Cubase, Logic e.d.

Cubase, Logic e.d.

  • Cubase VST

    Stemmen: 30 43,5%
  • Logic Audio

    Stemmen: 18 26,1%
  • Andere software sequencer

    Stemmen: 9 13,0%
  • Hardware sequencer

    Stemmen: 12 17,4%
  • Maakt mij niet uit

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ziekwenser? Hoe spel je dat?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    69
Ik ga er van uit dat je netjes betaald hebt voor alle bovenstaande stukjes software? toch? ;)

Dat een gekraakte versie minder werkt dan een originele kan heel goed. Als je een originele versie hebt dan krijg je zo'n dongle die je in een port moet stoppen. Dit ding zorgt niet alleen dat je software werkt maar ook dat er bepaalde triggers omgezet worden. Het kan heel goed dat als je iets kraakt dat je dan die triggers over het hoofd ziet. De software werkt maar checkt bepaalde omgevingsvariabelen op sommige momenten. Kloppen die niet of zijn ze er simpelweg niet dan crasht in het ergste geval je programma. Dit is een gouwe ouwe programmeertruc voor mensen die dure commerciele pakketen leveren.
 
Laatst gewijzigd:
Ik blijf nog steeds fan van Cakewalk (9 pro audio)
 
Orgineel geplaatst door Nolet
Dat een gekraakte versie minder werkt dan een originele kan heel goed. Als je een originele versie hebt dan krijg je zo'n dongle die je in een port moet stoppen. Dit ding zorgt niet alleen dat je software werkt maar ook dat er bepaalde triggers omgezet worden. Het kan heel goed dat als je iets kraakt dat je dan die triggers over het hoofd ziet. De software werkt maar checkt bepaalde omgevingsvariabelen op sommige momenten. Kloppen die niet of zijn ze er simpelweg niet dan crasht in het ergste geval je programma. Dit is een gouwe ouwe programmeertruc voor mensen die dure commerciele pakketen leveren.

De bescherming van software d.m.v. dongles en aanverwanten werkt helaas voor geen meter. Dat soort zaken zijn ontzettend makkelijk te omzeilen door een ervaren cracker, dus eigenlijk snap ik niet waar ze al die moeite voor doen. De enige manier om je software te beschermen is: niet uitgeven. ALLES valt namelijk te kraken... hard maar waar.
 
Laten we maar geen discussie beginnen over gekraakte vs. officiƫle producten.
Het feit dat software gekraakt kan worden en het nut ervan is voor iedereen duidelijk.
Daarvoor gaan we op dit forum dan ook geen promotie maken.

Dit forum is bedoeld voor serieuze muziekmakers.
En als je als muzikant serieus werk wilt maken, zul je toch echt met officiƫle, geregistreerde software moeten werken
Anders snij je jezelf alleen maar in de vingers
 
Waarom illegale software gebruiken of dure software kopen als 't ook voor niets kan.

Ik gebruik zelf een freeware opensource midi seqeuncer nl: zTracker (ztracker.sourceforge.net ) dit is een impulse tracker kloon maar dan voor midi, dus audio gebruiken binnen dit programma is er niet bij. =(

Voor een echte Impulse tracker verslaafde zoals ik is dit echt een must, snel werken met Cubase o'i'd zal ik wel nooit meer leren...

Er ontbreken nog wel heel wat functies aan het programma maar in vergelijking met impulse tracker zijn de MIDI mogelijkheden nu al eindeloos:

1:1 copy of Impulse Tracker interface
64 track sequencer with variable 32-256 rows/pattern, 256 total patterns
easy use of multiple machines across multiple MIDI devices/interfaces
rock solid timing that tested as good as cubase (3/496ppqn error)
load/save compressed .zt files
volume/effect curve drawing in pattern editor
IT importing (thanks to lipid)
auto sync via midi-clock
.mid export
intelligent midi-in w/ slave to external sync
planned: realtime pattern player (a-la-rebirth)
 
Wel makkelijk; over 'n tijde kunnen we vragen van 'moet ik Logic of Cubase gebruiken?' gewoon beantwoorden met 'heb je 'n mac of PC?'
 
' 'n Mac '

nou, dan kan je kiezen uit Cubase of Logic. ;)
 
Maar op 'n PC i.i.g. niet meer.

(Dan kan je kiezen tussen Cubase, Sonar, ... Okee ik hou m'n mond wel weer. )
 
ach...als je al een goed lopende logic op de pc hebt....
dan hoef je toch niet te zoeken naar wat nieuws?

waarom zoeken naar wat nieuws, als hetgene wat je hebt strak loopt?
 
Omdat Windows om het jaar met een nieuwere versie komt misschien? Of werk je nog met W3.11 en Cubase3?
 
Origineel geplaatst door Bahamut
Traxopia, check dit maar 's:
http://www.renoise.com/

deze tracker heeft audio + midi + vst instruments

heb 'm zelf nog niet geprobeerd, ik verwacht eigenlijk dat het crappy draait enzo... but who knows

Zoals bikkel al een keer opperde, kijk dan naar Buzz (http://www.buzzmachines.com) of naar Fruityloops.
 
Hihihi, ik heb wel weer een leuke discussie teweeg gebracht door dit topic een zetje naar boven te geven :geslaagd: :okdan:
 
Origineel geplaatst door krz
Omdat Windows om het jaar met een nieuwere versie komt misschien? Of werk je nog met W3.11 en Cubase3?


nee....met win98 en logic 4.0
ik heb nl. een apparte cpu voor de muziek...dus vandaar dat ik
me niet zo druk maak over een nieuwere windows enzo....:doei:
 
Origineel geplaatst door krz


Zoals bikkel al een keer opperde, kijk dan naar Buzz (http://www.buzzmachines.com) of naar Fruityloops.

Nou ik heb even dat Renoise geprobeerd en ik moet zeggen dat dat 100 x beter werkt dan Buzz en Fruityloops, als je ten minste net als ik fan ben van Fast Tracker II. Buzz kan veel maar heeft een poep interface en Fruityloops vind ik te muisachtig en te loopjes gericht. Dit is precies wat ik altijd al zocht in een muziek prog.

Oh en Bahamut, hij draait dus rock solid 100% stabiel.

Hou hem in ieder geval in de gaten, hij zal in ieder geval net zo bekend worden als de bovengenoemde 2 denk ik. Uitgebreide review zal ik nog wel geven.
 
Back
Top