Het Bitwig topic -

jammer dat de interface zo inefficient is qua screen estate als dat heet.. double content.. [2x] zou voldoen..

hoop dat je al dat blauw uit kunt zetten.. vroeger zat k aan logic 3 voor windows (grijs zwart wit) en toen kwam logic 4 of 5 en werd alles blauw, studio one blauw, cubase ook als k me nie vergis..

zwartwit is zo veel minder afleidend, wat dat betreft doet ableton t wel goed... lekker kale interface
 
True!

We zijn van plan om op korte termijn korte demo filmpjes op Youtube te zetten waar je echt kan zien dat het produceren in Bitwig, zoals wij het zien, een feestje is!

Sowieso is het een super modulaire heaven. Je pakt een synth, wil je een delay, open een delay. Vervolgens heb je weer de mogelijkheid om een plugin in de feedback path van de delay te stoppen.. distortion bijvoorbeeld.. heerlijk. Je kan echt zo eindeloos spelen met verschillende plugins en het gaat zo makkelijk.

Maar ok.. we kunnen het beter uitleggen met filmpjes, hier gaan we heel snel mee aan de slag.

Is het zo: dat? of echt? dat je bijvoorbeeld een lfo of env follower als modulatie in je fx rack kan donderen, en drag and drop op de desbetrevende pararametr kan toewijzen op je vst?
desallnietemin... ik kan niet wachten om een nieuwe DAW te proberen... erg lauw dat synthforum niet helemaal warm loopt voor dit.????(ableton is leuk, maar dit heeft toch wel iets meeer denk ik of hoop ik)
 
Verschillende devices hebben een speciale FX slot waar je modulatie bronnen of effecten in kan gooien. Zo kan je bijvoorbeeld een filter in de feedback loop van een delay gooien, of een step sequencer als modulatie gebruiken of de frequentie van een ringmodulator, dat soort dingen.

Check dit filmpje voor meer info :
 
k hou het ook in de gaten :) sterkste punten van bitwig wat mij betreft:

* Hybrid tracks
* Layered editing
* Native modular
* Linux support (n.v.t. voor mij op dit moment, maar revolutionair zeker!)

1Als dat allemaal goed geïmplementeerd is, ga ik zeker overwegen over te stappen.
 
Ik ben ook wel erg benieuwd! Ben alleen nog niet zo lang geleden overgestapt op Studio One juist vanwege efficiëntere workflow.

Er zitten hier alleen zulke fijne dingen in die ik toch mis in Studio One. Weet iemand iets over audio editing in bitwig en pitch/stretch algoritmes?
 
Moet niet gekker worden, ik zit op een macbook pro retina, gewoon standaard audio output, geen externe interface eraan momenteel: geluid is helemaal kapot.

Wilde net een screenrecording maken (geluid doe ik dan virtueel via soundflower naar quicktime player) en op het filmpje was het geluid prima...

Ik switch weer terug naar mijn default audio output, alles weer kapot. Alle buffer settings geprobeerd, maakt geen verschil.
 
Apart, ik had onder linux enkel wat buffer plopjes en glitches, niks speciaals dus... Ik ben er blij mee!
 
Nou de demo is uit, heb hem geïnstalleerd en mijn geluid klinkt heel vaag, soort trillende lofi distortion bitcrush achtig iets... heel raar. Ook stond er op de site dat ik v1.02 downloade, bij het installeren en opstarten bleek het om v1.01 te gaan. ook apart.

Zal wel ff een filmpje maken straks

Als je de nieuwe demo download heb je 1.02.. staat idd niet op de leader (of hoe noem je zoiets?) Maar bij help, about staat 1.02. Vervelende is dat er geen changelog is... WTF did you change? :D
 
Inmiddels heb ik Bitwig vloeiend draaien onder Linux. Jack had ik nog niet goed geconfigureerd. Nu wordt het tijd Bitwig te kopen!
 
Zoals ook al vermeld in het nieuwstopic. Bitwig draait hier (OSX) helemaal niet lekker: erg laggy GUi en mijn hele systeem wordt als stroop. Nog nooit meegemaakt met een applicatie, niet werkbaar op dit moment in ieder geval.

Even een volgende release afwachten in de hoop dat ik de boel dan wel kan demo-en.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top