Cubase, Logic e.d.

Cubase, Logic e.d.

  • Cubase VST

    Stemmen: 30 43,5%
  • Logic Audio

    Stemmen: 18 26,1%
  • Andere software sequencer

    Stemmen: 9 13,0%
  • Hardware sequencer

    Stemmen: 12 17,4%
  • Maakt mij niet uit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ziekwenser? Hoe spel je dat?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    69
Origineel geplaatst door Breed


Uitgebreide review zal ik nog wel geven.

[Amiga mode]
Ben nieuwsgierig, kun je eens een post maken, incl. screenshots?
[/Amiga mode]

Greetz,

Yawgmoth
 
Ik werk met Cubase VST 3.7
Ga binnenkort m'n computer upgraden: geluidskaart
(nee, nog steeds geen nieuwe gekocht)
2e harde schijf, meer werkgeheugen etc en dan
naar de Cubase SX en die kan voor mensen met een legale
cubase zeer goedkoop uitvallen.:okdan:
 
censuur

:engel:




(moderator mode) Ik heb je post aangepast, op dit forum is het verboden om illegale software uit te wisselen of aanstoot geven tot het stimuleren ervan. Dit is natuurlijk om het forum te kunnen laten bestaan, ik hoop dat je dit begrijpt
Boost303
 
Last edited by a moderator:
Dit forum is bedoeld voor serieuze muziekmakers.
En als je als muzikant serieus werk wilt maken, zul je toch echt met officiële, geregistreerde software moeten werken
Anders snij je jezelf alleen maar in de vingers

Ik vind zelf dat je illigale software mag gebruiken totdat er ook maar 1 cent verdiend word met de muziek die je maakt. Het is echt onzin om zoveel geld uit te geven voor een softwarepakket terwijl je niet weet of het zich terug gaat verdienen.
 
Origineel geplaatst door Special K


Ik vind zelf dat je illigale software mag gebruiken totdat er ook maar 1 cent verdiend word met de muziek die je maakt. Het is echt onzin om zoveel geld uit te geven voor een softwarepakket terwijl je niet weet of het zich terug gaat verdienen.


Dit topic is niet bedoelt om WEER een legaal vs illegaal discussie te openen. Hou je alsjeblieft on topic

alvast dank
 
Origineel geplaatst door Special K


Ik vind zelf dat je illigale software mag gebruiken totdat er ook maar 1 cent verdiend word met de muziek die je maakt. Het is echt onzin om zoveel geld uit te geven voor een softwarepakket terwijl je niet weet of het zich terug gaat verdienen.
Daar heb je juist dit forum voor.
Als je interesse hebt in een pakket, is er wellicht een ander forumlid die er al ervaring mee heeft.

Bijvoorbeeld deze thread, die is daar uitstekend voor geschikt :biertje:
 
doe mij maar lekker een hardware sequencer. vooral als je regelmatig live speelt; lekker stabiel.
cubase gebruik ik alleen voor (audio) opname & mixage. dat vst gebeuren met automatiseren & naderhand op je gemak aanpassen bevalt me daarvoor erg goed.

logic heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. zoals eerder gezegd, teveel moeite om een nieuw pakket te leren. ik heb wel ooit eens cakewalk 9 gebruikt, maar dat was alleen omdat ik in cubase geen fijne sysex dumps kon maken..
 
Ik heb jarenlang Cakewalk 5.0 en Cakewalk Pro Audio 8.0 gebruikt. (was makkelijk ivm instrument definitions van mijn Roland JV1010 en sysex dumps idd ;) vanuit mijn CS2x).
Het gebrek aan VST heeft me toen besloten over te stappen. Na 2 jaar in gear te hebben gehandeld, ben ik momenteel nogsteeds bezig een stabiele setup te kweken ... en software is daar ook een oordeel van.
Na vele pakketten te hebben bekeken is dit mijn voorlopige oordeel:

Wat mij bevalt in Logic is de stabiele werking en toegangelijkheid van patches met de uitstekende editor, Echter de 'kinderachtige' interface met de complexiteit van het programmeerwerk hebben me doen besluiten om toch verder te kijken.

Cakewalk 9/Sonar ... DXi? Leuk ... maar waar is VST support? En heb ontzettend veel MIDI timing problemen gehad met Sonar XL 1.01 icm mijn JV1010. Dus heb het zelf bestempeld tot bagger.

Momenteel neig ik sterk naar Cubase ... weet alleen nog niet wellke versie en editie het best bij mijn mogelijkheden past. En waar ik in Cubase van baal is het gebrek aan instrument definitions en studioware maps. OK, mixermaps is leuk ... maar Cubase is volgens mij niet echt bedoeld voor je aansturing van MIDI gear (zoals cakewalk dat wel is) en meer voor audio en softsynths. Iemand die me kan adviseren/helpen in aansturen/opnemen van mijn synths in Cubase wordt dus wel op prijs gesteld.

Ook sluit ik de aanschaf van een tracker als Madtracker of Fruityloops ook niet uit. Heb ooit wat supersimpele dingetjes gemaakt met Fasttracker ... mis de simplistisch interface van het tracking wel. Jammer dat Fruityloops geen externe synths ondersteunt anders was het echt een killer denk ik!
 
Laatst gewijzigd:
Cubase

Cubase

Voor m´n midi nog steeds een Atari TT met originele Cubase 3.01 en MM-1 van Steinberg
Retestrak en betrouwbaar.
Mocht de Atari het begeven dan staat de Midex 8 in de planning

Daarnaast een PC met Cubase SX
Cubase SX is wel wat anders als VST32 5.0
Betere Timing, Audio, Automation en maar liefst 32-VST instruments kunnen laden.
Ook de interface is overzichtelijker geworden.
 
Back
Top