Multitrack recording software

connected

Stamgast
Lid sinds
14 juni 2007
Berichten
169
Graag wil ik van mijn hardware synthesizer midi setup een multitrack recording maken.
Heb al wel ervaring van het opnemen van een enkele tracks met Audacity maar wil dus nu in meerdere tracks opnemen.
Heb geen idee welke software ik nou kan gebruiken en hoe de multitrack in sync te krijgen. Wil de software in eerste instantie alleen gebruiken voor multitrack opnemen en masteren .
Heb een arturia beatstep als master , een USB mixer en een ESI m8u miditerminal aangesloten met usb kabels aan de computer. Hopelijk kan ik hier op synth forum wel wat duidelijkheid over krijgen voor mij is het best lastig te begrijpen met weinig ervaring met software... :)
 
Heb reaper gedownload .Binnekort uitvogelen hoe dat allemaal werkt hoop dat het een goeie keus is. Met die usb kabel van de miditerminal kan de computer aan de hardware gesynct worden?
 
Je zult nog een geluidskaart met meerdere audio ingangen nodig hebben, of via je bestaande oplossing alle apparaten een voor een, track voor traack opnemen.
 
Mijn set up is inmiddels wel veranderd. Alleen met het maken met een multitrack heb ik geen voorgang geboekt :)
Nu heb ik een Roland Rubix audio interface met MIDI aansluitingen. Heb Reaper weer gedownload.
Nu wil ik graag de start /stop en tempo wordt doorgegeven van de computer naar de hardware , of andersom . Zodat de track in sync loopt met mijn hardware. Wie mij dat kan uitleggen ben ik zeer dankbaar !
​​​
 
Midi out van de roland rubix moet clock uitsturen
Je hardware als midi slave instellen
Check in de manuals
 
Dankjewel flyweight voor het op weg helpen. (Snap niet waarom het eerst niet lukte)
Nu heb ik een midi kabel van de Midi out naar de Midi in van de Volca Beat, start stop functies werken. Alleen de rest van de Set up is met Sync kabels verbonden en daar werken de start stop functies niet. Maar ik heb nu de Keystep verbonden in de ketting met Midi out Rubix naar Midi in Keystep naar sync out sync in Volca beat enz enz. Dit werkt op 1 of andere manier wel
 
Back
Top