Cubase, Logic e.d.

Cubase, Logic e.d.

  • Cubase VST

    Stemmen: 30 43,5%
  • Logic Audio

    Stemmen: 18 26,1%
  • Andere software sequencer

    Stemmen: 9 13,0%
  • Hardware sequencer

    Stemmen: 12 17,4%
  • Maakt mij niet uit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ziekwenser? Hoe spel je dat?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    69
Ik kom net om de hoek kijken, maar volgens mij is Logic wat modulairder van opbouw, waardoor je het makkelijker naar je hand kunt zetten dan Cubase, terwijl ik in Cubase dingen weer sneller voor elkaar kreeg maar het een beetje houtje-touwtje vond af en toe.
 
Logic en Cubase hebben ieder hun eigen manier van werken.
Logic heeft de mogelijkheid om environments te bouwen, wat een vrij lastig concept is, maar een erg sterk medium zodra je ermee om kunt gaan.
Cubase heeft een meer rechttoe-rechtaan interface, maar is daarmee niet minder sterk.
Beiden hebben zeer krachtige midi en audio capaciteiten.
 
Ik ken Cubase eigenlijk niet. Maar nu ik Logic begin te snappen ga ik gewoon voor Logic. Ik wil namelijk niet nog meer tijd gaan weggooien om bepaalde programma's te begrijpen en met Logic kan je echt alles, (denk ik).
 
Cubase op de Atari

Cubase op de Atari

Ja, ik heb voor Cubase VST gestemd, maar tegenwoordig ben ik weer helemaal terug bij Cubase op de Atari. Geen gezeur meer met MIDI latency, audio-zooi en andere overbodige luxe. Back to basic. Kun je tenminste weer tijd besteden aan componeren i.p.v. het rommelen met instellingen en andere ongein. Om helemaal basic bezig te zijn gebruik ik af en toe de MIDI sequencer van de 909. Ahhhhhhhhh, lekker werken is dat 8)
 
niet? ook niet zo'n stepsequencer of patterngeval?
alleen maar analoge geluidenbak? goh apart, weer wat geleerd over de oudheid der Rolanden ;)
 
909 MIDI sequencer

909 MIDI sequencer

Orgineel geplaatst door bambamstudio
eeeeeeeeehhh heeft een 909 een sequencer????

Jazekers! De 909 kan gelijktijdig z'n interne geluiden aansturen en ook nog eens aparte MIDI sequences versturen :p Hiervoor zet je je 909 in Pattern Write mode en dan zet je met Shift-toets ingedrukt de Ext Inst funktie aan. Nu kun je Patterns maken, waarbij de verschillende Instruments als verschillende MIDI noten verstuurd worden. Dit gebeurt standaard op MIDI Out kanaal 11. Het MIDI Out kanaal verander je door in Track Play mode de Last Step knop ingedrukt te houden en vervolgens met de 16 Step knoppen het MIDI-kanaal te kiezen. Als je in Track Play mode de Shuffle/Flam toets ingedrukt houdt, dan kun je met de Step knoppen het MIDI In kanaal kiezen. Have fun! >:|

Voor de 707 bezitters: sorry, maar dit kan alleen met de 909 =(
 
Ik heb zelf in het begin ook zitten tobben welke sequencer nou beter is. Ik ben tot de conclusie gekomen ze qua functies elkaar nagenoeg niet voorbij lopen. Ik heb zelf voor Cubase gekozen omdat ik de serie "Werken met Cubase" voor weinig kon kopen. Zelf zou ik nooit meer overstappen, dat gaat veel te veel tijd kosten, zoals wiener303 al had opgemerkt.

Als je begint moet je gewoon allebei de demo's checken en degene kiezen die je het meeste aanspreekt.
 
Grappig dat nu opeens Cubase bovenaan staat tov Logic eerst, gebruiken de nieuwe leden allemaal Cubase?
 
Ja, en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan voor Steinberg.
Zelf werk ik met cubase sinds de 1.01 versie voor PC (op de 386).
Bij mijn geluidskaart (ST Audio DSP2000) zat Logic.
Als je er net mee begint, kun je er absoluut niet mee uit de voeten. Persoonlijk vindt ik dat Cubase intuitiever werkt. Ik wil niet beweren dat Logic minder zou zijn. Wel denk ik dat als je eenmaal voor een pakket hebt gekozen, en er goed mee kunt werken, je gek bent om over te stappen. Want dat kost inderdaad veel tijd.

En is de sequencer eigenlijk niet gemaakt om muziek mee op te nemen? De sequencer is nl geen instrument op zich (hoewel, tegenwoordig met die softsynths en samplers?). Dus het moet gewoon goed werken.

Ik ga dus voor Cubase. 110%
 
Ik werk al met Cubase V1.0 voor de Atari. (oef ben ik al zo oud) maar toch ga ik steeds meer naar Logic.

Er zitten een aantal, wat ik vind, bugjes in Cubase die je ook terug vind in de Arati versie.

Verder prog je strakkere drums met Logic.

Maar ik gebruik beiden.

Nu ik ff doordenk ben ik begonen met Steinberg Pro42 op de Atari...Damn ik ben echt oud.

ik heb Pro24 en Cubase voor de Atari nog steeds. (orginele versies)
 
De overstap van cubase naar logic stelt echt niks voor. Het is alleen even zoeken in het begin.
Moet ik wel zeggen dat ik 2 maanden geleden het zelfde dacht. Gebruikte altijd al cubase begon ook met atari, later mac (68k) en nu G3 en daar werkte mijn cubase 68k versie niet meer op. Sh*t dacht ik ....gaat me knaaken kosten tot dat ik logic 3 voor fl 25,- van iemand kon overkopen. Je kan je cubase songs/arr zo importeren (geloof dat het alleen op macs lukt). En ik kreeg direct het idee dat ie strakker liep. Ik was na 8 jaar cubase gelijk verkocht.
 
ben begonnen met cakewalk, geloof versie 7 of 8 op win3.11 .....dat werkte lekker, vond het alleen erg jammer dat ie geen sysex kon doorgeven...

toen de Rm1x uitkwam ben ik daar gelijk op overgestapt en heb cakewalk nooit meer aangeraakt...past perfect bij mijn manier van werken

heb ook nog een ouwe atari ST met cubase gehad, maar neit echt veel gebruikt..

ben nu wel helemaal verkocht door Nuendo.....tering wat werkt dat lekker....wel eens logic geprobeerd, maar dat vond ik supercomplex.....blijkbaar is de Steinberg interface een stuk beter te begrijpen als je van een cakewalk achtergrond komt...

het is nu dus nog steeds vnl. de RM1x (en evt. straks gesynced met een RS7000 voor 32sporen en 3 midi outs) en voor audiobewerking, softsynths en evt wat midi dingen Nuendo..

Olaf
 
ik werk zelf met cubase vst 5. ik heb ook met logic gewerkt, maar dan mis ik toch wel mn vertrouwde cubase schermpje.
hoewel ik wel moet zeggen dat logic een betere audio(bewerkings)sectie heeft, en naar mijn mening ook betere bijgeleverde effecten.
ik hoorde iemand ook zeggen dat cubase een mindere midi timing heeft... dat is niet waar, het is echter wel een vreemde midi timing... hmmm een tip daarover moet in een ander forum he? ;)
 
Ik ben sinds kort overgestapt op Logic ,na 8 jaar Cubase.
Alleen maar om t feit dat mijn drums "haperde" in cubase
terwijl ze in logic superstrak lopen!

Ik denk wel dat t komt omdat mijn Logic versie origineel is en mijn Cubase gekraakt.
Als ik moet kiezen zou ik toch Cubase kiezen om mee te werken
omdat ik dat lekkerder vind werken, maar dan moet ik m wel origineel hebben en zeker weten dat ie dan net zo strak loopt als mijn origineel van Logic nu.
 
dat is best irritant want Cubase vind ik toch net iets lekkerder werken! maar als je zeker weet dat je zelfs bij een originele Cubase nog steeds dat gekloot hebt, moet ik maar aan Logic wennen.
Het gaat uiteindelijk toch om t eindresultaat, en als je dan moet kiezen tussen lekker werken maar minder strak of iets 'lastiger' werken maar wel knetterstrak is de keus snel gemaakt.:p
 
Ik ben ooit begonnen met MODedit, Composer 669 en Fasttracker 2 (allemaal DOS-trackers). Daarna ben ik overgestapt op ACID Pro 1.0 (na wat geexpirimenteerd te hebben met Cubase, Cakewalk en Logic). Op dit moment gebruik ik ACID Pro 3.0, maar ik begin het niet kunnen gebruiken van mooie VST-plugins (bijv. de FM7) toch wel irritant te vinden. Ik ben nu nog steeds bezig met het verkennen van Reason, maar de sequencer daarin is, naar mijn mening, niet echt fijn om mee te werken. ACID is gewoon een heerlijk pakket als je alleen maar met samples uit software werkt, maar Cubase heeft mijn voorkeur als ik ooit echt met MIDI aan de gang ga. Ik wil overigens ook nog bezig met Nuendo, maar eerst maar eens even Reason onder de knie krijgen...

Overigens is er best een goede Fasttracker 2-kloon voor Windows, hoor! Hij heet Madtracker en werkt vrijwel gelijk.
 
Back
Top