Roland MC 505 wel midi, geen midi?

Rickiee

Nieuwkomer
Lid sinds
28 juli 2013
Berichten
11
Beste allemaal!

Ik heb nu sinds eind augustus mijn Roland MC 505. Ik ben er heel blij mee en ik ben sinds dat ik hem heb alleen maar bezig met de manual en kijken wat er allemaal mogelijk is met dat leuke ding! Een tijdje ben ik dus ook hier eigenlijk niet meer geweest..

Nu ben ik bezig met het proberen van het opnemen van geluiden van de MC 505 naar mijn PC. Echter weet ik niet precies hoe alles moet. Ik ben bezig geweest met MIDI om mijn PC de MC 505 te laten besturen, zodat ik daar de geluiden vanaf kan halen. Alleen, het wil echter niet vlotten. Ik heb 'm ook al op slave stand gezet, maar op de een of andere manier komt er geen geluid uit. Dit is wat ik op dit moment doe. Ik gebruik Garageband (niet het beste programma, maar voor mij het meest eenvoudigde als noobie) en daarmee zou ik met de plugin MIDI-O het moeten laten lukken wat ik wil.

Ik zie dat er noten worden afgespeeld, maar er komt geen geluid uit.

Nou is mijn vraag aan jullie, ben ik te moeilijk bezig met deze MIDI dingen en had ik gewoon via de line uitgang het moeten opnemen, of ben ik bezig en vergeet ik iets heel belangrijks? Ik heb heel hoofdstuk 16 van de manual keer op keer doorgenomen, maar ik kom er niet uit.. ;{

Kan iemand mij helpen?
 
Drum (R) is midi kanaal 10

De part 1 t/m 7 zijn midi kanaal 1 t/m 7.

Op welk kanaal stuur je nu midi uit?

Ik hoop dat je een midi kabel van midi out van de PC op midi in van de 505 hebt aangesloten, en de audio vanuit de 505 in een mengpaneel of stereo set o.i.d, of in de input van je computer, als je wilt opnemen.

In de manual wordt overigens alles verklaard, incl. aansluit schema's.
 
Hoi Raabje!

Thanks voor je antwoord. Als het goed is stuur ik nu op kanaal 10 midi uit. Hieronder een screenshot:
2dj6hs0.png


Ik heb alles zo aangesloten als je zegt. Ik heb een USB midi met twee midi stekkers die allebei ingeplugd zijn. Dat zou moeten werken dus..

Toch kom ik dan niet verder? :(
 
Heb je naast je midi kabels OOK je audiokabels van je MC505 op je inputs van je geluidskaart aangesloten? Midi verstuurt geen audio he..
 
Heb je de MC ingesteld in Polymode? Iets van Local Off, iig dat hij multitembraal is..

1. Ontvangt je MC505 wel midi vanuit je sequencer?

Teken eens wat midi noten in garageband en zie of er midi info binnen komt op de MC. Zie je een lampje oplichten ofzoiets?

2. Zo ja.. komt er geluid binnen op je geluidskaart? Of hoor je iets via je hopofdtelefoonuitgang op de MC?
 
pc midi out op mc505 midi in.

midi out van de mc505 hoeft niet perse in de midi in van de pc, alleen als je het toetsenbord wil gebruiken om noten in te spelen, en knop tweaks wilt opnemen.

En let op, je moet per midi track aangeven of midi ontvangen wordt, fijne weet ik er niet meer van, maar elk spoor kan op EXT, BOTH of INT staan. EXT is de beste optie als sound module. Dan gaat alle op de 505 gegenereerde midi door de PC heen richting de 505 (dan wel midi out van de 505 op de PC aansluiten, en op pc midi thru aanzetten).

Als je niets blijft horen, doe een factory reset.
 
Back
Top