Stereoproblemen met Cubase 5

Christov

Soul Brabo no 1
Lid sinds
30 juli 2003
Berichten
1.996
Locatie
Oss
beste Synthforumleden,

enkele maanden terug heb ik een totaal nieuw systeem aangeschaft om muziek mee te maken en op te mixen. Voorheen had ik Cubase SX 2 en nu ben ik, omdat ik naar windows 7 en 64 bit ging overgestapt naar Cubase 5. Mijn oude sessiefiles van mijn oude computer opent hij goed (al mist er af en toe een plug-in, maar goed dat is overkombaar), maar nu komt het: Op de een of andere rare manier speelt de pc alles over m'n linker speaker af. Als ik met mijn Tapco mixertje aan de pan draai lost dit niks op, als ik dan links wegdraai of recht vol openzet hoor ik simpelweg niks meer.

De nieuwe beats die ik gemaakt heb in het nieuwe systeem met de nieuwe Cubase zijn wel gewoon stereo, en als ik een cdtje afspeel of een mp3 is er ook niks aan de hand. Heeft iemand een idee wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

alvast bedankt,
Christov
 
[offtopic]

beste Synthforumleden,
enkele maanden terug heb ik een totaal nieuw systeem aangeschaft om muziek mee te maken en op te mixen. Voorheen had ik Cubase SX 2 en nu ben ik, omdat ik naar windows 7 en 64 bit ging overgestapt naar Cubase 5.

Waar ben je nog aan Cubase 5 gekomen dan?
En waarom niet gewoon meteen naar 7?

[/offtopic]
 
Druk op F4 en check je settings.

inderdaad, goede kans dat je kanalen moet activeren en/of opnieuw toewijzen als je een ouder formaat song inlaad
 
bedankt voor de reacties, ik heb op f4 gedrukt en even bekeken, maar volgens mij is alles in orde. Heb voor de zekerheid even een screenshot toegevoegd, misschien dat jullie zien wat het probleem is. Heb alles even opnieuw aangevinkt, maar ik krijg alleen geluid vanuit het linker kanaal. Heel apart.

@Arnomusic: ik kon deze krijgen van een collega die zelf overgestapt was op een nieuwere versie, en aangezien ik probably nog geen 5% van de mogelijkheden van het programma gebruik maakt de versie in dat opzicht weinig uit, zolang deze maar op m'n systeem draait.
 

Attachments

  • cubase probleemjpg.jpg
    cubase probleemjpg.jpg
    54 KB · Bekeken: 79
lijkt alsof je wel de uitgangen geïnstalleerd hebt,
dan de toewijzing / routing:
heb je ook boven de kanalen de goede uitgang en/of group gekozen ?
zitten er geen insert tussen , misschien met oude effecten?
heb je de oude files goed geïmporteerd/ geopend?
(ik denk roep maar een paar dingen waar ik aan denk, beetje lastig als je het niet voor je hebt liggen )
 
Da's wel raar, want je hebt de Studio Tab en dat betekend dat of c5 of c5 studio hebt
Deze werken alleen met elicenser en hij kan deze niet weggeven aangezien zijn upgrade daar op draait?

Maar goed, kijk ook ff in de studio tab, staat die aan?
bedankt voor de reacties, ik heb op f4 gedrukt en even bekeken, maar volgens mij is alles in orde. Heb voor de zekerheid even een screenshot toegevoegd, misschien dat jullie zien wat het probleem is. Heb alles even opnieuw aangevinkt, maar ik krijg alleen geluid vanuit het linker kanaal. Heel apart.

@Arnomusic: ik kon deze krijgen van een collega die zelf overgestapt was op een nieuwere versie, en aangezien ik probably nog geen 5% van de mogelijkheden van het programma gebruik maakt de versie in dat opzicht weinig uit, zolang deze maar op m'n systeem draait.
 
bedankt voor de reacties, ik heb op f4 gedrukt en even bekeken, maar volgens mij is alles in orde. Heb voor de zekerheid even een screenshot toegevoegd, misschien dat jullie zien wat het probleem is. Heb alles even opnieuw aangevinkt, maar ik krijg alleen geluid vanuit het linker kanaal. Heel apart.

@Arnomusic: ik kon deze krijgen van een collega die zelf overgestapt was op een nieuwere versie, en aangezien ik probably nog geen 5% van de mogelijkheden van het programma gebruik maakt de versie in dat opzicht weinig uit, zolang deze maar op m'n systeem draait.
Waarom gebruik je de Steinberg DirectX ASIO, en niet de ASIO driver van MOTU zelf?
 
Waarom gebruik je de Steinberg DirectX ASIO, en niet de ASIO driver van MOTU zelf?

Bingo.
Je moet idd in de divice setup even de native asio driver selecteren van je Motu, mits die fatsoenlijk geïnstalleerd is natuurlijk. Erg basic allemaal, christov... Misschien moet je eens met de manual of wat tutorials aan de slag. ;)
 
Oeh hoe dat met de licentie zit zou ik niet weten Raphie, ik ben echt heel slecht in de technische kant van de zaak...heb het ook niet zelf geinstalleerd. Maar dat studio tab was de oplossing, bedankt!

Als je geen dongle nodig hebt (USB stickje waarop de licentie staat), heb je een illegale versie...
 
Back
Top