ik haat software die om de maand "geüpdatet" wordt.
 
Back
Top