Gekraakte sequencer of niet ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

murphi

Ouwe rot
Lid sinds
20 juli 2001
Berichten
708
Hoi,

Ik zou wel eens willen weten, gebruiken jullie orginele software of gekraakte versies ??? Ik heb diverse gekraakte versies van Logic/Cubase geprobeerd, maar uiteindelijk zijn het altijd manke versies die om de haverklap blijven hangen of andere wazigheden vertonen. Daarom zit ik er sterk aan te denken om een tweedehands cubase aan te schaffen, om eindelijk eens van dat gezeik af te zijn. Goed idee of niet ? (geen morele preek aub...)

[offtopic]

wiener303 ben jij soms Frank 'wiener-mc303' uit Buchten ?

[/offtopic]

Greets, erwin
 
Dit is geen morele preek, maar een realistische.
Het is waar. Veel cracks kunnen prima werken, maar er is toch vaak net iets mis mee.
Een crack zonder serial-code is meestal niet ok.
Als je een programma krijgt met een illegale serial code dan werken ze prima.
Ik had ooit een gekraakte versie van een programma. Die liep steeds vast. Ik heb 'm toen toch gekocht, want ik vond het een enorm gaaf programma, en toen liep ie als een zonnetje.

groetjes
 
Illegaal vs. Officieel

Illegaal vs. Officieel

Voor software die niet gratis is, moet betaald worden. Dat staat voor mij als een paal boven water. Illegaal kopiëren van software lijkt weliswaar acceptabel (iedereen doet het.. en je wordt er nooit op aangesproken).. maar dat is het niet !

Als iedereen die Cubase of SoundForge gebruikt.. ervoor zou betalen, dan kon je zo'n pakket nu voor 69,95 kopen. Op dit moment kost het allemaal een vermogen.. omdat hooguit 1 op de 20 mensen een legale versie aanschaft.

Maar om even terug te komen op het eigenlijke topic.. Cubase is berucht.. gekraakte versies hebben bijna altijd wel ergens een probleem. De beste versie van Cubase schijnt nog steeds de Radium release van 3.7 te zijn.
 
Illegale software word systematisch hoog gehouden

Illegale software word systematisch hoog gehouden

Ik maak gebruik van wel 2000 illegale soorten software omdat ik goede recources heb.

Maar ik ben er altijd alleen maar mee aan het spelen en voor echte muziek toepassingen gebruik ik t niet.

Ik heb wel cubase en wavelab lite orgineel. En daar maak ik dan wel gebruik van. Mijn goede muziek comp heeft ook dan alleen maar deze twee omdat ik als de dood ben dat een illegale versie mijn comp verkloot.

Ik houd het op hardware en deze software om te spelen. (tja als ik dan toch veel geld moet uitgeven dan doe ik t liever voor hardware).
 
Ik werk met Logic Platinum, en aangezien dat 2000 kost en om de haverklap geupdate wordt werk ik met een crack tot ik finacieel in staat ben om het gewoon te kunnen kopen cq wanneer mijn studio ingeschreven gaat worden bij de kamer van koophandel, op dit moment geef ik mijn geld liever uit aan hardware waar je een stuk langer plezier van hebt.
Overigens lopen orginele versies evenvaak vast als goed gekraakte versies, en met de radiumreleases van Logic is zowel met audio als met midi goed te werken.

Voor de moreelridders onder ons: Eigenlijk hebben jullie gelijk, maar verbeter de wereld begin bij jezelf vindt ik in dit geval een beetje een hopeloze zaak
 
das wel duidelijk jah....

das wel duidelijk jah....

Tja dat zijn wel duidelijke meningen.

Wat voor mij het grootste struikelblok is, is de prijs van deze software. 1000 piek voor een sequencer is buitenproportioneel hoog voor iemand die niet echt serieus met muziek bezig is. 2 a 3 meiers wil ik nog wel betalen maar daar houdt het ook op.

Voor studio's is het natuurlijk onaanvaardbaar als ze gekraakte software gebruiken, net als een ander willekeurig bedrijf die illegale word versies gebruikt.

Ik heb inmiddels misschien al een betaalbaar alternatief gevonden: fasoft n-track studio. Heeft er iemand ervaring met dit programma ? Of weet iemand een ander alternatief voor cubase/logic ? Ik heb iig multichannel ASIO support (liefst ook nog 24 bit support) nodig en een beetje degelijke midi ondersteuning.

Greetz, Erwin
 
Alternatief ?

Alternatief ?

Alternatieven zijn er niet zo veel (voor zover ik weet). Protools en/of Soundscape is heel leuk.. maar erg duur. En de meningen lopen erg uiteen. Een ding is zeker.. VST heeft toch wel het een en ander teweeg gebracht. Qua plugins is Protools kwalitatief misschien wel beter.. maar VST plugins zijn er veeeel.

[beetje off topic]
Bij Groove Music (Duitsland) zag ik van de week een PC (Mac kan ook) met een 'Hammerfall' kaart. Die dingen schijnen 2000+ gulden te kosten.. maar dan heb je wél 52 kanalen 24/96 audio met minimale latency. Adat ondersteuning etc. is ook goed geregeld. Maar ja... waar ga je dan voor ? Logic, Cubase, Nuendo?.
 
Ik heb zo'n hammerfall kaart, ze zijn maar 1250-, neem je de light versie (hetzelfde maar dan met 2 ipv 3 ADATpoorten) die je voor erg weinig toch kan upgraden naar de gewone versie ben je maar 1050 kwijt.

Dat is echt een geweldige geluidskaart, goede kwaliteit en prakltisch latencyvrij (ik hem m goed werken op 3msec)

Hij is ook gewoon in Nederland te krijgen
 
Re: das wel duidelijk jah....

Re: das wel duidelijk jah....

Orgineel geplaatst door murphi
Tja dat zijn wel duidelijke meningen.

Wat voor mij het grootste struikelblok is, is de prijs van deze software. 1000 piek voor een sequencer is buitenproportioneel hoog voor iemand die niet echt serieus met muziek bezig is. 2 a 3 meiers wil ik nog wel betalen maar daar houdt het ook op.

Voor studio's is het natuurlijk onaanvaardbaar als ze gekraakte software gebruiken, net als een ander willekeurig bedrijf die illegale word versies gebruikt.

Ik heb inmiddels misschien al een betaalbaar alternatief gevonden: fasoft n-track studio. Heeft er iemand ervaring met dit programma ? Of weet iemand een ander alternatief voor cubase/logic ? Ik heb iig multichannel ASIO support (liefst ook nog 24 bit support) nodig en een beetje degelijke midi ondersteuning.

Greetz, Erwin

Van zowel cubase als logic bestaan instap versies die zeker binnen je budget vallen, respectievelijk cubasis en micrologic. Dit zijn gewoon light versies van hun grote broertjes, en dus in feite ideaal om met een laag budget toch op een legale manier deze programma's onder de knie te krijgen.
 
OK, zit dus ff naar de prijzen te kijken en bij Feedback kost Emagic Logic 625,- en Cubase VST 710,-. (het is geen deluxe editie dat weet ik)

En voor de heren die beweren dat ze dit te duur vinden en in de tussentijd wel lopen te patseren met hun dure hardware is dit geen argument om niet dat geld te investeren in fatsoenlijke software.
Het zou net zoiets doms zijn als je een vet mengpaneel hebt en je goedkope kabels koopt die naar 10x in/uitpluggen al kraken.

Het is gewoon niet goed als je illegale (muziek)software gebruikt omdat je daar het bedrijf wat het uitgeeft gewoon mee schaadt.

Zou hypocriet van me zijn als ik niet toegaf dat ik ook wel eens illegale software gebruik, maar ik probeer graag iets uit tot op de bodem voordat ik met een volle portomonee naar de winkel toe ren.

En denk dat het hier dan ook wel gepast is om het onderwerp illegale software op dit bord nog een keer aan te kaarten. Het uitwisselen van illegale software en links daarover op dit bord mag/kan niet. (vraag maar aan Twin-x, ook al heeft hij plenty stuff) Want dan is het hek van de dam en heeft de kit alle reden om deze tent dicht te gooien (en terrecht). Zonde!
 
Orgineel geplaatst door fuse
.


En denk dat het hier dan ook wel gepast is om het onderwerp illegale software op dit bord nog een keer aan te kaarten. Het uitwisselen van illegale software en links daarover op dit bord mag/kan niet. (vraag maar aan Twin-x, ook al heeft hij plenty stuff) Want dan is het hek van de dam en heeft de kit alle reden om deze tent dicht te gooien (en terrecht). Zonde! [/B]



Beste Fuse,

Aardig van je dat je dit weer aanstipt. Maar ik mag hopen dat het voor iedereen bekend is dat het uitwisselen van illegale software en links daarover op dit bord niet mag. Dit wordt daarom dan ook zeker niet getolereerd hierom zijn er dan ook moderators die daarop letten Verder lijkt het me een slecht plan om deze discussie weer te beginnen omdat je dit zo'n beetje kan vergelijken met de nature/nurture discussie uit de psychologie waar je ook altijd over kan blijven twisten. Naast deze reden vind ik het ook niet echt netjes om oordelen over andere forumgebruikers te gaan formuleren in je antwoorden (ook zijn deze tot nu toe niet persoonlijk geweest maar dat terzijde) dit heeft ervoor gezorgd dat ik erover twijfel om het topic te sluiten

Het forum is juist een plek om elkaar aan te vullen en niet om elkaar af te kraken
 
moreel goed of niet, t kan me niet meer verrotte...

hadden we verdomme zo'n échte cubase gekocht, niet geregistreerd (wist ik veel dat dat ook ergens voor dient), harde schijf geformatteerd.....oops reg codes kwijt. Ook al hebben we zo'n dongle en al, ze kunnen ons niet helpen 500 piek ofzo weggesmeten. Ja dan ook maar een gecrackte versie van cubase kom op zeg.
 
Orgineel geplaatst door Boost303

Beste Fuse,

Aardig van je dat je dit weer aanstipt. Maar ik mag hopen dat het voor iedereen bekend is dat het uitwisselen van illegale software en links daarover op dit bord niet mag. Dit wordt daarom dan ook zeker niet getolereerd hierom zijn er dan ook moderators die daarop letten Verder lijkt het me een slecht plan om deze discussie weer te beginnen omdat je dit zo'n beetje kan vergelijken met de nature/nurture discussie uit de psychologie waar je ook altijd over kan blijven twisten. Naast deze reden vind ik het ook niet echt netjes om oordelen over andere forumgebruikers te gaan formuleren in je antwoorden (ook zijn deze tot nu toe niet persoonlijk geweest maar dat terzijde) dit heeft ervoor gezorgd dat ik erover twijfel om het topic te sluiten

Het forum is juist een plek om elkaar aan te vullen en niet om elkaar af te kraken

Mag ik wel met argumenten proberen aan te tonen dat ik het niet een ben met de mening van iemand anders? Dat lijkt me niet meer dan eerlijk. Dat je dit persoonlijk opvat of persoonlijk wordt opgevat kan voorkomen maar is niet mijn intentie.
(Is je zeker niet opgevallen dat ik in een andere post iemand een volslagen idioot hebt genoemt omdat hij iets zei waar ik het niet mee eens was. Maar dat was sarcastisch bedoeld overigens.)
Wel vind ik het onhandig van jouw dat je hier toegeeft een illegale Logic versie te gebruiken. En dat als moderator.

En over dat illegale software gedoe en zo ben ik altijd al alert. Want degene die de topic start vraagt gewoon keihard of hij illegale software moet gebruiken of niet. En eigenlijk kan dat niet op dit board. Dus misschien beter dat wij met z'n allen dit onderwerp zoveel mogelijk mijden (zelfcensuur?). (let even op de formulering 'zoveel mogelijk') En dan wil ik niet belerend, hypocrief of snobbistisch zijn maar opkomen voor de belangen van iedereen die gebruik maakt van het board. Wordt dit niet door jullie getolereerd dan zal ik m'n conclusies moeten trekken.

En Pjotr als je betaald hebt voor een produkt dan mag je het toch gewoon gebruiken? (met of zonder 'patch') Maar ik heb geen zin om hierover een discussie uit te lokken. Als je zwart wit in de nl'se wet kijkt dan mag dat ook weer niet.
 
Ik ben ook van de 'half legale' overtuiging. Ik vind het niet verkeerd om cracks op je comp te hebben van software waar je eigenlijk amper gebruik van maakt; je gebruikt het dan meer als demo. Als je Photoshop hebt om af en toe 'n gescand vakantiekiekje te kunnen converteren en uitknippen, ga je niet het programma voor 1600 piek kopen. Als je het (semi)professioneel gebruikt, moet je het kopen.

Sommige mensen gebruiken het argument dat het stelen is, en dat je je andere spullen ook niet van de fabrikant steelt. Vind ik niet helemaal opgaan. Als het net zo makkelijk zou zijn om bv. 'n Virus B achterover te drukken als het is om aan 'n crack van Cubase te komen, denk ik dat access binnen een week failliet zou zijn.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top